اجتماعی

6 تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی

تکنینک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی به شما کمک زیادی می کند.شما با این تکنیک میتوانید تا حدود زیادی از بی حالی و تنبلی دوری کیند. دراین مقاله همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم.

به گزارش تلنگر؛ تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی، ممکن است ساده به نظر برسد اما خوشبختانه کارساز است. هر کسی در یک تایم مشخصی ممکن است تنبل به نظر برسد و نتواند آنگونه که باید به کارهای خود رسیدگی کند. بنابراین نگران نباشید این عجیب نیست. فقط شما انرژی و انگیزه کافی برای این کار ندارید.

معرفی تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی

اقدام های کوچکی که شما در روزمره انجام می دهید. تاثیر بسیاری بر زندگی شما دارد. شاید شما توان انجام کوچک ترین کارها را نداشته باشید. یا با خود فکر کنید که این قدم های کوچک در زندگی بسیار ناچیز هستند. اما اینگونه نیست شما با همین کارهای به اصطلاح ناچیز می توانید به همه چیز دست پیدا کنید و تغییر بزرگی در خود ایجاد کنید.

۱. ایکیگای

این یک تکنیک است که با آن باید هدف زندگی خود را مشخص کنید. هر کسی در زندگی خود ایکیگای دارد. ما با کمی تلاش باید به آن دست پیدا کنیم تا شروع به حرکت کنیم. چیزی رو پبدا کنید که باعث میشه هر روز صیح از خواب بیدار شوید. زیرا این هدف شماست که به شما انگیزه بیدار شدن میدهد.

چگونه ایکیگای خود را پیدا کنیم؟

در مرحله اول باید تکلیف شما با چهار عامل مهم زندگی روشن شود:

  • چه کارها و چیزهایی را دوست دارید؟ (علاقه)
  • در چه زمینه‌هایی مهارت دارید؟ (توانایی)
  • در چه کاری پول هست؟ (ثروت)
  • جهان به چه چیزی نیاز دارد؟ (نیاز جهان)

با پسخ دادن و تحلیل این سوتل ها شما می توانید، هدف زندگی خود را پیدا کنید و برای شما انگیزه ای باشد تا با آن از تنبلی دوری کنید.

۲. کایزن؛ تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی

از جمله تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی کایزن است. این فلسفه مستلزم بهبود مستمر و برداشتن گام‌های کوچک هر روز است، حتی اگر کوچک باشند. ایده این است که قدم‌های کوچک می‌توانند در طول زمان اضافه شوند و به پیشرفت قابل توجهی منجر شوند. ژاپنی ها از این تکنیک برای غلبه بر تنبلی استفاده می کنند. دستیابی به کایزن از راه زیر ممکن است

  • عادت تنبلی را بشناسید.
  • اهداف کوچک و قابل دستیابی را تعیین کنید.
  • اصل یک دقیقه را بپذیرید.
  • یک روال ایجاد کنید.
  • تکنیک پومودورو
  • از نشانه های بصری استفاده کنید.
  • انضباط شخصی را تمرین کنید.
  • شرکای مسئولیت پذیری را پیدا کنید.

تکنیک پومودورو

تکنیک پومودورو یک روش مدیریت زمان است که بر اساس امتداد ۲۵ دقیقه ای کار متمرکز است که با وقفه های پنج دقیقه ای شکسته می شود. استراحت های طولانی تر، معمولاً ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، پس از چهار فاصله کاری متوالی گرفته می شود.

فرانچسکو سیریلو، توسعه‌دهنده و کارآفرین، تکنیک پومودورو را در اواخر دهه ۱۹۸۰، زمانی که دانشجوی دانشگاه بود، ایجاد کرد و از یک تایمر آشپزخانه به شکل گوجه‌فرنگی برای سازماندهی برنامه مطالعه خود استفاده کرد. در ابتدا، فواصل کاری متفاوتی را آزمایش کرد، از دو دقیقه شروع کرد و تا یک ساعت افزایش داد. او به سرعت متوجه شد که این مدت زمان طولانی تر از آن است که بتواند روی یک کار متمرکز بماند. او روی پومودوری ۲۵ دقیقه ای به عنوان زمان بهینه برای نیازهایش تصمیم گرفت.

تکنیک هارا هاچی بو؛ تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی

هارا هاچی بو روش قدیمی ترک خوردن زمانی است که شکم ما ۸۰ درصد پر است. این عمل ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما در واقع می تواند تأثیر زیادی بر سلامت و طول عمر داشته باشد. شما با این کار درصد انرژی بالایی برای انجام کار دارید و آنقدر خسته نمی شوید تا نتوانید حرکت کنید.

تکنیک شوسین؛ تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی

شوشین، این مفهوم ذن به شما کمک می کند که دیگر برده نباشید. مفهومی در بودیسم ذن وجود دارد که به شوشین معروف است که به معنای «ذهن مبتدی» است. شوشین به این ایده اشاره دارد که در هنگام مطالعه یک موضوع، پیش فرض های خود را کنار بگذارید و نگرش باز داشته باشید.

وقتی شما یک مبتدی واقعی هستید، ذهن شما خالی و باز است. شما مایلید همه اطلاعات را بیاموزید و در نظر بگیرید، مانند کودکی که برای اولین بار چیزی را کشف می کند. با این حال، با توسعه دانش و تخصص، ذهن شما به طور طبیعی بسته تر می شود. شما تمایل دارید که فکر کنید، “من قبلاً می دانم چگونه این کار را انجام دهم” و کمتر به اطلاعات جدید باز می شوید. شما با این تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی می توانید ذهن خود را در دست بگیرید و همه کارهای خود را با ذهنتان مدیریت و جمع بندی کنید.

تکنیک وابی سابی: تکنیک ژاپنی برای غلبه بر تنبلی

وابی سابی، هنر ژاپنی یافتن زیبایی در عیوب. مفهوم ژاپنی وابی سابی به جای یافتن عیوب در ترک‌ها، پارگی‌ها و سایر نقص‌ها، ما را تشویق می‌کند تا درک کنیم که هیچ چیز واقعاً کامل یا دائمی نیست.

وابی سابی در قرن پانزدهم ژاپن ظهور کرد و نقص، ناپایداری و گذر زمان را در بر می گیرد. وابی به سادگی به سادگی، تحقق، آرامش و فروتنی ترجمه می شود. سابی به راحتی به پذیرش و قدردانی از تداوم زمان ترجمه می شود.

وابی سابی با هم درک و پذیرش آنچه هست و قدردانی از ناپایداری آنچه هست است. لئونارد کورن، نویسنده کتاب Wabi-Sabi برای هنرمندان، طراحان، شاعران و فیلسوفان، آن را به خوبی تعریف می کند:

وابی سابی زیبایی چیزهای ناقص، ناپایدار و ناقص است. این زیبایی از چیزهای متواضع و فروتن است. این زیبایی چیزهای غیر متعارف است.»لئونارد کورن، هنرمند + نویسنده

Wabi-sabi از  قدیمی، ناهموار و کج‌رو قدردانی می‌کند. آرمان های کمال، تکمیل و بزرگی را نادیده می گیرد. ساده، متواضع و معتبر را ترجیح می دهد. او معتقد است هیچ چیز در زندگی تمام شده، کامل یا دائمی نیست.

وابی سابی نیز گذر زمان را می پذیرد و قدردانی می کند. زیبایی را در سقف انبارهای زنگ زده، کفش های پاره پاره، بافت پرپشت یک کت مورد علاقه و یک تابه چدنی چاشنی شده می بیند که از نسل ها به نسل ها منتقل شده است.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x