سلامت

معرفی مکمل های دارویی برای ریزش مو

شاید تغییر سبک زندگی و مصرف رژیم غذایی در دنیای امروزه، فواید و راحتی زیادی داشته باشد، اما در کنار این مزایا، چالش های جدید را برای انسان به وجودآورده است. این مشکلات، مرتبط با جسم و روح انسان هستند، که از مشکلات جسمی برای اکثر افراد شامل ریزش مو است، که با مصرف مکمل های دارویی برای ریزش مو می توانید تا حدود زیادی از ریزش بیش از حد جلوگیری کنید.

به گزارش تلنگر؛ مصرف مکمل های دارویی برای ریزش مو، یک روش درمانی موثر برای تمامی افراد و سنین مختلف است. مشکلات مربوط به ریزش مو بسته به عوامل زیادی از جمله تغییرات هورومونی، کم خونی و غیره می باشد. ما در این مقاله سعی می کنیم بهترین مکمل ها را معرفی کنیم تا با اطمینان و آسایش خاطر تهیه و مصرف کنید.

علت ریزش مو

مکمل های دارویی برای ریزش مو

قبل از معرفی مکمل های دارویی برای ریزش مو به علت و عوامل آن می پردازیم. به طور طبیعی هر فرد در حدود ۱۰۰ تار مو در روز از دست می‌دهد. با این وجود این میزان موجب کاهش قابل‌توجه موی سر نشده، زیرا با رشد موهای جدید جایگزین می‌شود. کچلی زمانی اتفاق می‌افتد که سرعت ریختن مو بیشتر از سرعت رویش مجدد مو باشد و یا فولیکول‌های مو ازبین‌رفته و بافت اسکار جایگزین آن شود.

ریزش مو می‌تواند به سبب هر کدام از دلایل زیر ایجاد شود:

  • سابقه خانوادگی: شایع ترین علت ریختن موی سر در آقایان و خانم‌ها است که با افزایش سن دیده‌می‌شود.
  • تغییرات هورمونی و بیماری‌ها: تغییرات هورمون‌های بدن در بارداری، زایمان و یائسگی می‌تواند از علل ریزش مو باشد. همچنین برخی بیماری‌ها مانند مشکلات تیروئیدی، کم خونی، لوپوس، عفونت‌های قارچی و … نیز می‌تواند موجب ریزش مو شود.
  • تریکوتیلومانیا: یک بیماری روانی است که فرد مدام موهای خود را می‌کند و موجب ریزش موهایش می شود.
  • مصرف داروها و مکمل‌ها: داروهایی که برای درمان سرطان، بیماری‌های قلبی، روماتیسم مفصلی و فشار خون بالا مورداستفاده قرار می‌گیرند، ممکن است موجب ریزش شوند.
  • آسیب مستقیم به موها: مدل‌دادن و فرم‌دادن به مو در مدت‌های طولانی می‌تواند موجب کاهش رشد مو شود. برای مثال کشش زیاد مو، بافت‌های محکم مو، استفاده از فرکننده‌ها، لخت‌کردن مو، مواد شیمیایی و قرار دادن ژل حالت دهنده مو روی سر به مدت طولانی، گرمای زیاد و … همگی موجب ریزش می‌شوند. درمان مو با روغن‌های گرم به صورت دائم نیز می‌تواند موجب التهاب فولیکول‌های مو شود.:
  • اشعه‌درمانی در سر
  • شیمی‌درمانی
  • موقعیت‌های پراسترس: معمولا ریزش ناگهانی در موقعیت‌های پر استرس موقتی است.
  • افزایش سن
  • کاهش وزن شدید
  • بیماری‌های خاص مثل دیابت، اختلالات تیروئید و لوپوس
  • محصولات بهداشتی نامناسب 

    درمان ریزش مو

معرفی مکمل های دارویی برای ریزش مو

برخی از انواع ریزش مو قابل‌درمان است. همچنین می‌توان سرعت ریزش را کم کرد. در برخی از انواع ریزش مانند ریزش موی سکه‌ای رویش مجدد مو بدون درمان امکان‌پذیر بوده و در طی یک سال بازمی‌گردد. برای درمان این مشکل و جلوگیری از ریزش مو از روش‌هایی مانند مکمل های دارویی برای ریزش مو و جراحی استفاده می‌شود.

ویتامین های ضروری برای رشدمو

ما ابتدا باید بدانیم چه ویتامینی برای مو لازم است تا  مکمل های دارویی برای ریزش مو مناسب خود را تهیه کنیم. ویتامین‌ها برای رشد موی سالم ضروری هستند و ممکن است به جلوگیری از ریزش و کم حجم شدن کمک کنند. بهترین ویتامین رشد مو عبارتند از ویتامین‌های B، ویتامین D، ویتامین E، روی، بیوتین و آهن.

ویتامین B

ویتامین‌های پیچیده B در رشد مو نقش دارند و برای متابولیسم و ​​عملکرد سیستم عصبی ضروری هستند. جای تعجب نیست که ویتامین‌های B مانند ویتامینB7  یا بیوتین و B12 برای تقویت و حالت دادن به مو مهم هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که شما به راحتی می‌توانید با خوردن یک رژیم غذایی متعادل به مقدار مصرف روزانه ویتامین B برسید. ویتامین‌های گروه B را می‌توان در انواع غذاها از جمله غلات، گوشت، ماهی، تخم مرغ کامل، آجیل و آووکادو یافت.

بیوتین

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود، یک ویتامین B پیچیده و ویتامین رویش مو است که اغلب به دلیل داشتن مزایای رشد مو تبلیغ می‌شود. برخی از این تبلیغات ممکن است واقعا ارزشش را داشته باشد.

مؤسسه ملی سلامت خاطرنشان می‌کند که اکثر مردم به اندازه کافی بیوتین را از غذاهایی که می‌خورند دریافت می‌کنند. بهترین راه برای دریافت بیشتر این ویتامین رشد مو، خوردن غذاهای غنی از بیوتین است.

برای این منظور، شیر، تخم مرغ، موز، ماهی سالمون، سیب زمینی شیرین و بادام توصیه می‌شود. اگر احساس می‌کنید که نیاز به تقویت اضافی دارید، با پزشک خود صحبت کنید. برچسب  مکمل های دارویی برای ریزش مو نشان می‌دهد که بسیاری از مکمل‌های بیوتین برای مو، پوست و ناخن بسیار بیشتر از مقدار توصیه شده روزانه است.

ویتامین C یکی از انواع ویتامین رشد مو

ویتامین C نه تنها برای حفظ ایمنی بدن مفید است، بلکه ممکن است موها را قوی‌تر کند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و ویتامین رشد سریع مو شناخته می‌شود.

ویتامین C به افزایش گردش خون در سراسر بدن، از جمله پوست سر کمک می‌کند. هنگامی که گردش خون در پوست سر شما افزایش می‌یابد، فولیکول‌های مو تحریک بیشتری می‌شود که ممکن است به رشد مو کمک کند.

آهن برای رشد مو

آهن نیز نقش مهمی در رشد مو ایفا می‌کند و تحقیقات در مجله علوم پزشکی کره ارتباط بین کمبود آهن و ریزش مو در زنان را نشان می‌دهد.

خوردن غذاهای سرشار از آهن مانند صدف، گوشت قرمز، اسفناج و عدس توصیه می‌شود. اگر در معرض خطر کمبود آهن هستید، ممکن است مکمل آهن نیز ارزش افزودن به روتین خود را داشته باشد، اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

امگا۳ و کاهش ریزش مو

اسیدهای چرب امگا۳ می‌تواند به تقویت ریشه مو و حفظ سلامتی موها کمک کند.مصرف مکمل Omega-3 می‌تواند به بهبود سلامتی پوست و موها، کاهش التهابات پوستی و ریزش مو کمک کند.

معرفی مکمل های دارویی برای ریزش مو

مکمل های دارویی می‌توانند به عنوان یک راه حل موثر برای کاهش ریزش مو و حفظ سلامتی موها مورد استفاده قرار گیرند. ما در ادامه به معرفی بهترین ها در این زمینه می پردازیم.

۱. قرص هیرویت هلث اید

قرص هیرویت هلث اید

 

HairVit یکی از  بهترین قرص تقویت مو است. این قرص با فرمولاسیون منحصر به فرد خود، ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر ریزمغذی است که به شما کمک می‌کند تا موهایی قوی، درخشان و سالم داشته باشید.این قرص شامل ویتامین‌های B6، B12 و biotin می‌باشد که به افزایش رشد مو، تقویت ساختار مو و جلوگیری از شکنندگی مو کمک می‌کنند.

۲.قرص یونی زینک

قرص یونی زینک

Uni zink، یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های پوست و مو در بازار است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. این قرص حاوی فلز روی، ویتامین های گروه ب و کلسیم دی می‌باشد. زینک یک عنصر ضروری برای سلامتی بدن است و در بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی مانند رشد و تکامل، بهبود زخم و اگزمای پوستی و حفظ سلامت پوست و مو نقش دارد.

قرص یونی زینک قابلیت جذب بالایی دارد و به عنوان یک مکمل غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش سطح انرژی و بهبود فعالیت مغزی شناخته شده است. همچنین، برای کسانی که رژیم غذایی کمبود زینک دارند، می‌تواند یک راه حل مناسب باشد.

۳. پرفکتیل اورجینال

پرفکتیل اورجینال

از جمله مکمل های دارویی برای ریزش مو پرفکتیل اورجینال است که، یک محصول تغذیه‌ای است که با داشتن انواع ویتامین ها و ریزمغذی ها به سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن ها کمک کند. از ترکیبات اصلی این مکمل مو می توان به عصاره هسته انگور ، ویتامین های گروه B و سیستئین اشاره نمود.

عصاره دانه انگور یک ماده طبیعی است که به علت داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی بالا، می‌تواند به افزایش جریان خون در پوست سر، به بهبود رشد و سلامت موها کمک کند.حفظ رطوبت موها ، افزایش لطافت و نرمی موها و پیشگیری از سفید شدن مو از مهم ترین فواید مصرف قرص پرفکتیل است.سیستئین یک اسید آمینه است که در ساختار موجود در بدن انسان وجود دارد.

۴.قرص فولیکوژن

  • قرص فولیکوژن موثردرحفظ و تقویت رشد طبیعی مو(بهبود رویش و سلامت مو)
  • تحریک و بهبود عملکرد فولیکول ها و ریشه مو به واسطه داشتن بیوتین، اسید فولیک، مس و زینک
  • جلوگیری و کاهش ریزش مو ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا سوء تغذیه
  • تقویت کننده سیستم ایمنی
  • قرص فولیکوژن فاقد گلوتن و قابل استفاده در مبتلایان به سلیاک و حساسیت به گلوتن
  • اثر بخشی بیشتر و عوارض کمتر به دلیل پیوسته رهش بودن نسبت به قرص های معمولی
  • مناسب برای افراد با کمبود ویتامین D به علت دارابودن ۱۰۰۰ واحد ویتامین D
  • روزانه یک عدد قرص فولیکوژن با معده پر (بعد از غذا)

۵.کپسول پیلفود کمپلکس

کپسول پیلفود کمپلکس

 

  • رویش مجدد مو
  • افزایش رشد قد مو
  • استحکام بخشی به ناخن
  • کمک به حفظ سلامت موها
  • حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی موها
  •  جلوگیری از ریزش مو در دوران پس از زایمان

۶.رجوا درمکس

از جمله بهترین مکمل های دارویی برای ریزش مو، قرص رجوا Rejuva است. این دارو به طور خاص برای تقویت رشد موی سالم و سلامتی و زیبایی پوست فرموله شده است. رجوا درمکس حاوی ترکیبی منحصر به فرد از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کلاژن دریایی که باعث شده قرص رجوا درمکس را قرص کلاژن ساز بدانند.

بیوتین، ویتامین C ، ویتامین های گروه B و روی است که از مهم ترین عناصر برای درمان مشکل ریزش مو ، تولید کلاژن و الاستین پوست، بهبود نرمی، روشنایی و لطافت پوست می باشند .

۷.کپسول هیر اکتیواتور سان لایف

  • هیر اکتیواتور محصول اختصاصی مراقبت از مو
  • کمک کننده در کنترل ریزش مو
  • حاوی اسید آمینه های ال سیستین، ال متیونین و ال آرژنین برای کمک به رشد موهای سالم
  • کمک به محافظت از مو در برابر آسیب به دلیل دارا بودن ویتامین E، ویتامین C و بیوتین
  • هیراکتیواتور حاوی مس، سلنیوم و زینک برای کمک به حفظ ساختار سالم مو
  • حاوی عصاره چای سبز، عصاره هسته انگور و ارزن طلایی برای کمک به حفظ سلامت ریشه مو
  • فاقد گلوتن
  • هر جعبه کپسول هیر اکتیواتور مناسب استفاده به مدت ۳۰ روز می باشد.

۸.هیرتامین مکملی فوق العاده برای ریزش مو

قرص هیرتامین

هیرتامن از جمله مکمل های دارویی برای ریزش مو است که امروزه طرفداران زیادی دارد، این مکمل برای جلوگیری از ریزش مو طراحی شده است. همانطور که از نامش مشخص است، هیرتامین ترکیبی از ویتامین های قدرتمند تغذیه کننده مو، ترکیبات گیاهی، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که به طور همزمان باعث رشد وتقویت موها شده و ریزش آن را متوقف می کند.

 ۹.مکمل فیتو

قرص فیتو

 

ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهی و آمینو اسیدها در قرص فیتو به سلامت موها کمک می‌کنند. به طور کلی، مهمترین موارد مصرف مکمل فیتو برای تقویت و رشد موها عبارتند از:

  • تقویت ساختار موها
  • افزایش رشد موها و توقف ریزش مو
  • تقویت ناخن‌ و جلوگیری از شکستن ناخن‌های شکننده
  • تقویت ریشه‌های مو
  • حفظ سلامت پوست سر

۱۰.قرص بیوپانتن یوروویتال

بیوپانتن یوروویتال

Biopanthene یک قرص ویژه مو و ناخن است که شامل ترکیباتی از جمله پانتوتنیک اسید (ویتامین B5) و بیوتین می‌باشد. این ترکیبات هر یک دارای خواصی منحصر به فرد برای حفظ سلامتی بدن هستند. پانتوتنیک اسید به عنوان یکی از ویتامین‌های گروه B، در تولید انرژی و ترمیم آسیب های پوستی نقش دارد و همچنین باعث افزایش حجم و ضخامت موها می‌شود.

نکته آخر:

تمامی افراد قبل از مصرف این مکمل ها بهتر است که یک چکاب کامل پیش متخصص انجام بدهند، تا با توجه به نیاز بدن خود مکمل های دارویی برای ریزش مو را تهیه و مصرف کنند و نتیجه مطلوب خود را بگیرند.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x