ارتباطات

سرورهای HP و سازگاری با محیط‌ های مختلف دیتاسنتر: چگونه می‌توان بهینه‌ سازی کرد؟

این در حالی است که اپراتورهای دیتاسنتر می‌توانند فرم فاکتور، پیکربندی و راه‌حل‌های نرم‌افزاری سرورهای اچ پی را متناسب با اهداف و نیازهای کاری‌شان انتخاب کنند تا بیشترین و بهترین مطابقت را در راستای کسب‌وکارشان داشته باشند.

انواع مدل های سرور HP  برای پشتیبانی از محیط‌های مختلف دیتاسنتر طراحی‌ شده‌اند و ویژگی‌های مختلفی مانند امنیت، مقیاس‌پذیری و سرعت را برای بارهای کاری متنوع ارائه می‌دهند. این در حالی است  که اپراتورهای دیتاسنتر می‌توانند فرم فاکتور، پیکربندی و راه‌حل‌های نرم‌افزاری سرورهای اچ پی را متناسب با اهداف و نیازهای کاری‌شان انتخاب کنند تا بیشترین و بهترین مطابقت را در راستای کسب‌وکارشان داشته باشند. به‌همین خاطر در این مطلب به سراغ برخی از ویژگی‌ها و مزایای کلیدی سرورهای HP و سازگاری با محیط‌ های دیتاسنتر رفته‌ایم تا بررسی کنیم که چگونه این سرورها می‌توانند باعث افزایش سازگاری و بهینه‌سازی زیرساخت‌های این مراکز ‌شوند.

مروری کوتاه به سرورهای HP و سازگاری با محیط‌ های دیتاسنتر

دیتاسنترها یا مراکز داده ستون فقرات کسب‌و‌کارهای مدرن هستند و قابلیت‌های ذخیره‌سازی، پردازش و شبکه را برای برنامه‌ها و بارهای کاری مختلف فراهم می‌کنند. با این حال، مراکز داده نیز با چالش‌های زیادی مانند: پیچیدگی، مقیاس‌پذیری، امنیت، عملکرد و هزینه مواجه هستند. بنابراین برای مقابله با این چالش‌ها، اپراتورهای مراکز داده باید راه‌حل‌های زیرساختی و مدیریتی خود را بهینه‌سازی کنند و به سراغ سرورهایی بروند که بتوانند نیازها و اهداف خاص آن‌ها را برآورده سازند. یکی از ارائه‌دهندگان پیشرو در سرورهای دیتاسنترها، کمپانی Hewlett Packard (HPE) است که طیف گسترده‌ای از سرورها و سیستم‌ها را ارائه می‌دهد.

سرورهای HP سرورهای نوآورانه و درجه یک سازمانی هستند که به اپراتورهای دیتاسنترها کمک می‌کنند تا با رشد و سرعت تجاری همراه شوند. به‌طورمعمول سرورهای اچ پی در چندین خط تولید دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. برخی از خطوط تولید اصلی عبارتند از:

  • آپولو (Apollo Systems): سرورهای محاسباتی آپولو با کارآیی بالا برای محیط‌های کوچک‌تر که به پردازش موازی عظیم، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و برنامه‌های کاربردی ابری می‌پردازند، بسیار مناسب است.
  • سیستم تیغه‌ای (BladeSystem): BladeSystem از سرورهای Blade تشکیل شده است که در یک محفظه مشترک با اجزای برق مشترک، خنک‌کننده و شبکه قرار دارند. BladeSystem باعث می‌شود تا پیچیدگی عملکردهای مختلف کاهش یابد، کارآیی بهینه‌سازی شود و سرعت افزایش پیدا کند.
  • Edgeline Converged Edge Systems: سرورهای محاسباتی لبه‌ ای که کنترل ایمن را ارائه می‌دهند و زمان تشریح در اینترنت صنعتی اشیا (IoT) را سرعت می‌بخشند. سیستم‌های Edgeline قابلیت‌های محاسباتی، ذخیره‌سازی، شبکه‌سازی و مدیریت را در قالبی مقاوم ترکیب می‌کنند که باعث افزایش مقاومت در محیط‌های سخت می‌شود. همچنین Edgeline در حالی‌که مصرف پهنای باند را افزایش می‌دهد باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی و تاخیر نیز می‌شود.
  • سرورهای Gen۱۰: آخرین نسل سرورهای HP که تجربه و کنترل اقتصادی ثابتی را در محیط‌های ابری- هیبریدی ارائه می‌کنند. سرورهای نسل دهم اچ پی Gen۱۰ دارای قابلیت‌های امنیتی، عملکرد، مقیاس‌پذیری و اتوماسیون پیشرفته‌ای هستند که از هر حجم کاری از فناوری اطلاعات سنتی گرفته تا ابر عمومی و خصوصی پشتیبانی می‌کند.
  • Mission Critical Servers: سرورهایی که در دسترس بودن، قابلیت اطمینان، مقیاس پذیری و عملکرد بالا را برای برنامه‌های کاربردی حیاتی مانند پایگاه‌های داده، پردازش تراکنش آنلاین (OLTP)، برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) و تجزیه و تحلیل را ارائه می‌دهند. سرورهایMission شامل سرورهای Integrity هستند که با پردازنده‌های Intel Itanium و سرورهای NonStop که با پردازنده‌های Intel x۸۶ اجرا می‌شوند.
  • سیستم Moonshotیک سیستم سرور کامل که برای بارهای کاری خاص مهندسی شده و در بسته‌ای متراکم و کم مصرف ارائه می‌شود. سیستم Moonshot متشکل از کارتریج های سرور است که برای برنامه‌های مختلف مانند میزبانی وب، رمزگذاری ویدئو و… سفارشی شده است.

سرورهای HP و سازگاری با محیط‌ های مختلف دیتاسنتر: چگونه می‌توان بهینه‌ سازی کرد؟

ویژگی های سرورهای HP برای سازگاری با محیط های مختلف دیتاسنتر

یکی از عوامل کلیدی که بر سازگاری و بهینه‌سازی زیرساخت مرکز داده تاثیر می‌گذارد، نوع و ماهیت محیط دیتاسنتر است. به‌طورمعمول محیط‌های دیتاسنتر از نظر اندازه، مکان، معماری، حجم کاری و مدل خدمات متفاوت هستند. به‌عنوان مثال برخی از دیتاسنترها امکاناتی در مقیاس بزرگ دارند و میزبان صدها سرور هستند، در حالی که برخی دیگر سایت‌هایی کوچک هستند که خدمات محلی و پردازش داده‌ها را ارائه می‌دهند.  با این‌حال سرورهای HP به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که با انواع محیط‌های مختلف مرکز داده سازگاری داشته باشند. همچنین ویژگی‌ها و مزایای مختلفی دارند تا مراکز داده بتوانند زیرساخت‌های خود را مطابق با کسب‌وکارشان بهینه‌سازی کنند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • امنیت: سرورهای HP امنیت زیادی را برای زیرساخت‌های دیتاسنترها، به‌ویژه در محیط‌های ابری ترکیبی که دارای داده‌ها و برنامه‌ها در دامنه‌ها و پلتفرم‌های مختلف هستند، فراهم می‌کنند.
  • عملکرد: سرورهای HP کارآیی بالایی را برای بارهای کاری مراکز داده ارائه می‌دهند، به ویژه برای برنامه‌های کاربردی محاسباتی که نیاز به پردازش سریع، تاخیر کم و توان عملیاتی بالا دارند. سرورهای HP از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند پردازنده‌های اینتل Xeon ، حافظه پایدار HPE مقیاس‌پذیر، کنترل‌کننده‌های آرایه هوشمند HPE، HPE SmartCache و HPE NVMe SSD بهره می‌برند. این فناوری‌ها به دیتاسنترها کمک می‌کنند تا سرعت، کارایی و قابلیت اطمینان سرورهای خود را افزایش دهند و عملکرد برنامه‌های خود را بهبود بخشند.
  • مقیاس‌پذیری: سرورهای HP مقیاس‌پذیری بالایی را برای زیرساخت دیتاسنترها ارائه می‌دهند، به‌ویژه برای افزایش و تغییر حجم کاری که به منابع انعطاف‌پذیر و سازگار نیاز دارد. همچنین سرورهای HP از گزینه‌های توسعه گوناگونی مانند ماژول‌های حافظه، درایوهای ذخیره‌سازی، آداپتورهای
  • شبکه، کارت‌های گرافیک و کارت‌های شتاب‌دهنده (accelerator ) پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا ظرفیت و قابلیت سرورهای خود را در صورت نیاز به‌راحتی ارتقا و افزایش دهند.

سرورهای HP و سازگاری با محیط‌ های مختلف دیتاسنتر: چگونه می‌توان بهینه‌ سازی کرد؟

برای بهینه‌سازی سرورهای HP و سازگاری با محیط‌ های دیتاسنتر ، اپراتورهای مرکز داده باید چندین فاکتور مانند نوع و ماهیت حجم کاری، الزامات عملکرد و مقیاس‌پذیری، استانداردهای امنیت و انطباق، اهداف هزینه ، کارایی و مدیریت را در نظر بگیرند. همچنین در نظر گرفتن قابلیت‌های اتوماسیون بر‌اساس این عوامل، نوع خط تولید سرور HP، فرم فاکتور، پیکربندی و راه‌حل نرم‌افزاری مناسب باعث می‌شود تا بهترین سیستم را متناسب با نیازها و اهداف‌ مشاغل مختلف انتخاب کرد.

به‌عنوان مثال، اگر حجم کار مبتنی بر HPC باشد و به پردازش موازی گسترده، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی یا قابلیت‌های یادگیری ماشین نیاز داشته باشید، بهتر است به سراغ سیستم‌های آپولو بروید. این سیستم‌ها چگالی و انرژی بالا، مقیاس‌پذیری و عملکرد بهینه شده را برای بارهای کاری سخت ارائه می‌دهند. اگر حجم کار لبه‌گرا باشد و به خدمات و پردازش داده‌های محلی برای برنامه‌های IoT نیاز داشته باشد، سیستم‌های Edgeline بهترین انتخاب هستند. این سیستم کنترل ایمن و زمان تسریع‌شده را برای بررسی اینترنت اشیاء صنعتی ارائه می‌دهد. همچنین اگر حجم کاری برای یک ماموریت حیاتی است و نیاز به امنیت، مقیاس‌پذیری و عملکرد بالا برای دیتاسنتر دارید و با برنامه‌های تحلیلی OLTP یا ERP یا کار می‌کنید باید به سراغ  Mission Critical Servers  بروید که انعطاف‌پذیری و تحمل خطا برای بارهای کاری حیاتی را ارائه می‌دهد.

تجارت سرور پارسه ارائه دهنده تخصصی سرورهای HPE و قطعات اچ پی، تعمیرات سرورهای اچ پی در ایران، محصولات سیسکو

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک ۱۳، واحد ۲ و ۳

تلفن تماس

۰۲۱-۴۳۴۹۱

۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۰۳

۰۹۳۳۴۰۳۰۰۳۳

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x