آموزش و پرورش

تغییر قانون برای استخدام رسمی معلمان با ورود دیوان عالی کشور به این موضوع

آموزش و پرورش از ثبت‌نام افراد پذیر شده برای دانشگاه فرهنگیان به بهانه رسیدن به ۲۴ سالگی مقاومت می‌کند؛ در حالی که دیوان عدالت اداری رأی به ثبت‌نام آن‌ها داده شد.

به گزارش تلنگر؛ عده ای از افراد قبول شده در آزمون سراسری کنکور برای دانشگاه فرهنگیان با مشکل قانون سن روبه رو شده‌ند و به دنبال آن نیز آموزش و پرورش از ثبت‌نام آن‌ها، به این دلیل که سن این گروه از پذیرفته‌شدگان به ۲۴ سال تمام رسیده است، خودداری کرد.

پس از عدم ثبت‌نام دانشگاه فرهنگیان در خصوص این پذیرفته شدگان، شکایتی در دیوان عدالت اداری مطرح و موضوع در هیئت عمومی دیوان بررسی شد. در نهایت هیئت عمومی با صادر کردن رأی خود در تاریخ ۲۰ تیرماه امسال، اعلام کرد: “شرط سنی استخدام رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (موضوع بند ۴ شرایط اختصاصی) خلاف قانون و خارج از حدود اختیار است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود. این رأی بر اساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲) در رسیدگی و تصمیم‌گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است.”

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x