ارتباطات

آیفون 15 معرفی شد/ بررسی مشخصات، دوربین و باتری + تصاویر

معرفی iPhone 15 با جزئیات خاص و متمایز کننده که تنها محصولات شرکت اپل از آن بهره‌منداند؛ باعث شده تا مجموعه محصولات شرکت اپل همیشه از اهمیت ویژه‌ای در میان کاربران این شرکت برخوردار باشد.

به گزارش تلنگر؛ در این مطلب شاهد مشخصات فنی و ظاهری، همچنین تفاوت‌های آن با سری آیفون ۱۴ هستیم. اگرچه انتظار نداریم تا ماه سپتامبر در مورد آیفون ۱۵ و برادرانش در ظرفیت رسمی بشنویم، قبلاً شایعات زیادی در مورد آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس شنیده ایم. که هنوز ممکن است iPhone 15 Ultra نامیده شود. آیفون ۱۵ مطمئناً بسیار قدرتمندتر از آیفون ۱۴ خواهد بود.

قوی ترین گوشی های اپل

در سال‌های اخیر، اپل از تلفن‌های حرفه‌ای خود استفاده کرد تا پیشرفت‌های فناوری را به همراه داشته باشد، در حالی که مدل‌های استاندارد را با فناوری سال قبل حفظ کرد، احتمالاً هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و انگیزه ارتقاء به مدل‌های پریمیوم گران‌تر را فراهم می‌کند. این موضوع در مورد آیفون‌های استاندارد ۱۵ و ۱۵ پلاس که امتیازات ۱۴ پرو را در سال گذشته دریافت کردند، ثابت شده است. آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس این سنت را ادامه می‌دهند و از آنجایی که شایعات در مورد آیفون ۱۵ اولترا بی‌اساس بودند، این‌ها پیشرفته‌ترین گوشی‌های اپل هستند.

مشخصات  آیفون ۱۵

صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED
رزولوشن ۱۱۷۹ x 2556 پیکسل
نرخ به روز رسانی ۶۰ هرتز
چیپست A16 Bionic
دوربین های عقب ۴۸ مگاپیکسل عریض، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض
دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل
رم ۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت
باتری ۳۲۷۹mAh

مشخصات سخت افزاری iPhone 15

احتمالاً آیفون ۱۵ همان چیپست آیفون ۱۴ پرو را در صحت اطلاعات لو رفته ، یعنی A16 Bionic را خواهد داشت. اگرچه این تکنولوژی جدید نیست، اماA15 Bionic ارتقا یافته می‌باشد، همینطور که در آیفون ۱۴ استاندارد وجود دارد.  رم ۶ گیگابایتی iPhon 15 و سه گزینه برای انتخاب حافظه داخلی میان ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه به آن اضافه می شود؛ که باز هم تمامی این‌ها مانند آیفون ۱۴ است.

مشخصات فنی آیفون 15

با این حال انتظاری برای تغییرات در مشخصات صفحه‌نمایش هسته‌ای آن نمی‌رفت، اطلاعات صفه نمایش iPhon 15 با یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن حدود ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶، همراه با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز – اگرچه ظاهراً این بار به جای بریدگی، جزیره پویا خواهد داشت.

مشخصات ظاهری iPhon 15

آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس لبه های کمی گرد دارند که در دست احساس بهتری می کند. اما وزن سبک‌تر و احساس حجم کمتر تأثیر مثبتی بر جای دارد. Pros جدید حاشیه‌های نازک‌تری برای شیشه‌های کمی بیشتر روی صفحه‌نمایش جلویی دارند. اما همچنان ۶.۱ اینچ برای iPhone 15 Pro و ۶.۷ اینچ برای iPhone 15 Pro Max است.

رنگ های آیفون ۱۵

در مورد رنگ‌ها، آیفون ۱۵ در چهار رنگ متالیک عرضه می‌شوند: تیتانیوم سیاه و سفید سنتی، و همچنین تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی با رنگ خاکستری.

باتری iPhone 15

اپل می‌گوید آیفون ۱۵ می‌تواند در تمام طول روز شارژدهی داشته باشد و عمر آن بیشتر شده است، اما هیچ عدد و رقم دقیقی در این باره اعلام نشده است. اما وجه تمایزی از پارسال در آن به وجود نیامده است و چیزی در حدود ۳۲۷۹ میلی آمپر ساعت قدرت باتری این گوشی باشد. با این حال، از طریق USB-C شارژ می شود، نه لایتنینگ، که این به تنهایی یک تغییر بزرگ برای اپل محسوب می‌شود.

دوربین iPhon 15

وجه تمایز اصلی آن از آیفون ۱۴ در دوربین آن است که می‌تواند با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی جدید که از آیفون ۱۴ پرو به ارث رسیده است، ارتقا یابد. این سنسور جایگزین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی نسل قبلی خود می شود، اما احتمالا یک بار دیگر دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۲ مگاپیکسلی به آن ملحق خواهد شد.

قیمت آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ پرو از ۹۹۹ دلار (۹۹۹ پوند، ۱۸۴۹ دلار استرالیا) شروع می شود، در حالی که آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار (۱۱۹۹ پوند، ۲۱۹۹ دلار استرالیا) شروع می شود. همچنین قیمت پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار سال گذشته برای آیفون ۱۴ پرو مکس گران‌تر است، آیفون ۱۵ پرو مکس جدید از ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود که دو برابر حافظه داخلی قبلی خود است.

پیش‌فروش آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از روز جمعه ۲۴ شهریور آغاز می‌شود و فروش این گوشی‌ها در فروشگاه‌های اپل و به‌صورت آنلاین از جمعه آینده آغاز می‌شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x