سلامت

با این 11 روش با اعتیاد به الکل خداحافظی کنید

مصرف الکل دو جنبه جسمی و روانی دارد، که برای ترک اعتیاد به الکل نیاز است به هردو جنبه ای که ذکر کردیم توجه کنید.

به گزارش تلنگر؛ تغییر عادت روزانه به ویژه اگر عادات ناسالمی داشته باشید بسیار مفید است. این عادات می‌توانند از زیاد خوابیدن باشند تا مصرف بیش‌ از اندازه الکل دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید به عادات نوشیدن خود را تغیبر دهید و فرایند ترک اعتیاد به الکل را آغاز کنید. بر خلاف باور عموم لازم نیست هر روز مشروب بنوشید تا مشکل ایجاد شود، ممکن است با مصرف زیاد اما پراکنده آن هم دچار مشکلات جدی شوید.

ممکن است متوجه شده باشید که اعتیاد به الکل بر خلق و خوی شما، نحوه انجام کار در محل کار یا روابط شخصی شما تأثیر می گذارد. برای برخی افراد، قطع نوشیدن الکل می تواند به دلایل پزشکی بسیار مهم باشد. شاید به دلیل یک وضعیت پزشکی مرتبط با الکل مانند بیماری کبد، یا به دلیل شروع مصرف داروهایی که واکنش بدی با الکل نشان می دهد.

روش‌های برای ترک اعتیاد به الکل

کنترل مصرف الکل

دلیل هرچه که باشد، خبر خوب این است که روند ترک اعتیاد به الکل را شروع کنید. اگر به حذف الکل از زندگی خود فکر می کنید، تنها نیستید. در اینجا به ۱۱ مورد از روش‌هایی که با آن‌ها می‌توانید اعتیاد به الکل خود را درمان کنید می‌پردازیم.

نوشتن دلایل ترک اعتیاد به الکل

آن را به صورت مکتوب قرار دهید. تهیه فهرستی از دلایل کاهش مصرف الکل مانند احساس سلامتی، بهتر خوابیدن یا بهبود روابط می تواند به شما انگیزه دهد.

برای ترک اعتیاد به الکل هدف تعیین کنید

برای نوشیدن یک هدف تعیین کنید. محدودیتی برای میزان نوشیدنی خود تعیین کنید. شما باید نوشیدنی خود را زیر دستورالعمل های توصیه شده نگه دارید. بیش از یک نوشیدنی استاندارد در روز برای زنان و مردان ۶۵ سال و بالاتر، و حداکثر دو نوشیدنی استاندارد در روز برای مردان زیر ۶۵ سال. این محدودیت ها ممکن است برای افراد خیلی زیاد باشد. ممکن است آن‌ها در شرایط پزشکی ویژه‌ای به سر ببرند یا دارای سن بالایی باشند. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چه چیزی برای شما مناسب است.

یاداشت کردن روزها

یک دفتر برای نوشتن نوشیدن روزمره از نوشیدن خود داشته باشید. به مدت سه تا چهار هفته، هر بار که نوشیدنی می نوشید، یادداشت کنید. اطلاعاتی در مورد اینکه چه چیزی و چه مقدار نوشیدند و همچنین جایی که بوده اید را درج کنید. این را با هدف خود مقایسه کنید. اگر در پایبندی به هدف خود مشکل دارید، آن را با پزشک خود یا یکی دیگر از متخصصان سلامت در میان بگذارید.

الکل را در دسترس قرار ندهید

الکل را در خانه نگه ندارید

الکل را در خانه خود نگه ندارید. عدم مصرف الکل در خانه می تواند به محدود کردن نوشیدنی شما کمک کند.

کم کردن میزان نوشیدنی الکلی

به آرامی بنوشید. نوشیدنی خود را بنوشید بعد از مصرف یک نوشیدنی الکلی، یک نوشیدنی بدون الکل مانند نوشابه، آب یا آبمیوه بنوشید. به خاطر داشته باشید که هرگز با معده خالی ننوشید.

روز های بدون الکل داشته باشید

روزهای بدون الکل را انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که هر هفته یک یا دو روز نوشیدنی ننوشید. ممکن است بخواهید یک هفته یا یک ماه خودداری کنید تا ببینید بدون الکل در زندگی خود چه احساسی از نظر جسمی و روحی دارید. استراحت کردن از الکل می تواند راه خوبی برای شروع کم نوشیدن باشد.

“نه” گفتن را تمرین کن؛ هم به خود هم به دوستان

نه گفتن به تعارف الکل

مراقب فشار همسالان باشید. روش های نه گفتن را مودبانه تمرین کنید. شما مجبور نیستید فقط به این دلیل که دیگران مشروب می‌نوشند، و نباید خود را موظف بدانید که هر نوشیدنی را که به شما پیشنهاد می‌شود بپذیرید. از افرادی که شما را به نوشیدن مشروب تشویق می کنند دوری کنید.

داشتن برنامه روزانه برای ترک اعتیاد به الکل

مشغول باش پیاده روی کنید، ورزش کنید، برای غذا خوردن بیرون بروید یا فیلم بگیرید. وقتی در خانه هستید، یک سرگرمی جدید انتخاب کنید یا یک سرگرمی قدیمی را دوباره مرور کنید. نقاشی، بازی‌های رومیزی، نواختن آلات موسیقی، نجاری – اینها و سایر فعالیت‌ها جایگزین‌های عالی برای نوشیدن هستند.

اطلاع دادن به افراد مورد اعتماد جهت پشتیبانی

درخواست حمایت کنید کاهش مصرف نوشیدنی ممکن است همیشه آسان نباشد. به افراد مورد اعتماد دوستان و اعضای خانواده اطلاع دهید تا شما را حمایت کنند. پزشک، مشاور یا درمانگر شما نیز ممکن است بتواند کمک کند.

داشتن اراده قوی برای ترک اعتیاد به الکل

نه گفتن به تعارف الکل

در برابر وسوسه مقاومت کنید. از افراد و مکان هایی که شما را به نوشیدن میل می کند دوری کنید. اگر نوشیدن الکل را با رویدادهای خاصی مانند تعطیلات یا تعطیلات مرتبط می دانید، از قبل برنامه ای برای مدیریت آن ها تهیه کنید. احساسات خود را زیر نظر بگیرید. زمانی که نگران، تنها یا عصبانی هستید، ممکن است وسوسه شوید که به دنبال نوشیدنی باشید. سعی کنید راه های جدید و سالمی را برای مقابله با استرس پرورش دهید .

مداوم بودند روند ترک اعتیاد به الکل

پیگیر باش اکثر افرادی که با موفقیت مصرف الکل را قطع کرده یا به طور کامل ترک می کنند، تنها پس از چندین بار تلاش این کار را انجام می دهند. احتمالاً با شکست مواجه خواهید شد، اما اجازه ندهید که شما را از رسیدن به هدف بلندمدتتان باز دارد. واقعاً هیچ نقطه پایانی نهایی وجود ندارد، زیرا فرآیند معمولاً به تلاش مداوم نیاز دارد.

چیزهایی که قبل از شروع باید در مورد آنها فکر کنید

ترک اعتیاد به الکل

در مورد هدفی که می خواهید به آن برسید فکر کنید. ترک کامل الکل می تواند قدم بزرگی به نظر برسد، اما می تواند تغییر جهتی باشد که به آن نیاز دارید. کاهش مصرف الکل نیز یک هدف مثبت است و حتی می تواند اولین قدم برای ترک کامل آن باشد.

اگر آماده هستید که به نوشیدن خود بپردازید، از کمک گرفتن نترسید. وقتی از دیگران کمک و حمایت می کنید، ایجاد تغییرات مثبت بسیار آسان تر است.

سخن پایانی

مصرف دائمی الکل

به یاد داشته باشید که وابستگی به الکل و ترک آن نیازمند اطلاعات دقیق از وضعیت بدنی شما دارد.  بهتر است قبل از کاهش یا ترک الکل به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک متخصص برای اعتیاد به الکل و ترک آن  با چک آپ های منظم پیشرفتتان را پیگیری می‌کند. و به شما کمک می کند تا برای هر گونه علائم ترک آماده شوید .

اگر به طور منظم یا زیاد الکل مصرف می کنید، کاهش یا ترک الکل به تنهایی می تواند خطرناک باشد . پزشک می تواند شما را به درمان هایی مانند سم زدایی، دارو و مشاوره برای کمک به مدیریت علائم ترک ترک اعتیاد به الکل ارجاع دهد .

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x