اقتصاد کلانانرژی

تعیین قیمت بنزین برای سال 1403 در لایحه بودجه دولت

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بیان کرد دولت در لایحه بودجه، نرخ ارز ترجیحی برای واردات کالای اساسی به نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ اعلام کرده.

به گزارش تلنگر؛ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با ذکر جزئیات بررسی لایحه بودجه دولت پس از اصلاح در کمیسیون متبوعش گفت: ما امروز در نوبت‌های عصر و شب؛ لایحه پیشنهادی ارسال شده از سوی دولت را بررسی  و در پایان نشست نیز کلیات لایحه بودجه را با رای گیری تصویب خواهیم کرد.

وی افزود: صبح روز چهارشنبه ۲۹ آذر در نشست علنی مجلس بار دیگر کلیات بودجه با همان فرآیند هفته گذشته بررسی خواهد شد و ۵ موافق و ۵ مخالف نظرات خود را درباره لایحه اصلاح شده بیان می کنند و در نهایت نیز رای گیری در صحن انجام می شود.

زارع با بیان اینکه اصلاحات مدنظر مجلس در لایحه پیشنهادی دولت تقریبا اعمال شده است، گفت: دولت در لایحه اصلاحی خود منابع مورد نیاز برای اعمال متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده دیده است. همچنین دولت در لایحه خود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید تضمینی گندم با قیمت ۱۹ هزار ۵۰۰ در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره ای به تغییر قیمت حامل های انرژی نشده است. اما با این حال دولت براساس قانون هدفمندی یارانه ها این اختیار را قیمت حامل های انرژی را در صورت صلاحدید افزایش دهد.

وی با اشاره به نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: دولت در لایحه خود برای تامین کالاهای اساسی ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ در نظر گرفته است. البته بر روی برخی کالاها ممکن است این نرخ کمی بالاتر باشد اما با این حال آن ۱۰ قلم کالای اساسی با نرخ ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تامین خواهد شد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x