سینما و تئاتر

اسامی بازیگران سریال فرار از زندان + زمان پخش و خلاصه داستان

سریال فرار از زندان از سریال‌های پرطرفداری در دنیا است که در تلوزیون ایران نیز توانسته است به جایگاه مطلوبی دست یابد. در ادامه به معرفی بازیگران، زمان پخش و خلاصه داستان هر فصل فرار از زندان خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ معرفی سریال فرار از زندان  به عنوان یکی از بهترین سریال‌های در لیست قرار می گیرد، داستان تقریباً کمیک پیچیده اما مسحورکننده مردی (ونتوورث میلر) که به زندان می رود تا  برادر محکوم به ناحق خود (دومینیک پرسل) را با مجموعه ای از دستورالعمل های پیچیده خالکوبی کند. معرفی سریال فرار از زندان فصل اول برای یک فیلم هیجان انگیز عالی و سرگرم کننده است.

این سریال فرار از زندان برای اولین شبکه فاکس آمریکا پخش شد و به یکی از بهترین سریال های ماندگار آمریکا تبدیل شد. در معرفی سریال فرار از زندان که یکی از سریال های معروف آمریکایی می باشد که از سال ۲۰۰۵ شروع شد و تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت.

زمان پخش سریال فرار از زندان از شبکه تماشا

این سریال از تاریخ ۸ دی ۱۴۰۲ هرشب در ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه تماشا پخش خواهد شد و تکرار آن روز بعد در ساعات ۵ و۱۱ از همان شبکه پخش می‌شود.

تعداد قسمت های سریال فرار از زندان

با معرفی سریال فرار از زندان تعداد قسمت های این سریال با شما همراه هستیم. این سریال در ۵ فص ساخته شده است که در کل دارای ۹۰ قسمت است. این ۵ فصل از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ در غالب پنج فصل منتشر شد.

خلاصه داستان سریال فرار از زندان

خلاصه داستان سریال فرار از زندان

ماجرای اصلی سریال فرار از زندان مربوط به زندگی دو برادر به نام های مایکل اسکافیلد با بازی (ونتورت میلر) و لینکلن باروز با بازی (دومینیک پرسل) است. مایکل پسری باهوش و نابغه که مهندس سازه است، برای نجات برادرش از زندان ایالتی فاکس ریور که به اتهام قتل برادر معاون رئیس‌ جمهور زندانی شده با نقشه ای که روی بدنش تتو کرده وارد زندان می شود و در زندان با سارا تانکردی با بازی (سارا وین کالیز) دکتر زندان آشنا می شود و به مرور درگیر زندانی های دیگر می شود و اتفاقات جذابی رقم می خورد.

خلاصه فصل ۲ سریال فرار از زندان

فصل دوم فرار از زندان

در فصل دوم فرار از زندان، مایکل دوباره به دام افتاده است. این بار در آن سوی اقیانوس اطلس. صحنه های بعدی نشان می دهد که لینکلن به همراه بنجامین مایلز فرانکلین، “سی-نوت” (راکموند دانبار) به مراکش می رود. یک طرح فرار شروع به طراحی می کند. پس از ایجاد خاموشی، تیم نجات ۲۴ ساعت فرصت دارد تا اقدامات خود را به حرکت درآورد و میشل را “مثل یک روح” ناپدید کند. الکساندر ماهون، مامور ویژه FBI از طرف سازمان مامور می‌شود تا دو برادر را دستگیر کند. فصل دوم این سریال دارای ۱۲ قسمت می‌باشد.

خلاصه فصل ۳ سریال فرار از زندان

خلاصه فصل چهارم سریال فرار از زندان

در ابتدای فصل ۳ خواهید دید که سازمان،  سارا  و ال جی را گروگان می‌گیرد و برای آزاد کردن آن ها از مایکل می خواهد تا یکی از ماموران قدیمی سازمان که در زندان است را فراری دهد. «مایکل» به دنبال پیدا کردن جیمز ویستلر است. او تنها کسی است که کلید آزادی از آن زندان را در دست دارد.

خلاصه فصل ۴ سریال فرار از زندان

خلاصه فصل چهارم سریال فرار از زندان

در لس آنجلس «مایکل» از «گرچن» درباره داستان قتل «سارا» جست‌و‌جو می‌کنند. «مایکل» مجبور می‌شود برای آزادی خود و دوستانش به عده‌ای برای براندازی شرکت‌های مافیایی کمک کند. آن‌ها به هتل «روزولت» برای خرید کارت پنجاه میلون دلاری «سیلا» می‌روند.

خلاصه فصل ۵ فرار از زندانخلاصه فصل پنج فرار از زندان

هفت سال گذشته است و حالا که هرکس به زندگی عادی خود برگشته، می فهمیم که “مایکل” بعد از مرگ ساختگی اش، زنده است و در یمن زندانی شده. یک چهره آشنا “لینکلن” را ملاقات می کند و به او خبر می دهد که “مایکل” زنده است و کجاست.

فصل ۶ فرار از زندان

فیلم برداری سریال فرار از زندان فصل 6

ورایتی تایید کرده است که « فرار از زندان » در حال دریافت یک جمله دیگر است، زیرا سریال جدیدی در دنیای درام محبوب فاکس در حال ساخت توسط Hulu است .

الگین جیمز، خالق و مجری برنامه Mayans MC در حال نوشتن این نمایش است که در مراحل اولیه توسعه است، از طریق بنر Sierra Drive خود. انتظار نمی‌رود قسمت جدید، از طریق تلویزیون بیستم، شخصیت‌هایی را در مرکز درام اصلی زندان، مایکل اسکافیلد (با بازی ونتورث میلر) و لینکلن باروز (دومینیک پرسل) به نمایش بگذارد.

«فرار از زندان» به مدت پنج فصل از شبکه فاکس پخش شد و یک فیلم تلویزیونی به نام «فرار نهایی» و یک اسپین‌آف کم‌هزینه به نام «فرار از زندان: اثبات بی‌گناهی» را تولید کرد که به طور انحصاری برای تلفن‌های همراه در دسترس بود. این مجموعه همچنین الهام‌بخش یک بازی ویدیویی، یک مجله و یک رمان بود.

فیلم اصلی «فرار از زندان» به دنبال لینکلن باروز است که به دلیل جنایتی که مرتکب نشده به اعدام محکوم شده است و برادرش مایکل اسکافیلد که نقشه ای برای کمک به لینکلن برای فرار از زندان طراحی می کند. این نمایش در رتبه بندی غول پیکر بود و جایزه گلدن گلوب را برای بهترین سریال تلویزیونی درام برای فصل افتتاحیه خود دریافت کرد.

در این سریال رابین تونی، پیتر استورمار، آموری نولاسکو، مارشال آلمن، وید ویلیامز و پل آدلستاین نیز ایفای نقش کردند. ادلشتاین، موریتز، مت اولمستد، کوین هوکس، داون پاروس و برت رتنر نیز تهیه‌کننده اجرایی آن بودند.

معرفی بازیگران سریال فرار از زندان

بیوگرافی بازیگران سریال فرار از زندان

  • کارگردان: پل شیورینگ
  • تهیه کننده: نیل اچ. موریتز و مارتی آدلشتاین
  • نویسنده: دان پاروز
  • موسیقی: رامین جوادی

ونتورت میلر در نقش مایکل اسکافیلد

ونتورت میلر در نقش مایکل اسکافیلد در سریال فرار از زندان

ونتورث ارل متولد ۲ ژوئن ۱۹۷۲ بازیگر و فیلمنامه‌نویس آمریکایی-بریتانیایی است . او پس از بازی در نقش مایکل اسکافیلد در سریال فرار از زندان فاکس که برای آن نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد – سریال تلویزیونی درام در سال ۲۰۰۵ شد، به شهرت رسید. او اولین فیلمنامه نویسی خود را با فیلم هیجان انگیز استوکر در سال ۲۰۱۳ انجام داد.

دومینیک پرسل در نقش لینکلن باروز

لینکلن باروز در فرار از زندان

دومینیک هاکون میرتودت پرسل متولد ۱۷ فوریه ۱۹۷۰ بریتانیایی-استرالیایی است. دومنیک بیشتر به علت ایفای نقش لینکلن باروز در فیلم فرار از زندان فاکس ( ۲۰۰۵-۲۰۰۹؛ ۲۰۱۷)، میک روری و موج گرما در فیلم The Flash (۲۰۱۴-۲۰۱۶) از CW شناخته شده است. او Legends of Tomorrow (۲۰۱۶–۲۰۲۱) و همچنین Drake / Dracula در Blade: Trinity (۲۰۰۴). او همچنین برای بازی در نقش لوئیس “لو” بروکبانک در فیلم سه راه در سال ۲۰۰۴ شناخته شده است . پورسل از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ با ربکا ویلیامسون ازدواج کرد و در این مدت این زوج صاحب چهار فرزند شدند.

سارا وین کالیز در نقش سارا تانکردی

سارا تانکردی در سریال فرار از زندان

کالیز در لا گرانج، ایلینوی ، دختر والری وین و دیوید ای. کالیز، به ترتیب از اساتید زبان انگلیسی و حقوق در دانشگاه هاوایی، مانوآ به دنیا آمد.

آمائوری نولاسکو درنقش فرناندو سوکرهآمائوری نولاسکو درنقش فرناندو سوکره

آموری نولاسکو گاریدو متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۷۰ بازیگر و تهیه‌کننده پورتوریکویی اهل اسپانیا است. او بیشتر برای نقش فرناندو سوکره در سریال تلویزیونی فرار از زندان فاکس و برای بازی در فیلم تبدیل شوندگان شناخته می‌شود

رابرت نپر در نقش تی بگ

رابرت نپر در نقش تی بگ

رابرت لایل نپر (زاده ۸ ژوئیه ۱۹۵۹) هنرپیشه آمریکایی است که بیشتر برای بازی در نقش تئودور “تی بگ” بگول در سریال درام فاکس فرار از زندان (۲۰۰۵-۲۰۰۹، ۲۰۱۷)، ساموئل سالیوان شناخته می شود. در فصل آخر سریال NBC Heroes (۲۰۰۹–۲۰۱۰)، آنگوس مک‌دوناف در سریال iZombie (۲۰۱۵–۲۰۱۸) CW و رادنی میچام در احیای Twin Peaks در Showtime (۲۰۱۷). او در فیلم هایی مانند Hitman (۲۰۰۷)، Transporter 3 (۲۰۰۸) و Jack Reacher: Never Go Back (2016) ظاهر شده است. کنپر دارای یک پسر به نام بنجامین پیتر (متولد ۲۰۰۲) با همسر اولش توری هرالد است. او در سال ۲۰۱۳ با همسر دوم خود، نادین کاری، ازدواج کرد.

جودی لین اوکیف در نقش گرچن مورگان

جودی لین اوکیف بازیگر فرار از زندان

جودی لین اوکیف در کلیفوود بیچ، نیوجرسی، در خانواده نورین و جک اوکیف، مدیر روابط کار مرک به دنیا آمد. او مدلینگ را در سن ۸ سالگی پس از دیدن خواهر بزرگش هدر در حال مدلینگ آغاز کرد. او برای شرکت های مختلفی مانند جیتانو جین و دریم فون مدلینگ شد.

وقتی به سن نوجوانی رسید، در دبیرستان سنت جان ویانی در هلمدل، نیوجرسی تحصیل کرد. جودی پس از سال دوم تحصیل، مدرسه را ترک کرد تا در فیلم « دنیای دیگری» (۱۹۶۴) بازی کند، جایی که او نقش مارگریت کوری را بازی کرد. پس از اینکه او دنیای دیگری را ترک کرد، بلافاصله نقش کسیدی بریجز را در فیلم اکشن و درام پلیسی سی‌بی‌اس، پل‌های نش (۱۹۹۶) دریافت کرد . او در تمام ۶ فصل نقش کسیدی را بازی کرد. در حالی که او مشغول فیلمبرداری نش بریج بود، اولین بازی خود را در قسمت بعدی هالووین در سال ۱۹۹۸ انجام داد: هالووین H20: 20 سال بعد (۱۹۹۸) . جودی سپس با ایفای نقش تیلور وان اسنوب، محبوب و ثروتمند در فیلم موفق نوجوانان، او همه چیز (۱۹۹۹) در سال ۱۹۹۹ مورد توجه قرار گرفت .

دیگر بازیگران فرار از زندان

از دیگر بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند وید ویلیامز، پائول آدلستین، ویلیام فیچنر، پیتر استرمر، رابین تونی، مارشال آلمن را می‌توان نام برد.

جوایز سریال فرار از زندان

ونتورت میلر در نقش مایکل اسکافیلد نقش قابل توجهی را در این سریال جنایی و جذاب از خود نشان داد. ژانر سریال زندان درام جنایی و اکشن است. آهنگساز  فرار از زندان رامین جوادی آهنگساز ایرانی-آلمانی می باشد. جوایز سریال:

  • این سریال توانست جایزه بهترین سریال درام سال ۲۰۰۶ را کسب کند.
  • همچنین برنده جایزه در بخش آهنگسازی جشنواره امی ۲۰۰۶، توسط رامین جوادی آهنگساز سریال فرار از زندان

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x