سلامت

10 ایده صبحانه با ارده؛ مزایا، خواص و انواع

ایده صبحانه با ارده که یکی از فراورده‌های مقوی از دانه‌های کنجد می‌باشد سؤال بسیاری از افراد است. این فراورده که به‌صورت مایع غلیظ می‌باشد دارای خواص بسیار زیادی است. در ادامه مطلب به معرفی ایده‌های ترکیب ارده با مواد خوراکی دیگر می‌پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ ایده صبحانه با ارده یکی از موارد استفاده از این فراورده خوشمزه و مقوی است. از ارده در تهیه انواع غذاها، دسر و شیرینی نیز استفاده می‌شود. مواد مغذی و موردنیاز بدن که در ارده کنجد موجود است شامل کلسیم و ویتامین‌ها است و مصرف آن علاوه بر تقویت استخوان‌ها باعث می‌شود تا در سنین میان‌سالی دچار پوکی استخوان نشوید.

۱۰ ایده صبحانه با ارده

مصرف ارده در ابتدای صبح می‌تواند انرژی موردنیاز طول روز شمارا تأمین کند. ازاین‌رو بسیاری از ورزشکاران از این خوراکی خوشمزه به‌عنوان یک انرژی‌زا استفاده می‌کنند. استفاده از ایده صبحانه با ارده در ابتدای صبح می‌تواند همراه با انواع شیره یا عسل گزینه مناسبی برای تهیه و میل کردن باشند.

بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که ارده را با چه چیز بخورند؟ تا خواص آن از بین نرود. استفاده از ارده به همراه انواع شیره مانند شیره خرما و انگور و انجیر یا توت و یا عسل نه تنها طعم بی‌نظیری به آن می‌دهد بلکه باعث می‌شود تا علاوه بر خواص ارده، شما از خواص بی‌نظیر این خوراکی‌ها نیز بهره ببرید.

در ادامه ۱۰ ایده صبحانه با ارده خوشمزه را که می‌توانید در وعده صبحانه مصرف کنید، را به شما معرفی می‌کنیم.

  • شیره خرما با ارده
  • عسل با ارده
  • خرما ارده با پنیر
  • خرما ارده با تخم‌مرغ
  • شیره انگور با ارده
  • شیره انجیر با ارده
  • شیره توت با ارده
  • شیر وارده
  • چهار شیره با ارده
  • ارده و جو پوست‌کنده

با توجه به مهم بودن وعده صبحانه، استفاده از اقلام غذایی باکیفیت در این وعده می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در سلامت شما داشته باشد ازاین‌رو سعی کنید همیشه از مواد غذایی باکیفیت و سالم در این وعده استفاده کنید.

خواص ارده

علاوه بر این‌که ارده برای عملکرد دستگاه گوارشی فواید بسیاری دارد و می‌تواند رحم زنان را پاک‌سازی کند. افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند و یا افرادی که زمان عادت ماهیانه آن‌ها به‌هم‌ریخته است، می‌توانند با مصرف این فراورده‌بر پایه کنجد به بهبود خود کمک کنند.

ایده صبحانه با ارده که به شما معرفی کردیم طعم گسی ارده را از بین می‌برد. البته درست است که خوردن آن به‌تنهایی موردپسند هرشخصی نیست ولی شما می‌توانید این خوراکی خوشمزه را با ترکیبات طعم‌دهنده دیگری مصرف کنید.

چگونه ارده کنجد باعث کاهش وزن می‌شود؟

ارده کنجدبسیاری از افراد فکر می‌کنند ارده به علت داشتن حجم سنگین و کالری بسیاری که دارد، از علل چاقی است. اما باید گفت که مصرف هر ماده غذایی به‌صورت بی‌رویه می‌تواند باعث ایجاد بیماری چاقی شود و اگر شما هر ماده غذایی را با توجه به نیاز بدن خودمصرف کنید هیچ‌گاه با این بیماری مواجه نخواهید شد.

مصرف ارده باعث چاقی شما نخواهد شد چراکه این خوراکی خوشمزه دارای چربی غیراشباع بوده و مصرف آن باعث به وجود آمدن بافت‌های چربی اضافه در بدن نمی‌شود. علاوه بر آن این ماده غذایی دارای حجم سنگین و کالری بسیاری می‌باشد که مصرف آن می‌تواند انرژی موردنیاز بدن شمارا در طولانی‌مدت تأمین کند و از گرسنگی کاذب و افت انرژی ناگهانی شما جلوگیری کند درنتیجه افرادی که می‌خواهند رژیم بگیرند می‌توانند ایده صبحانه با ارده را در رژیم صبحانه خود قرار دهند.

با مصرف ارده در وعده صبحانه، انرژی موردنیاز بدن شما مدت‌زمان طولانی تأمین شده و در تا مدت طولانی احساس گرسنگی نخواهید کرد و انرژی شما برای فعالیت روزانه فراهم می‌شود. درواقع ارده کنجد می‌تواند به‌عنوان یک ماده غذایی کامل که دارای خواصی بی‌نظیری می‌باشد مورد استفاده قرار گیرد.

امروزه ایده صبحانه با ارده در بسیاری از رژیم‌های غذایی افراد دارای اضافه وزن استفاده می‌شود. همچنین روغن ارده کنجد که به‌عنوان دو ماده بنیادی گنجاده شده است. هر دو این مواد دارای چربی غیراشباع در کنار خواص بی‌نظیری می‌باشند که می‌توانند در کنار تأمین مواد معدنی و ویتامین های مود نیاز بدن، به کاهش وزن شما نیز کمک کنند.

استفاده از ارده کنجد در وعده صبحانه علاوه بر خواص بیشماری که دارد، می‌تواند انرژی روزانه شمارا نیز تأمین کند. استفاده از ارده در وعده صبحانه کودکان باعث می‌شود تا علاوه بر تقویت استخوان آن‌ها به علت کلسیم غنی در ارده کنجد، فرزندان شما انرژی لازم برای تمامی فعالیت‌های زورانه خود داشته باشند.

انواع ارده

ارده کنجد انواع مختلفی دارد؛ اما تقریباً تمام کارشناسان اعتقاد دارند مرغوب ترین ارده کنجد، ارده‌ای است که از کنجد ایرانی برشته تهیه شده باشد.

آشنایی با گونه های ارده

ارده سنتی: ارده سنتی به ارده ای گفته می گردد که در استان هایی که در تهیه انواع ارده پیشگام بوده اند تهیه می گردد.

ارده سیاه (غلات کامل): این نوع ارده سیاه معمولاً برای درمان یا پیشگیری از برخی بیماری های گوارشی تولید می گردد.

ارده چاشنی‌دار، ارده دو آتیشه: کنجد مورد استفاده در ارده دو آتیشه از کشورهای سودان و پاکستان وارد می گردد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x