خانواده

بیسکویت داغ، یک نوشیدنی دلچسب برای روز‌های سرد

تهیه دسر بیسکویت شکلاتی با شیر داغ یکی از انواع نوشیدنی‌های داغ است که از ترکیب بیسکویت  مادر با شیر، شکلات و خامه تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد.

به گزارش تلنگر؛ در گذشته تنها نوشیدنی داغ محبوبی که وجود داشت، چای بود که همیشه دوست و آشنا را در کنار هم جمع می‌کرد و بهانه‌ای برای یک گفتگوی کوتاه و یا دید و بازدید‌های خانوادگی بود. با گذشت زمان کم کم نوشیدنی‌های جدید مانند قهوه هم جای خود را در میان مردم باز کردند و امروزه در دنیای مدرن تهیه دسر بیسکویت شکلاتی با شیر داغ بسیار زیادی در کافه‌ها و رستوران‌ها موجود است که یا پایه قهوه دارند و یا با شیر و شکلات تهیه می‌شوند.طرز تهیه شکلات داغ در منزل

از انواع قهوه گرفته تا شکلات داغ و انواع شیر‌ها که با کف و خامه و شکلات تهیه می‌شوند، همگی نوشیدنی‌های مطبوعی هستند و طرفداران بسیار زیادی دارند. بیسکویت داغ یکی از همین نوشیدنی‌های مدرن است که از ترکیب شیر با بیسکویت و خامه تهیه می‌شود و برای روز‌های سرد زمستان بسیار گوارا است. تهیه دسر بیسکویت شکلاتی با شیر داغ برای کودکان هم مفید است و مضرات کمتری نسبت به سایر نوشیدنی‌ها دارد. شما می‌توانید خیلی راحت این نوشیدنی داغ و سالم را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب با آموزش درست کردن یک لیوان بیسکویت  داغ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکویت شکلاتی با شیر داغ

شیر ۱ لیوان
بیسکویت  به سلیقه خودتان ۱ بسته
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
سس کارامل یا سس شکلات ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو نصف قاشق چای‌خوری
مارشمالو ۴ عدد

طرز تهیه دسر بیسکویت شکلاتی با شیر داغ

برای درست کردن این نوشیدنی مرحله اول مراحل زیر را انجام دهید.

مراحل طرز تهیه شکلات داغ بیسکوییتی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت شکری ابتدا کره و تخم مرغ را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه کره را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه کره و پودر قند به خوبی ترکیب شدند، تخم مرغ و وانیل را به کاسه اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه دیگر مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را با بکینگ پودر و نمک به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مخلوط آرد را به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک مواد را به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه خمیر آماده شده را درون سلفون می پیچیم. بیسکویت رژیمی یکی از معروف ترین بیسکویت های بین المللی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود.

مرحله چهارمغلظت دسر بیسکویت شکلاتی با شیر داغ

در این مرحله خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا به خوبی استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس آنرا روی سطح کار با وردنه به قطر نیم سانتی متر پهن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس خمیر را با کاتر و مهر دلخواه قالب می زنیم و درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

حالا روی خمیرها شکر دانه درشت می پاشیم و در فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزند. اگر برای پخت بیسکویت ها از فر برقی یا توستر استفاده می کنیم باید دما را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنیم.

فوت و فن تهیه دسر بیسکویت شکلاتی با شیر داغدسر بیسکویت شکلاتی با شیر داغ

۱ ـ برای تهیه دسر بیسکویت شکلاتی با شیر داغ خانگی می‌توانید به جای بیسکویت مادر از هر نوع بیسکویت  وانیلی که در دسترس دارید، استفاده کنید.

۲ ـ به جای سس کارامل یا سس شکلات می‌توانید از یک قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.

۳ ـ حتما خامه را وقتی شیر هنوز سرد است به آن اضافه کنید تا خامه نبرد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x