بانوانسایر ورزشها

رکوردشکنی دختر نوجوان ایرانی در مسابقات وزنه برداری آسیا + فیلم

نماینده ایران، آنیتا فیضی در دسته ۴۹ کیلوگرم دختران در رقابت های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا موفق شد رکورد ملی رده سنی نوجوانان را ۲ کیلوگرم ارتقا دهد.

به گزارش تلنگر؛ پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان قاره کهن از صبح روز یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ به صورت رسمی برای نمایندگان ایران آغاز شد. این مسابقات از ششم مردادماه در دهلی‌نو آغاز و تا ۱۴ مرداد ماه ادامه دارد.

آنیتا فیضی وزنه‌بردار دسته ۴۹ کیلوگرم نخستین نماینده ایران بود که امروز (یکشنبه) در گروه B به روی تخته رفت. فیضی در مسابقات دسته ۴۹ کیلوگرم عملکرد چشمگیری داشت و ضمن ارتقا رکورد ملی این دسته موفق شد در جایگاه دوم گروه B قرار گیرد.

انتخاب نخست کادر فنی برای فیضی وزنه‌ ۶۰ کیلوگرم بود که وی در مهار آن مشکلی نداشت. نوجوان وزنه‌برداری ایران در دومین حرکت یک‌ضرب پشت وزنه ۶۳ کیلوگرمی قرار گرفت تا با مهار این وزنه، سه کیلوگرم رکورد ملی این دسته در رده سنی نوجوانان و یک کیلوگرم رکورد ملی جوانان را ارتقا دهد.

رکورد ملی یک‌ضرب دسته ۴۹ کیلوگرم در رده سنی نوجوانان ۶۰ کیلوگرم، در رده سنی جوانان ۶۲ کیلوگرم و در رده سنی بزرگسالان ۶۸ کیلوگرم است.

فیضی که رقابت‌های یکضرب دسته ۴۹ کیلوگرم نوجوانان آسیا را با جایگاه دوم گروه B به پایان رسانده بود در حرکت نخست دوضرب وزنه ۷۷ کیلوگرمی را مهار کرد تا در جدول رقابت‌ها نیز رکورد مجموع را به نام خود ثبت کند. انتخاب دوم کادر فنی برای نماینده ایران در این دسته، وزنه ۸۳ کیلوگرمی بود که فیضی برای مهار آن مشکلی نداشت.

فیضی در تلاش سوم خود پشت وزنه ۸۵ کیلوگرمی قرار گرفت اما نتوانست آن را مهار کند تا با ثبت مجموع ۱۴۶ کیلوگرم به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

فیضی در پایان پیکارهای گروه B دسته ۹۶ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفت.

رکورد ملی دوضرب این دسته با ۸۵ کیلوگرم در اختیار فیضی است. فیضی با ثبت ۸۵ کیلوگرم رکورددار رده سنی نوجوانان و بزرگسالان نیز است. رکورد ملی مجموع این دسته نیز با ۱۴۵ کیلوگرم در اختیار خودش بود که این رکورد را در رده سنی نوجوانان و جوانان به میزان یک کیلوگرم افزایش داد.

رکورد ملی رده‌ سنی بزرگسالان ۱۴۸ کیلوگرم تعریف شده است.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x