اخبار خودرو

آیا ترکیدگی لاستیک شامل بیمه بدنه می‌شود؟

یکی از اتفاقات ناگوار و پرتکرار که برای خودروها پیش می‌آید، ترکیدگی لاستیک است. ترکیدگی لاستیک علاوه بر هزینه زیادی که دارد، مشکلات تعویض را نیز به دنبال دارد. لازم به ذکر است که ۷۵ درصد از حوادث رانندگی جاده‌ای نیز ناشی از ترکیدگی لاستیک می‌باشند.
خوشبختانه بیمه بدنه، پوشش ترکیدگی لاستیک دارد وشما در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه این مقاله شما را در خصوص نحوه خرید و استفاده از این پوشش و جزئیات آن آگاه کرد‌ه‌ایم.

بیمه بدنه خودرو چه پوشش‌هایی دارد؟

آیا ترکیدگی لاستیک شامل بیمه بدنه می‌شود؟

پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی یا اضافی تقسیم می‌شوند:

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین که شامل موارد زیر هستند:

  • سرقت کلی
  • خسارات وارده حین نجات و انتقال خودرو
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل
  • خسارات وارد شده در اثر حوادث آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه (آصا)، به وسیله‌ نقلیه بیمه‌شده یا وسایل یدکی همراه آن
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شده (بیمه‌گر متعهد به پرداخت خسارت باتری و لاستیک‌های خودرو، تا مبلغی معادل ۵۰ درصد قیمت نوی آن‌ها می‌شود.)

خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه‌گزاران با پرداخت مبلغ حق‌بیمه‌ بیشتر، از پوشش‌های اضافی این بیمه‌نامه بهره‌مند می‌شوند:

  • دزدی در جای لوازم فابریک و غیر فابریک خودرو از قبیل رادیو پخش، رینگ، لاستیک، آینه ها و سایر لوازم
  • شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی
  • غرامت عدم استفاده از خودرو در هنگام تعمیرات
  • حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله و آتشفشان
  • حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ
  • حذف فرانشیز
  • پوشش نوسان قیمت
  • خسارات مربوط به کشیدن میخ یا اشیای نظیر آن روی بدنه خودروی بیمه‌شده

آیا امکان جبران خسارت ترکیدگی لاستیک با استفاده از بیمه بدنه وجود دارد؟

آیا ترکیدگی لاستیک شامل بیمه بدنه می‌شود؟

بله، امکان جبران خسارت ترکیدگی لاستیک با استفاده از بیمه بدنه وجود دارد زیرا این پوشش جزو، پوشش‌های اصلی بیمه بدنه می‌باشد. در واقع چنانچه لاستیک هر گونه خسارتی اعم از ترکیدگی داشته باشد، بیمه موظف به پرداختش است.
البته دزدیده شدن در جای لاستیک شامل پوشش‌های اصلی نمی‌شود و یک پوشش فرعی و اضافی محسوب می‌شود که بیمه‌گزار تنها در صورت پرداخت حق‌بیمه‌ی بیشتر و انتخاب این پوشش، قادر به استفاده از آن است.

چه میزان از خسارت ناشی از ترکیدگی لاستیک تحت پوشش بیمه بدنه است؟

همانطور که اشاره شد شرکت بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارت ترکیدگی لاستیک، تا مبلغی معادل ۵۰ درصد قیمت نوی آن است. اما باید توجه نمایید که این پوشش فقط سه بار قابل استفاده است.

چگونه می‌توان بیمه بدنه با پوشش ترکیدگی لاستیک خرید؟

پوشش ترکیدگی لاستیک، پوشش اصلی بیمه محسوب می‌شود و نیاز به پرداخت هزینه اضافی ندارد. اما در صورتی که مایل هستید پوشش سرقت لاستیک را بخرید باید مبلغی بیشتر بپردازید، زیرا یک پوشش فرعی و اضافی بیمه بدنه محسوب می‌شود.

برای خرید بیمه بدنه با پوشش ترکیدگی لاستیک، در ابتدا باید شرکت بیمه خود را انتخاب کنید سپس اقدام به خرید نمایید. البته برای این کار نیاز به مراجعه حضوری نیست و از طریق کارگزاری‌های آنلاین بیمه قابل انجام است. کافی است یکی از سایت‌های بیمه آنلاین را انتخاب کنید و با مقایسه قیمت و خدمات بیمه‌گر های مختلف، یکی را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک کارگزاری مطمئن برای  دریافت بیمه نامه خود هستید، می توانید همین حالا بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو را آنلاین از بیمه دات کام بخرید!

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، علاوه بر محاسبه آنلاین حق بیمه، شرکت‌‌های بیمه‌ای مجاز را استعلام و مقایسه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملاَ بی‌طرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص بیمه دات کام برای انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه خودرو مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x