در متن جامعه

چگونه با گلیتر حرفه ای آرایش کنیم؟

گلیتر یک ابزار به روز در لوازم آرایش دخترها است. با اینکه این وسیله جدید است اما آرایش حرفه ای با گلیتر شیوه خاص به خودش را دارد تا باقی آرایش صورتتان را خراب نکند.

به گزارش تلنگر؛ اگر بخواهید یک آرایش حرفه ای با گلیتر بدون پرایمر داشته باشید، بهتر است بدانید ممکن است ماندگاری که می‌خواهید را نداشته باشد و باعث ریزش شود. برای ماندگاری سایه می توانید از کرم پودر مرطوب کننده به عنوان بیس استفاده نمایید و نیز می توانید تا یک آرایش کامل چشم را تجربه نمایید. پرایمرها شدت دهی رنگ سایه و ماندگاری این سایه را بالا می برد.

نحوه آرایش حرفه ای با گلیتر

برای استفاده از گلیتر چشم ابتدا باید زیرسازی آرایش خود مانند کرم پودر و…. را به طور کامل انجام دهید. سپس با نوک انگشتتان کمی از چسب گلایتر را بردارید و به صورت ضربه ای به قسمتی که قرار است در آنجا از سایه استفاده کنید، بزنید. و زمانی که هنوز چسب خشک نشده سایه مورد نظر خود را با انگشت یا با استفاده از براش بزنید.

با انجام این مراحل می‌توانید آرایش حرفه ای با گلیتر را با یک سایه شما کاملا فیکس می شود و به دلیل استفاده از چسب ریزش آن به حداقل می رسد.

آماده سازی پلک‌ها پیش از استفاده از گلیترآرایش چشم حرفه ای با گیلتر

پیش از استفاده از هر نوع سایه لازم است یک زیرسازی مناسب انجام دهید. قدم اول آرایش حرفه ای با گلیتر این است که مانند هر میکاپ دیگری پیش از آرایش صورت‌تان تمیز و هیدراته باشد. صورت‌تان را به خوبی بشویید و از یک آبرسان مناسب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که پلک‌ها پیش از استفاده از سایه‌های گلیتر نباید چرب باشند؛ بنابراین از آبرسان و یا مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که بر پایه روغن نباشد تا پشت پلک‌هایتان چرب نشود.

۱. استفاده از مرطوب‌کننده

پیش از شروع آرایش حرفه ای با گلیتر باید روتین پوستی خود را کامل انجام بدهید و سپس به سراغ استفاده از یک مرطوب‌کننده‌ی مناسب پوست خود بروید. لازم به ذکر است که حتی افراد دارای پوست چرب هم باید این کار را انجام بدهند؛ زیرا این کار به ماندگاری آرایش شما و براق و درخشان شدن آن کمک می‌کند.

اگر قرار است پس از آرایش کردن در مکان‌های باز حضور پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم از یک ماسک زیر چشم پیش از آرامش استفاده نمایید. این کار از پف کردن زیر چشم و خشک شدن کانسیلر جلوگیری می‌کند و به شما در حفظ آرایشتان کمک خواهد کرد.

۲. استفاده از پرایمر برای آرایش حرفه ای با گلیتر آرایش با چسب گیلتر

در قدم بعدی آرایش حرفه ای با گلیتر را با پرایمر برمیداریم. این که چه نوع پرایمری استفاده کنید بستگی به نوع سایه‌ای دارد که انتخاب کرده اید. برای به کار بردن گلیتر پودری باید از پرایمر و یا چسب گلیتر استفاده کنید. اما اگر سایه پرس شده، کرمی و یا مایع دارید می‌توانید از پرایمر چشم معمولی هم استفاده کنید. پرایمر چشم و لب نیکس مدل brilliance یکی از بهترین مدل‌های پرایمر گلیتر موجود در بازار است که می‌توانید پیش از استفاده از گلیتر از آن استفاده کنید. این نوع پرایمرها که مخصوص سایه‌های گلیتری طراحی شده‌اند باعث ماندگاری سایه شده و از ریزش و پخش شدن اکلیل یا گلیتر هم جلوگیری می‌کنند.

اگر از پرایمر گلیتر استفاده می‌کنید قبل از خشک شدن پرایمر سایه را با حرکات ضربه‌ای به پشت چشمتان بزنید در غیر این صورت اگر از پرایمر چشم معمولی استفاده می‌کنید صبر کنید تا پرایمر جذب شود سپس سایه بزنید.

پس از استفاده از پرایمر می‌توانید برای این که یک آرایش حرفه ای با گلیتر داشته باشید باید چربی اضافی پلک‌هایتان را بگیرید از یک سایه بیس مات هم استفاده کنید. مخصوصا اگر می‌خواهید از سایه‌های گلیتری چرب استفاده کنید دقت کنید که سایه بیسی که به پلک‌هایتان می زنید حتما مات باشد.

۳. نحوه استفاده مناسب از سایه گلیتر میکاپ با گیلتر

این که چطور سایه گلیتری را به پشت چشم‌هایتان بزنید و از چه ابزارهایی استفاده کنید بستگی به نوع سایه چشمی دارد که انتخاب کرده‌اید. در واقع طرز زدن سایه گلیتری به پشت چشم بستگی به نوع سایه دارد.

آرایش حرفه ای با گلیتر پودریگیلتر مو و بدن

سایه پودری گلیتری را با استفاده از پرایمر گلیتر و یک گوش پاک کن یا انگشت به پشت پلک‌هایتان بزنید.

ابتدا پرایمر گلیتر را به پشت پلکتان بزنید و قبل از این که خشک شود سایه چشم را روی پرایمر بزنید. برای این کار می‌توانید از انگشت کوچک‌تان استفاده کنید و یا این که یک پد پنبه‌ای کوچک (مانند سر گوش پاک‌کن) را آغشته به پودر گلیتر کرده و آن را پشت پلک‌تان به صورت ضربه‌ای روی بخش‌هایی که پرایمر گلیتر زده‌اید بزنید. استفاده از براش‌های قلم مویی ممکن است سبب شود پودر چون حالت فشرده ندارد به براش بچسبد.

آرایش حرفه ای با گلیتر مایع

سایه مایع و یا سایه چرب گلیتری را می‌توانید با استفاده از اپلیکاتور سایه، برس آرایشی ظریف و یا انگشتان‌تان به پشت پلک‌هایتان بزنید.

بیشتر سایه چشم‌های مایع دارای یک اپلیکاتور هستند که استفاده از سایه را بسیار آسان‌تر می‌کند. به سادگی سایه چشم را با اپلیکاتور روی پلک بمالید و در نهایت می‌توانید از یک برس سایه چشم برای یک‌دست شدن آن استفاده کنید.

سایه پرس شده یا گلیتر فشرده را با پد سایه چشم به پلک‌هایتان بزنید.

بهترین ابزار برای استفاده از سایه‌های گلیتری فشرده یا پرس شده استفاده از پد سایه است. پد سایه را روی سایه فشرده زده و به قسمت‌هایی که می‌خواهید بزنید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x