ارتباطات

تفاوت گوشی ویتنام و هند؛ کدام یک بهتر است؟ + نحوه تشخیص گوشی ویتنام از هند

در خرید گوشی های میان رده یا حتی پرچمدار شرکت های مختلف باید به تفاوت گوشی ویتنام و هند توجه ویژه ای داشت. چرا که اگر گوشی خلاف آنچه که می‌خواهید خریداری کنید، ممکن است دچار مشکل شوید.

به گزارش تلنگر؛ گوشی های سامسونگ ساخت هند بهتر است یا ویتنام؟ احتمالاً تفاوت گوشی ویتنام و هند شما را هم هنگام خرید گوشی دچار مشکل کرده است. پک ویتنام و هند در برندهای گوشی روبه‌رو شدید و نمی‌دانید که گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است، اما تفاوت پک ویتنام و هند در چیست؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا یک بار برای همیشه این موضوع را بررسی کنیم.

تفاوت گوشی ویتنام و هند

همانطور که می‌دانید سامسونگ یک برند کره‌ای می‌باشد و شعبه‌های زیادی در کشورهای متفاوتی مانند هند، ویتنام، اندونزی، برزیل و چین دارد. البته ناگفته نماند که نه تنها این برند بلکه همه برندهای معروف جهان با کشورهای مختلف قرارداد دارند تا بتوانند پاسخگوی تقاضای میلیونی کاربران در سراسر جهان باشند؛ همچنین هزینه تولید را نیز پایین بیاورند.

محصولات برند آمریکایی اپل در چین ساخته می‌شود، باید گفت که samsung هم در شعبی غیر از کره جنوبی نامشان حضور داشته باشد. البته برخی از سری‌های آن مثل سری M تنها در یک کشور(هند) ساخته می‌شوند و نسخه دیگری ندارند و گفتن این که محصولات سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است در اصل بی‌معنی به نظر می‌رسد.

گوشی های سامسونگ ساخت هند بهتر است یا ویتنام

 تفاوت پک هند و ویتنام سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ به طور معمول با دو پک ویتنام و هند روانه بازار می‌شوند که هر‌کدام بسته بندی متفاوتی دارند و ممکن است از نظر بعضی از فروشندگان ویژگی‌های متفاوتی را نیز ارائه دهند. بنابراین هنگام خرید گوشی سامسونگ، این سوال در ذهن شما ایجاد می‌شود که گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است و تفاوت موجود در بسته بندی ویتنام با بسته بندی هند در چیست. به علت ما تصمیم گرفتیم تا در معرفی و توضیح تفاوت گوشی ویتنام و هند به شما تفاوت موجود در پک ویتنام و هند را بگوییم تا هنگام خرید سرتان کلاه نرود.

تفاوت گوشی سامسونگ ساخت ویتنام با گوشی ساخت هند

سامسونگ یک برند کره‌ای محبوب است که شعبه‌های زیادی در کشور‌های مختلفی همچون هند، ویتنام، اندونزی، برزیل و چین دارد؛ بدین ترتیب این کمپانی خوشنام می‌تواند با سهولت بیشتری به تقاضای زیاد کاربران پاسخ دهد و هزینه‌های تولید را نیز به طور قابل توجهی پایین بیاورد. البته باید توجه داشته باشید که برند‌های معروف دیگری مانند اپل نیز در کشور‌های مختلف شعبه دارند و میزان دسترسی کاربران به محصولات خود را  افزایش می‌دهند.

استناد بر نظر بسیاری از فروشندگان موبایل، پک ویتنام بهتر و با کیفیت‌تر از پک هند است و به مراتب قیمت بالا‌تری نیز دارد؛ از این رو اکثر فروشندگان از این مورد به نفع خودشان بهره می‌برند و محصول خود را با قیمت بالا و بعضا چند برابر قیمت اصلی به فروش می‌رسانند. به همین دلیل بیشتر کاربران بر این عقیده هستند که گوشی سامسونگ پک هند کیفیت بسیار پایینی دارد و در‌واقع هیچ ارزش خریدی ندارد؛ اما باید ببینیم که این موضوع تا چه اندازه صحت دارد و آیا واقعا پک گوشی ویتنام بهتر از پک هند است یا خیر.

درحقیقت تفاوت گوشی ویتنام و هند در این است که samsung برای همه خط تولیدهای خود استانداردی یکسان دارد و کیفیت تمام قطعات یکسان است و مهم نیست آن گوشی در هند تولید شود یا ویتنام، کیفیت و محصول نهایی یکیست. در واقع محصولات سامسونگ در این کشورها فقط مونتاژ می‌شوند. پس حتی مطرح کردن سوال گوشی سامسونگ ساخت هند بهتر است یا ویتنام نیز اشتباه بوده و صرفاً ترفندیست که فروشندگان سودجو گوشی‌های خود را گران‌تر بفروشند یا گوشی ساخت هند شما را زیر ارزش واقعی از شما خریداری کنند.

موارد مهم در گوشی های ساخت هند

 تفاوت پک هند و ویتنام سامسونگ

دو عامل مهم در پایین‌تر بودن قیمت گوشی‌های تولید هند نسبت به نسخه ویتنام سامسونگ نسبت به نسخه ویتنام دخیل است.

  1. اختلاف ارزش پول و پایین بودن دستمزد کارگران در کشور هند است که باعث می‌شود هزینه تولید و قیمت نهایی برای سامسونگ کم‌تر شود و بتواند اندکی قیمت عرضه را پایین‌تر بیاورد.
  2. شایعه‌ای که فروشنده‌ها در مورد تفاوت گوشی ویتنام و هند راه انداختند و جلوه بدی که از آن در ذهنیت مردم ساختند باعث شده مدل‌های تولید ویتنام گران‌تر به فروش برسد و متقاضیان بیشتری داشته باشد.

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است

اصلی ترین تفاوت گوشی ویتنام و هند در لوازم جانبی و بسته بندی است. شاید تنها تفاوت گوشی ویتنام و هند وجود دارد، سری شارژر آن باشد که مطابق با استاندارد همان کشور زده شده است. در بقیه موارد مثل هندزفری و محتویات داخل جعبه تفاوتی وجود ندارد و همه چیز یکسان است.

چگونه گوشی ویتنام را از هند تشخیص دهیم؟

تشخیص پک ویتنام از هند

معمولاً پشت جعبه گوشی نام کشور سازنده نوشته شده، اما می‌توانید برای اطمینان از اینکه کدام گوشی را خریداری کرده اید، می‌توانید از کد IMEI درج شده روی جعبه دستگاه استفاده کنید یا در قسمت تنظیمات گزینه About را بزنید تا شناسه IMEI نمایش داده شود. همچنین می‌توانید برای مشاهده کد IMEI با گوشی خود *#۶# را شماره‌گیری کنید. اکنون کافی است به رقم هفتم و هشتم آن دقت کنید تا متوجه شوید گوشی شما مونتاژ کدام کشور است.

  • رقم ۰۵ یا ۵۰ یعنی مونتاژ آمریکا، فنلاند یا برزیل است.
  • ارقام ۰۲ و ۲۰ مونتاژ کشورهای امارات متحده عربی یا هند است.
  • عدد ۱۰ یا ۰۱ مونتاژ فنلاند را نشان می‌دهد.
  • اعداد ۰۶ و ۶۰ نشان دهنده مونتاژ هنگ کنگ، چین یا مگزیک است.
  • وجود رقم ۰۳، ۳۰، ۰۴ یا ۴۰ نشان دهنده مونتاژ چین است.
  • در مورد ارقام ۰۷ و ۷۰ نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد مونتاژ ویتنام است.
  • عدد ۰۰ به معنی تولیدشدن در کارخانه اصلی کمپانی samsung است.

گوشی‌های ODM چیست؟

بعضی از گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی این برند کره‌ای به سفارش samsung توسط کمپانی‌های چینی Haquin، Wingtech، Longcheer، Chino-E و TINNOتولید می‌شوند که به آن‌ها ODM می‌گویند. البته بیشترین سهم در گوشی‌های ODM این برند متعلق به شرکت Wingtech است. هدف از تولید مدل‌های ODM کاهش هزینه نهایی و رقابت با گوشی‌های ارزان قیمت چینیست و آن‌ها را با پک هند و ویتنام سامسونگ اشتباه نگیرید.

هرچند سردمداران شرکت‌های کره‌ای معتقد هستند که کیفیت گوشی‌های ODM مورد تأیید آن‌هاست، اما از نظر چیپست، نمایشگر و دوربین اصلاً با گوشی‌های ساخت خود شرکت samsung قابل مقایسه نیستند. البته موبایل‌های ODM بسیار ارزان‌تر از محصولات دیگر این برند هستند، نمی‌توان از بابت کیفیت پایین‌تر آن ایرادی به این شرکت کره‌ای وارد کرد. در نظر داشته باشید که اکثر خط تولید برندهای چینی معروف مثل شیائومی کیفیت و سخت‌افزار بسیار بهتری نسبت به گوشی‌های ODM سامسونگ دارند. از جمله موبایل‌های ODM می‌توان به A01 و A10 اشاره کرد.

جمع بندی؛ گوشی ساخت هند بهتره یا ویتنام

از کجا بفهمیم گوشی ساخت ویتنام است

در آخر باید گفت که مطرح کردن این سوال که موبایل سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است به طور کلی اشتباست، چرا که پک هند و ویتنام از نظر باتری، نمایشگر، تراشه و استاندارد بکار گرفته شده در مونتاژ تفاوت گوشی ویتنام و هند باهم فرقی ندارند و تنها بازارگرمی فروشنده‌ها و ذهنیتی که برای عموم مردم ایجاد شده باعث چنین جوی شده است. تاکنون هیچ منبع یا شکایاتی وجود نداشته که ثابت کند گوشی های سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است یا پک هند و ویتنام کیفیت متفاوتی با یکدیگر دارند. پس با خیال راحت می‌توانید پک هند یا ویتنام گوشی‌های سامسونگ را خریداری کنید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x