در متن جامعه

رعایت 6 مورد که در عید شکمتان را تخت نگه می دارد

نگهداری از بدن متناسب از رسیدن به تناسب اندام سخت‌تر است و عید یک فستیوال از بهترین خوردنی ها است که اگر مراقب نباشید زحماتتان را به باد می‌دهد. در این مقاله ما به شما رژیم برای داشتن شکم تخت کاربردی را معرفی می‌کنیم.

به گزارش تلنگر؛ غذاهای حاوی قندهای افزودنی و چربی‌های ترانس مانند فست فود، محصولات فرآوری‌شده، آب‌نبات‌ها و محصولات دارای نگهدارنده قوی از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به چاقی شکمی هستند. یک مطالعه نشان داد افرادی که بیش از حد کالری مصرف می‌کنند و تمایل به مصرف غذاهای فرآوری‌شده دارند، اغلب دچار تجمع چربی اضافی در ناحیه شکم هستند. برای آشنایی با مواد غذایی که منجر به اجتماع چربی در ناحیه شکم می‌شوند، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

رژیم برای داشتن شکم تخت با حذف گوشت‌های فرآوری شده

تحقیقات نشان داده است که گوشت‌های فرآوری‌شده، مانند سالامی، سوسیس، کالباس و بیکن، دارای معایب بی‌شماری برای سلامتی هستند. این گوشت‌ها نه‌تنها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش دهند، بلکه باعث افزایش چربی در ناحیه شکم نیز می‌شوند.

کیک و شیرینی دشمن اصلی رژیم برای داشتن شکم تختمربا و شیرینی

کلوچه، دونات‌ و انواع کیک و شیرینی‌ها هرچند خوشمزه و لذیذ هستند، اما معمولاً حاوی سطوح بالایی از چربی‌های ترانس و قندهای مصنوعی هستند. یک مطالعه نشان داد که خوردن خوراکی‌های سرشار از چربی ترانس باعث افزایش چربی بدن و افزایش سایز در افرادی که مستعد اضافه وزن هستند می‌شود.

نان سفید

نان‌های سفید و تصفیه‌شده به اندازه نان‌های سبوس‌دار فیبر و مواد مغذی ندارند. هم‌چنین یک مطالعه بزرگ روی بیش از ۲۸۰۰ بزرگسال نشان داد که مصرف بیشتر غلات تصفیه‌شده، مانند نان سفید، با افزایش چربی احشایی (چربی شکمی) مرتبط است. سعی کنید غلات کامل را جایگزین نان سفید کنید.

خداحافظی فست فودهای پر روغن و ناسالمتناسب-اندام

برای آنکه یک رژیم برای داشتن شکم تخت داشته باشید که همیشه جواب دهد، باید به فست فود نه بگویید. فست فودها به عنوان غذاهای فوق فرآوری‌شده در نظر گرفته می‌شوند و بر اساس تحقیقات، زیاده‌روی در مصرف آنها با افزایش چربی شکمی مرتبط است.

خط زدن بستنی از لیست خوراکی ها

مصرف منظم بستنی ممکن است منجر به افزایش وزن ناخواسته و تجمع چربی در ناحیه شکم شود؛ زیرا این بستنی معمولاً سرشار از قند و چربی اشباع است.

حذف سس‌های پرچرب

سس‌های پرچربی که معمولا برای سالادها استفاده می‌کنیم، چندان سالم نیستند؛ حاوی مقادیر زیادی چربی ترانس و اشباع‌شده هستند و باعث افزایش کالری و درنهایت منجر به افزایش وزن می‌شوند. حذف چربی‌های اشباع‌شده و چربی‌های ترانس می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. استفاده از روغن زیتون و کمی سرکه یا آبلیمو برای طعم‌دار کردن سالادها انتخاب بهتر و سالم‌تری است.

سخن پایانی

این ۶ مورد شاید به نظرتان خیلی مهم یا اذیت کننده نیایند، اما باید باور کنید که حذف آن‌ها یک پرش به سمت تناسب اندام، لاغری و نگهداری از بدنی است که با رژیم آن را ساخته اید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x