خانواده

طرز تهیه کیک انار شکلاتی برای شب یلدا

کیک شکلاتی در میان بسیاری از افراد طرفداران بسیاری دارد و ترکیب آن با انار می‌تواند طعمی بهشتی را در شب یلدا در خاطرتان حک کند.

به گزارش تلنگر؛ نسخه کلاسیک طرز تهیه کیک انار شکلاتی برای شب یلدا یک لعاب شکلاتی ساده درست می شود. نسخه کیک موس شکلاتی که امروز به شما آموزش می‌دهیم با طعم انار، نسخه سنتی است. این دستور موس شکلاتی نیاز به ژلاتین آگار دارد. این یک ژلاتین گیاهی است که در دمای اتاق تنظیم می شود. ژلاتین معمولی نیز کار می کند، اما برای اطمینان از اینکه کیک به درستی سفت می شود، باید مقدار آن را حداقل دو برابر کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک انار شکلاتی

کیک انار شکلاتی چند لایه

در ادامه به مواد مورد نیاز شما طرز تهیه کیک انار شکلاتی خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی

تخم مرغ بزرگ ۳ عدد
شکر ۱/۳ پیمانه
آرد ۳/۴ فنجان
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
کره ذوب شده ۱/۴ فنجان

مواد مورد نیاز شیره انار

آب انار ۲ فنجان
شکر ۱/۲ پیمانه
آگار ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای موس شکلاتی

کره نرم شده ۱ فنجان
شیر تغلیظ شده شیرین ۱ فنجان
شکلات چیپسی ، ذوب شده ۱/۲ فنجان
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری
آب ۱/۲ فنجان
آگار ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۲ لیوان
سفیده تخم مرغ بزرگ ۶ عدد
آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری

برای لعابدار کردن موس شکلاتی

شکلات چیپسی ½ فنجان
شیر ۱/۲ فنجان
روغن شورتنینگ ۱ قاشق غذاخوری
آب انار ۳/۴فنجان

طرز تهیه کیک انار شکلاتی برای شب یلدا

طرز تهیه کیک انار شکلاتی

مرحله اول

بهتر است در کل پروسه طرز تهیه کیک انار شکلاتی، ابتدا کیک اسفنجی را آماده کنید. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت/۱۷۷ درجه سانتیگراد گرم کنید. کف یک قالب کیک گرد ۶ اینچی/۱۵ سانتی متری را با کاغذ روغنی بپوشانید.

کناره ها را چرب نکنید تخم مرغ ها و شکر را در کاسه همزن بریزید و ۵ تا ۶ دقیقه با دور تند همزن، بزنید تا تخم مرغ ها حجیم و رنگ پریده شوند. در یک کاسه جداگانه آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. مواد خشک را در دسته های کوچک داخل تخم مرغ ها الک کنید و به آرامی اما کاملا تا کنید. در آخر کره را داخل آن بریزید و به آرامی هم بزنید.

مرحله دوم

مایه کیک را در قالب آماده شده بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ تا ۲۸ دقیقه بپزید تا وسط آن بسته شود و روی آن طلایی شود. کیک را از فر خارج کرده و با چاقوی لبه قالب را بکشید تا کیک از کناره ها آزاد شود. اجازه دهید کیک کاملا خنک شود سپس لایه را به ۳ یا ۴ لایه تقسیم کنید.

مرحله سوم

سپس لایه ژله ای را آماده کنید. کف و کناره‌های یک تابه گرد ۶ اینچی/۱۵ سانتی‌متری را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و یک مهر و موم ضد نشت ایجاد کنید. آب انار را در یک قابلمه کوچک بریزید و شکر و آگار ژلاتین را اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بپزید تا مخلوط به جوش بیاید. حدود ۳۰ ثانیه بجوشانید سپس از روی حرارت بردارید. مخلوط با پختن شروع به غلیظ شدن می کند.

مرحله چهارم

مخلوط انار را در ظرف آماده شده بریزید سپس با احتیاط داخل یخچال منتقل کنید. این لایه تقریباً در ۲۰ دقیقه تنظیم می شود. پس از سفت شدن ژله، از پلاستیک برای جدا کردن لایه از تابه استفاده کنید.

یک قالب فنری ۸ یا ۹ اینچی (۲۰ تا ۲۳ سانتی متری) آماده کنید تا برای مونتاژ کیک از آن استفاده کنید. کناره ها را با پلاستیک یا یقه کیک استات بپوشانید. این کار باعث می شود کیک را راحت تر از قالب خارج کنید. در طرز تهیه کیک انار شکلاتی باید وسط کیک را جمع کنید. سپس از یک لایه کیک اسفنجی به عنوان لایه اول و دوم استفاده کنید. هر لایه کیک اسفنجی را با استفاده از برس شیرینی پزی با لیکور انار سخاوتمندانه خیس کنید. ژله را روی آن قرار دهید، سپس یک یا دو لایه کیک اضافی را اضافه کنید.

مرحله پنجم

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک انار شکلاتی باید موس شکلاتی را آماده کنید. در یک کاسه بزرگ، کره نرم شده، شیر تغلیظ شده شیرین شده، شکلات ذوب شده، پودر کاکائو و عصاره وانیل را با هم خامه بزنید. ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله ششم

سفیده ها را در یک کاسه همزن بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه با همزن بزنید تا قله های نرم تشکیل شود. کنار گذاشتن آب و ژلاتین آگار را در یک قابلمه کوچک بریزید. حدود سه دقیقه، مخلوط را روی حرارت متوسط ​​بپزید تا شروع به جوشیدن و غلیظ شدن کند. شکر را هر بار ۱/۲ فنجان اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن شکر را با شربت مخلوط کنید. وقتی تمام شکر اضافه شد، به پختن شربت ادامه دهید و آن را به جوش بیاورید. در طرز تهیه کیک انار شکلاتی لاید آن را به مدت ۲ دقیقه بجوشانید.

مرحله هفتمکیک سه لایه شکلاتی

برای طرز تهیه کیک انار شکلاتی بدون نقص باید همزن را با سفیده ها روی سرعت متوسط ​​تنظیم کنید و شربت داغ را با جریان آرام و یکنواخت داخل سفیده ها بریزید و از چسباندن همزن دوری کنید. پس از اضافه شدن تمام شربت، همزن را با سرعت بالا روشن کنید. با سرعت بالا به مدت ۶ تا ۷ دقیقه مخلوط کنید تا مرنگ شروع به غلیظ شدن و خنک شدن کند. مخلوط شکلات و آب لیمو را اضافه کنید، سپس دوباره به مدت ۲ دقیقه مخلوط کنید.

مرحله هشتم

موس شکلاتی را روی کیک مرکزی مونتاژ شده و کناره ها بریزید. به سرعت کار کنید زیرا موس به سرعت شروع به تنظیم می کند. از یک کاردک افست برای تراز کردن قسمت بالایی استفاده کنید. کیک موس را در یخچال قرار دهید تا به مدت ۱ ساعت خنک شود. وقتی کیک سفت شد و سرد شد، آن را با دقت از قالب فنری خارج کنید و کیک را روی توری سیمی که روی سینی فر چیده شده قرار دهید تا لعاب اضافی را بگیرد.

مرحله نهم

کیک موس شکلات و انار

در این مرحله لعاب موس شکلات طرز تهیه کیک انار شکلاتی را آماده کنید. شکلات، شیر و شورتنینگ را در یک پیمانه بزرگ مخلوط کنید. شکلات را در فاصله ۳۰ ثانیه ای در مایکروویو قرار دهید و خوب هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست و بدون کلوخه شود. ۵ تا ۷ دقیقه اجازه دهید لعاب شکلاتی خنک شود سپس روی کیک بریزید. از یک کاردک مسطح استفاده کنید تا شکلات را به طور یکنواخت روی سطح و کناره ها پخش کنید.

روی کیک را با شکلات و تکه های شکلات سفید آب شده و انار تزئین کنید شما می‌توانید کیک را در یخچال نیز نگهداری کنید. نوش جان.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x