ارتباطات

رونمایی پرقدرت از لپ تاپ سری xps 15 دل

لپ تاپ های سری XPS دل از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌ ها از نظر سخت افزاری هستند که به تازگی نیز با رونمایی از Dell XPS15 توانسته رتبه خوبی به دست بیاورد.

به گزارش تلنگر؛ لپ‌تاپ‌های پرچمدار ۱۳، ۱۴ و ۱۶ اینچی دل که نسخه‌های به‌روزشده‌ی نسل قبلی از سری XPS هستند، رونمایی شدند. دل می‌خواهد این محصولات را در CES 2024 به‌نمایش بگذارد.

سری جدید لپ‌تاپ‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی XPS 15 و XPS 17 سال در ۱۵ دی ۱۴۰۲ یعنی ۵ ژانویه ۲۰۲۴ رونمایی شدند. به‌ترتیب به مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ تبدیل شده‌اند. هر دو لپ‌تاپ از زبان طراحی XPS 13 Plus با ترک‌پد پنهان بهره‌ می‌برند. بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی دل، لپ‌تاپ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی سری XPS مانند نسل قبلی خود، در برخی از کانفیگ‌ها گرافیک پرقدرت مجزا دارند و در برخی از کانفیگ‌ها به گرافیک مجتمع مجهز هستند.

مشخصات کلی dell xps 15

ابعاد ۱۳.۶ x 9.1 x 0.71 اینچ
وزن ۱.۹ کیلوگرم
سیستم عامل ویندوز ۱۱ پرو
پردازنده : Intel i7-13700 (نسل سیزدهم)
رم ۱۶ گیگابایت DDR5 SDRAM
فضای ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت SSD
گرافیک Intel Arc A370M Graphics
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ، وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰
پورت ۲ تاندربولت ۴، ۱ عدد USB 3.2 نسل ۲ نوع C با DisplayPort، ۱ کارت SD، جک هدفون
عمر باتری تا ۱۸ ساعت

نکات مثبت

  • بدنه آلومینیومی
  • طراحی محکم و زیبا
  • عمر باتری خوب
  • صفحه کلید دارای نور پس زمینه

نکات منفی

  • دوربین تحت وب ۷۲۰p
  • بدون پورت USB-A
  • گران قیمت

Dell XPS 15 9000 یک لپ‌تاپ همه کاره عالی برای هرکسی است که می‌خواهد برخی از کارها را روی یک دستگاه زیبا و براق انجام دهد. سری XPS خط برتر دل برای رقابت با مک‌بوک‌های سری M2 اپل است. نسخه ای که برای مدت طولانی مورد علاقه بازبینان و مصرف کنندگان بوده است، به عنوان گزینه کلی PopSci برای بهترین لپ تاپ ویندوزی رتبه بندی می شود و به طور کلی یکی از لپ تاپ های ۱۵ اینچی مورد علاقه است.

مشخصات ظاهری و جنس بدنه dell xps 15لپ تاپ ۱۴ و ۱۶ اینچی دل سری dell xps 15

XPS 15 برای عملکرد سخت است و بدنه آلومینیومی قابل حمل با طراحی خوب آن کمی بیش از چهار پوند وزن دارد. XPS سطح پایه از ۱۶۰۰ دلار شروع می شود و با جدیدترین نسخه Intel i7، ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی و Intel Arc A370M Graphics بارگذاری می شود. این برای طراحی گرافیکی، ویرایش ویدیو و برخی بازی‌ها کافی است، اما می‌توان آن را برای پردازش و گرافیک قدرتمندتر پیکربندی کرد. می توان آن را به Intel i9، حداکثر ۶۴ گیگابایت رم، ۸ ترابایت فضای ذخیره سازی و گزینه های Nvidia GeForce RTX افزایش داد.

مشخصات نرم افزاری dell xps 15

XPS 15 دو گزینه صفحه نمایش را در اختیار شما قرار می دهد: صفحه نمایش کامل با وضوح بالا و غیر لمسی که روشنایی ۵۰۰ نیت را اندازه گیری می کند یا صفحه نمایش لمسی OLED 400 نیت. یکی از نقاط دردناک وب‌کم ۷۲۰p با کیفیت بالا است، اگرچه ممکن است علاقه‌مندان به ویدیو بخواهند با یکی از گزینه‌های ما بهترین وب‌کم‌ها برای پخش جریانی را ارتقا دهند . نقطه دردناک دیگر قیمت گران‌قیمت است، اگرچه شکارچیان معامله همچنان می‌توانند مدل‌های بازسازی‌شده با پردازنده‌های نسل دوازدهم را برای صرفه‌جویی در پول خود پیدا کنند.

مشخصات صفحه نمایشمشخصات نرم افزاری dell xps 15

لپ‌تاپ ۱۳ اینچی جدید دل، دارای نمایشگر غیر لمسی با وضوح ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل و حداکثر شدت روشنایی ۵۰۰ نیت است، اما می‌توان گزینه‌های بعدی مانند صفحه‌نمایش لمسی ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل یا نمایشگر OLED لمسی با محافظ گوریلا گلس ویکتوس را نیز در نظر گرفت.

XPS 17 بزرگترین مدل از خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۴ دل است که صفحه‌نمایش غیر لمسی ۱۶٫۳ اینچی با وضوح ۱۹۲۰×۱۲۰۰ دارد و در نسخه‌ی ارتقاء یافته، به پنل OLED لمسی ۴K فول‌فت مجهز است. این لپ‌تاپ مستقیما مک بوک پرو ۱۶ اینچ را هدف قرار می‌دهد.

dell xps 15 نسل سیزدهم

در داخل لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۴ دل، نسل چهاردهم CPU Intel Core Ultra 5 یا Ultra 7 با ۱۲ یا ۱۶ هسته و گرافیک مجتمع Arc قرار دارند. در کانفیگ‌های پایه هشت گیگابایت و در نسخه‌ی نهایی، ۶۴ گیگابایت رم دیده می‌شود. فضای ذخیره‌سازی از ۵۱۲ گیگابایت PCIe 4 آغاز می‌شود و می‌تواند در مدل‌های دیگر به حداکثر چهار ترابایت برسد.

ظرفیت باتری لپ‌تاپ dell xps 15 ۱۳ اینچ، ۵۵ وات‌ساعت است و وزن کلی این لپ‌تاپ‌ها به ۱٫۱۸ کیلوگرم می‌رسد و در رنگ‌های سفید و نوک‌مدادی ارائه می‌شوند.

در XPS 14، اندازه‌ی صفحه‌نمایش به ۱۴٫۵ اینچ افزایش می‌یابد که به اندازه‌ای است که اسپیکرهای بالایی را در کنار صفحه‌کلید قرار دهد. فضای بیشتر در بدنه‌ی لپ‌تاپ، امکان قرار گرفتن دو پورت تاندربولت ۴ بیشتر در سمت چپ را فراهم می‌کند تا تعداد کل آن‌ها به سه عدد برسد. یک جک هدفون و یک اسلات کارت MicroSD در سمت راست XPS 14 وجود دارد.

لپ تاپ Dell XPS 17Dell XPS 17

مدل ۱۷ اینچ لپ تاپ پرچم‌دار XPS به صفحه‌نمایش ۴K لمسی با شیشه‌ی گوریلا گلس ۶ مجهز است. نسبت نمایشگر به بدنه در این لپ تاپ به ۹۳٫۷ درصد می‌رسد.

XPS 17 همچون دو کامپیوتر دیگر دل به پردازنده‌ی نسل ۱۳ اینتل مجهز است و در کانفیگ‌های مختلف از رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی مشابه XPS 15 استفاده می‌کند؛ البته قوی‌ترین کانفیگ XPS 17 به‌جای RTX 4070 به پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4080 مجهز است.

لپ تاپ ۱۴ و ۱۶ اینچی دل سری dell xps 15

استفاده از گرافیک انویدیا RTX 4050، شارژ باتری ۷۰ وات‌ساعتی XPS 14 را خیلی سریع تخلیه خواهد کرد؛ بنابراین درصورت تهیه‌ی این کانفیگ به شارژر ۱۰۰ واتی نیاز خواهد بود. بدنه، باتری و گرافیک اضافی، وزن لپ‌تاپ را به حدود ۱٫۷ کیلوگرم افزایش می‌دهد که همچنان برای بدنه‌ی تمام آلومینیومی، خیلی سبک است.

درصورتی که گرافیک مجتمع پاسخگوی نیاز کاربر نباشد، می‌توان از گرافیک‌های RTX 4050 یا RTX 4060 یا RTX 3070 استفاده کرد. مقادیر رم و فضای‌ ذخیره‌سازی XPS 15 شبیه XPS 17 است و از پردازنده‌ی ۱۸ هسته‌ای Core Ultra 9 در مدل‌های بالاتر استفاده می‌کند.

تاریخ‌ عرضه‌ی و قیمت

دل کامپیوتر دسکتاپ جدیدش را روانه‌ی بازار کرده است؛ با‌این‌حال لپ تاپ‌ها تا هفته‌ی آینده عرضه نمی‌شوند. قیمت پایه‌ی سیستم دسکتاپ ۲٬۷۹۹ دلار و قیمت پایه‌ی لپ تاپ‌های XPS 15 و XPS 17 به‌ترتیب ۲٬۹۴۹ و ۳٬۷۴۹ دلار است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x