بازار مالی

خروج سرمایه از بورس همچنان ادامه خواهد داشت | سایه جنگ بر سر بورس

روز یکشنبه برای سومین روز کاری سرمایه واقعی از بورس خارج شد که مبلغ 527 میلیارد تومان بود.

به گزارش تلنگر؛ به دلیل حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل در روز یکشنبه، بازارهای سهام روز دوشنبه با شرایط خاصی مواجه شدند. سازمان بورس برای کنترل ریزش بازار تصمیم گرفت دامنه نوسان قیمت سهم را به منفی و مثبت یک درصد کاهش دهد. این تصمیم باعث شد که شاخص ها نسبت به روز گذشته افت کمتری داشته باشند.

به این ترتیب شاخص کل ۱۱ هزار و ۱۴۴ واحد و شاخص کل هم وزن ۲ هزار و ۶۷۷ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۲۹ واحد و شاخص هم وزن فرابورس ۹۹۷ واحد کاهش یافت.

پیش بینی بازار سهام امروز ۲۷ فروردین

روز یکشنبه بورس سرمایه گذاری اعتباری ایران (وزارت) و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت (وزنات) از معدود نمادهای سبز بازار بودند.از نظر ارزی، شرکت پویا زرکان آق دره (فزر) و شرکت صنعتی تبرک (تپردیس) در سبز بودند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس اوراق بهادار چکاپا (شرکت صنعت کاغذ پارس)، پتایر (شرکت تایر ایران) و سابیک (شرکت سیمان آبیک) بیشترین افت قیمت را در روز یکشنبه و در معاملات فرابورس شرکت بیمه معلم (وامولم) و صنایع مادیران داشتند. شرکت (مادیرا) و شرکت تولید برق مهتاب کهنوج (بخنوج) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

تقاضا و عرضه در بازار

صف خرید و فروش بورس

در معاملات روز یکشنبه ۲۸ نماد صف خرید و ۵۴۸ نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با ۱۱ درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با ۲۸۷ درصد افزایش به ۳.۵۳۷ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی سهام امروز

دیروز بسیاری از نمادهای بازار قرمزپوش شدند و شاهد صف های طولانی برای فروش بودیم. نمادهای فملی، فولاد، فارس، وغدیر، وبملت، نوری و شپنا بیشترین تأثیر نزولی را بر شاخص داشتند.

روز یکشنبه برای سومین روز کاری سرمایه واقعی از بورس خارج شد که مبلغ ۵۲۷ میلیارد تومان بود.

دیروز نمادهای وبملت، نوری، فملی، وغدیر، بوعلی، فولاد، دامنه، شگستر، وغدیر و وتجارت بیشترین خروج ارز را به ثبت رساندند.بنابراین، وضعیت کلی بازار نزولی بود. به نظر می رسد تا زمانی که احتمال درگیری نظامی وجود دارد، بازار با کاهش قیمت ها و خروج سرمایه مواجه خواهد شد. بازار در حال حاضر منتظر است تا بداند آیا حمله موشکی ایران ادامه خواهد داشت یا اسرائیل چگونه به حمله شنبه شب ایران پاسخ خواهد داد. در نتیجه، سهامداران و معامله گران به اتاق های جنگ و تصمیمات جنگی نگاه می کنند.

اخبار مهم از بورس ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

در پی برگزاری جلسه فوق العاده هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات اولیه امروز به منظور حفظ حقوق سهامداران و جلوگیری از نفوذ احساسات بر روند بازار، دامنه نوسانات کل سهام نمادها و حق مزیت سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس طی سه روز متوالی تصمیم گیری شد، باید به مثبت و منفی ۱ درصد محدود شود و دامنه نوسان صندوق های سهام نیز باشد. محدود به مثبت و منفی ۲٪.

بدیهی است سازمان بورس با همکاری شرکت های بورسی و فرابورسی شرایط بازار و رویدادهای مرتبط را به صورت مستمر رصد و در صورت نیاز تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد کرد.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x