به گزارش تلنگر؛ نسل چهارم مینی کوپر S مدل 2025 تحولی شگفت انگیز را در طراحی و تجربه رانندگی رقم زده است. با فاصله گرفتن از مدل قبلی، این خودرو هویتی کاملاً جدید یافته است. مینی با رویکردی جسورانه طراحی را متحول کرده و به روزرسانیهای قابل توجهی را اعمال نموده است. به گفته کمپانی« پس از یک رانندگی هیجان انگیز در کوههای نیومکزیکو و کلرادو به این نتیجه رسیدیم که این تغییر نه تنها ریسکی محاسبه شده بلکه گامی رو به جلو در جهت ارائه تجربهای متفاوت و لذتبخش است.»
با طراحی جذاب و اسپرت خود این خودرو قطعاً نظر علاقهمندان به خودروهای کوچک و چابک را به خود جلب خواهد کرد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و طراحی مینی کوپر جدید میپردازیم تا ببینیم این خودرو چه نوآوریهایی را ارائه میدهد.
مشخصات فنی
این خودرو بدون شک قدرتمند است، با موتوری 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر که توان تولید 201 اسب بخار و 221 پوند فوت گشتاور را دارد. اما این قدرت در این بدنه کوچک بهوضوح بیشتر حس میشود. موتور چهار سیلندر با آزادی چرخش بالا عمل میکند و حتی در سرعتهای بالا نیز نیروی کافی را برای رساندن کوپر S به سرعتهای سهرقمی فراهم میآورد.
مینی جدید در 5.8 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت دست پیدا می کند. برای مقایسه، آخرین مینی کوپر S اتوماتیکی که در سال 2015 آزمایش شده است یک مدل چهار در با قدرت 189 اسب بخار بود که برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت به 6.1 ثانیه زمان نیاز داشت. مدل جدید همچنین در طی مسافت 1/4 مایل عملکرد بهتری داشت و این فاصله را در 14.4 ثانیه با سرعت 99 مایل در ساعت طی کرد، که 0.4 ثانیه سریعتر و 4 مایل در ساعت سریعتر از مدل 2015 است. در آزمایش Skidpad نیز مدل جدید با نیروی 0.89 گرم در برابر 0.87 گرم مدل 2015 برتری خود را نشان داد.
در حالت رانندگی معمولی “Core” اگزوز صدایی دلپذیر و مهار شده تولید میکند. اما با تغییر به حالت “Go-Kart” نامی جسورانه که به هندلینگ پرهیجان خودرو اشاره دارد، اگرچه تلویحاً کیفیت سواری سخت و متلاطم آن را نیز به یاد میآورد صدا کمی جسورانهتر و تهاجمیتر میشود. تمامی مدلها به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک مجهز هستند.
بله، گزینه دستی در دسترس نیست. این گیربکس هنگام شتابگیری سریع و انجام مانورهای عبوری، بهسرعت دندهها را کاهش میدهد. با این حال، اکثر نسخهها فاقد پدالهای تعویض دنده پشت فرمان هستند که میتواند نقطه ضعفی به نظر برسد. خودروی آزمایشی یک مدل Iconic با بسته اختیاری John Cooper Works Style بود که تنها نسخهای است که به فرمان اسپرت JCW و پدالهای تعویض دنده مجهز شده است.
با فشار به پدال ترمز بلافاصله حس گاز دادن را احساس خواهید کرد و در ادامه، زمانی که پایتان را بیشتر فشار میدهید خطی بودن و اطمینانبخشی در واکنش خودرو تجربه میشود. پایداری در سرعتهای بالا بهطور کلی خوب است هرچند هنگام عبور از دستاندازهای گوشهای و در حالی که مینی کوپر S را در پیادهروهای پر پیچ و خم میچرخانیم گاهی تکانهایی در قسمت عقب حس میشود. با سرعت پایینتر این خودرو حس استحکام بیشتری دارد که ابعاد جمعوجور آن را نادیده میگیرد. در اینجا میتوانید واقعاً از ظرافت بیشتری که در مدل جدید اعمال شده است لذت ببرید.
طراحی مینی کوپر S
با وجود افزایش وزن مینی کوپر S جدید که 2991 پوند وزن دارد همچنان خودرویی چابک به شمار میآید. فرمان این خودرو به اندازهای پاسخگوست که حس رانندگی پرتحرکی را القا میکند. با این حال در هنگام شتابگیری همچنان مقداری گشتاور در فرمان احساس میشود. هنگام خروج از پیچها حتی با سرعتهای متوسط فرمان نمیتواند مانند خودروهای دیگر بهطور طبیعی به مرکز بازگردد. در عوض راننده باید به طور فعال فرمان را به سمت مرکز هدایت کند.
این ویژگی در ابتدا ممکن است ناراحتکننده باشد اما با گذشت زمان به آن عادت میکنید. این ویژگی همچنین راننده را تشویق میکند که هوشیارتر باشد و به طور کامل در فرآیند رانندگی غرق شود.
طراحی با کروم کمتر و استفاده بیشتر از مواد منسوج حس لوکستری به خودرو میبخشد. همچنین بهبودهایی در کاهش سر و صدای داخلی ایجاد شده است بهطوری که سطح سر و صدا در سرعت 70 مایل در ساعت همان 72 دسیبل است مشابه نسل قبلی مینی.
اماکانات منحصر به فرد
مدرنسازی ممکن است به طور ناخواسته به از دست رفتن شخصیت منجر شود اما مینی تلاش کرده است تا تعادلی دقیق میان نوآوریها برقرار کند و در عین حال کوپر را به همان شکلی که هست حفظ کند. اگرچه در پشت فرمان مانند گذشته احساس کوچکی نمیکنید اما از دو برابر شدن جذابیت طراحی به شیوههای جدید و جالب قدردانی میکنید. حضور در میان طرفداران پرشور مینی و آزمایش نسخه جدید تنها بر اهمیت صحیح انجام این تغییرات تاکید کرد.
بسیاری از ویژگیهای جذاب نیز در مینی جدید گنجانده شده که انتظار میرود از این برند ببینیم. بهعنوان مثال چراغهای پنهان در پشت صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی، نور محیطی زیبایی را روی پانلهای داشبورد پارچهای در شب پخش میکنند. در طول سفر به غرب ما یک مدل نمادین با تجهیزات بالا و بسته ظاهری کلاسیک را رانندگی کردیم.
در مرکز داشبورد یک صفحه نمایش دایرهای اطلاعات سرگرمی قرار دارد که دستیار مجازی به نام Spike را در خود جای داده است. این صفحه نمایش یک پنل OLED با وضوح بالا است که از نظر ظاهری بسیار جذاب به نظر میرسد. با این حال نرمافزار هنوز به زمان بیشتری برای تکمیل نیاز دارد. در طول تست با مینی کوپر S متوجه تاخیرهای متناوبی شدیم.
همچنین تنظیمات دمای کنترل آب و هوا برای راننده و سرنشینان کمی دشوار به نظر میرسید. خوشبختانه مینی اعلام کرده که این سیستم قادر به پذیرش بهروزرسانیهای هوایی است که به تیم نرمافزاری شرکت این امکان را میدهد که به رفع چنین مشکلاتی بپردازد. در آزمایش بعدی خود در میشیگان خودرو تاخیر بسیار کمتری را نشان داد.
مینی کوپر S با رنگ Sunny Side Yellow و قیمت 37,295 دلار، با گزینههای متعددی از جمله سیستم استریو Harman/Kardon، کروز کنترل تطبیقی، رینگهای 18 اینچی با لاستیکهای تابستانی تهویه مطبوع دو ناحیهای، صندلیهای جلو گرمکن و فرمان پد شارژ بیسیم تلفن هوشمند، حسگرهای پارک، ناوبری داخلی داشبورد و یک سانروف دوگانه عرضه شد. خودروی آزمایشی رنگ سبز Racing Green به لطف بسته JCW Style قیمت بالاتری معادل 39,495 دلار داشت.
کلام آخر
مینی کوپر S مدل 2025 با طراحی مدرن و بهبودهای قابل توجه ترکیبی از جذابیت کلاسیک و نوآوریهای فناوری را به نمایش میگذارد. این خودرو همچنان شخصیت منحصر به فرد خود را حفظ کرده و به روزرسانیهای ظاهری و فنی تجربه رانندگی هیجانانگیز و پایداری بیشتر را ارائه میدهند. با افزایش قدرت موتور، بهبود سیستم تعلیق و طراحی داخلی لوکستر این مدل نه تنها توانسته است جذابیت خود را حفظ کند بلکه با ویژگیهای جدیدی مانند سیستم اطلاعات سرگرمی به روز و دستیار مجازی به سطح بالاتری از راحتی و کارایی رسیده است.
از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بوده اید بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم با مطالعه این مطالب توانسته باشید اطلاعات مفیدی در مورد مینی کوپر S کسب کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات از ما بپرسید همچنین خوشحال میشویم نظرات و پیشنهادات شما را در مورد بهبود کیفیت مطالبمان دریافت کنیم.
انتهای مطلب/ م.د