سینما و تئاتر

معرفی انیمیشن های سال 2024 که حسابی ذوق زده‌تان میکنند

سال میلادی جدید در زمینه فیلم و انیمیشن بسیار پرکار خواهد بود و اخباری که از کمپانی های مختلف منتشر شده است نشان از آن می‌دهد که انیمیشن های سال 2024 که قرار است منتشر شوند، طرفداران بسیاری خواهند داشت.

به گزارش تلنگر؛ انیمیشن های سال ۲۰۲۴ که قرار است منتشر شودند آنقدر متوع هستند که رنگ تازه‌ای به پرده سینما یا تلویزیون‌هایمان خواهند زد. فیلم‌های انیمیشنی خیلی متفاوت‌اند. از آن دسته انیمیشن هایی که مخاطبشان کودکان اند تا انیمیشن‌های عجیب‌و‌غریبی که سلیقه هرکسی نیست و با فضای فانتزی درآمیخته است. اما چیز این وسط وجود دارد و آن هم تعداد زیادی انیمیشن هستند که خانوادگی محسوب می‌شوند. یعنی برای سن و سلیقه‌های مختلف مناسب‌اند و همه افراد می‌توانند از دیدن آن‌ها لذت ببرند.

معمولا دسته بزرگی از انیمیشن‌هایی که در موردشان صحبت می‌کنیم همین‌ها هستند. البته که از نظر قصه و تصویر سبک‌های متفاوتی می‌توانند داشته باشند. خلاصه بیایید نگاهی به بهترین انیمیشن های سال ۲۰۲۴ بیندازیم.

انیمیشن های سال ۲۰۲۴ که باید منتظرشان باشیم

یکسری از انیمیشن های سال ۲۰۲۴، انیمیشن های دنباله داری هستند که قسمت اول آن ها در زمان بچگی نسل جوان پخش شده؛ اما به دنبال پرطرفدار بودنشان همچنان خواهان دارند و پر مخاطب هستند. یکی از این انیمیشن‌ها که اتفاقا قصد داریم با همان هم مقاله را آغاز کنیم، پاندای کونگ فو کار ۴ است که از سال ۲۰۰۸ اولین مجموعه آن ساخته شد. در ادامه مطلب به معرفی تمامی این انیمیشن های هیجان‌انگیز خواهیم پرداخت.

پاندا کونگ‌فوکار ۴ (Kung Fu Panda ۴)پاندا کونگ‌فوکار ۴ (Kung Fu Panda ۴)

کونگ‌فو و پاندا برمی‌گردند، آن هم زمانی که تقریبا هیچ‌کس انتظارش را نداشت. ۸ سال بعد از عرضه نسخه سوم پاندای کونگ‌فوکار، حالا فرنچایز محبوب قرار است با فیلم جدید در  ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند. پو (Poe) خودش را جنگجو اژدها و مسئول می‌داند. طبق گفته‌ها او دره صلح (Vally of Peace) را ترک کرده و وارد کلان‌شهری پویا می‌شود. این شهر توسط نیروی تاریکی مورد تهدید قرار گرفته است.

حالا قهرمان ما با دشمن تازه‌ای‌ مواجه می‌شود. این موجود شیطانی قابلیت ترسناکی دارد که به او اجازه می‌دهد دشمنانی را از گذشته پو فرا بخواند. در بین آن‌ها شاگرد قدیمی استاد شیفو و حلقه‌ای که قرار بود برای همیشه پاندا را از بین ببرند هم می‌بینیم.

اما این همه ماجرا نیست! علاوه بر این‌که پو باید راهی برای مقابله با این دشمن خطرناک پیدا کند، باید دنبال جانشین هم برای خودش باشد و این سوال در ذهن ما نقش می‌بندد که آیا پاندا کونگ‌فوکار ۴، پایان سفر پانداست؟ اما به هر حال، هرچیزی به موقع! فعلا باید منتظر چهارمین فیلم از این فرنچایز باشیم که قطعا فیلم خانوادگی خوبی است و همه اعضای خانواده از دیدنش لذت می‌برند و ماجراجویی‌های جالبی دارد.

در رویاهایتان (In Your Dreams)

In Your Dreams

کابوس‌ها را پشت سر می‌گذاریم. خانواده بی‌نقص؟ خواهر و برادرهایی که با هم کنار می‌آیند؟ آره… توی خواب ببینی!

این یک کمدی ماجراجویانه درمورد استیو و برادرش الیوت است که به‌طور جادویی به دنیای رویاها سفر می‌کنند و ماموریتشان پیدا کردن مردشنی یا سندمن (The Sandman) است. این یکی از انیمیشن های سال ۲۰۲۴ ماجراجویانه است که می‌تواند شما را سرجایتان میخکوب کند. استیو کسی است که می‌تواند نهایت آرزوهایشان را برآورده کنند. شاید عجیب باشد، اما این آرزوی بزرگ نجات ازدواج والدینشان است. بچه‌ها کاملا با هم فرق می‌کنند. همین باعث می‌شود زوج عجیبی برای ماجراجویی و گذر از پوچی ناخودآگاه باشند. اما این سفر به آن‌ها نشان می‌دهد که تا وقتی‌که یکدیگر را دارند می‌توانند از پس هرچیزی، حتی بدترین کابوس‌هایشان هم بربیایند.

این یک فیلم اورجینال نتفلیکس است، نه اقتباس است، نه اسپین آف و نه هیچ‌چیز دیگر. مطمئنا بین تمام انیمیشن های سال ۲۰۲۴ که به آن‌ها خواهیم پرداخت این مورد کمتر از همه شناخته شده است. مخصوصا که کارگردانش نوپاست و کارنامه بلندی از اسامی انیمیشن های مختلف ندارد، کارهایش هم عمدتا برای کودکان بوده‌اند. اما تصاویر اولیه از این فیلم به ما می‌گویند که احتمالا با فضایی دوست‌داشتنی و دیدنی طرفیم. می‌توانیم منتظر فضایی فانتزی و منحصربه‌فرد باشیم که شگفت‌زده‌مان کند. یعنی شاید داستان با ماجراجویی‌های معمول کودکان شروع شود اما از چارچوب‌های معمول خارج می‌شود.

نجات باب اسفنجی (Saving Bikini Bottom: The Sandy Cheeks Movie)نجات باب اسفنجی

وقتی بیکینی باتم و همه ساکنانش ناگهان از آب بیرون کشیده می‌شوند، سندی به داد باب اسفنجی می‌رسد و به تگزاس سفر می‌کنند تا شهر را از نقشه شیطانی نجات دهند.

می‌توان با خیال راحت گفت دیگر همه نسبتشان با باب اسفنجی را می‌دانند. یعنی تکلیفشان معلوم است که این موجود زرد اسفنجی، همبرگرها و دوستانش را دوست دارند یا نه. پس اگر طرفدار ماجراهای شهر بیکینی باتم باشید نیاز ندارید کسی شما را ترغیب کند که انتظار باب اسفنجی را در بین انیمیشن های سال ۲۰۲۴ بکشید. همین‌که می‌دانید این عنوان جدید قرار است عرضه شود، منتظرش خواهید بود.

اما این باب اسفنجی جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟ این‌بار هم کاراکتر‌هایی می‌بینیم که با تکنولوژی CG طراحی شده‌اند و در محیط‌های واقعی این طرف و آن طرف می‌دوند. به‌علاوه، فضا هم فضای لایو اکشن است. تفاوت این قسمت جایی دیده می‌شود که باب اسفنجی و دوستان را از نقطه امنشان در زیر آب بیرون کشیده‌اند و روی خشکی گذاشته‌اند. به‌علاوه، تغییر شخصیت اصلی و تمرکز روی سندی هم اتفاق جدیدی است.

همان کریسمس (That Christmas)انیمیشن همان کریسمس

از انیمیشن های سال ۲۰۲۴ که بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌های موفق کودکان که توسط ریچارد کورتیس (Richard Curtis) نوشته شده‌اند ساخته می‌شود. کورتیس علاوه بر کتاب کودکان دستی در فیلم‌نامه نویسی هم دارد و تا حالا برنده بفتا و نامزد دریافت جایزه اسکار هم شده است. از طرفی، این انیمیشن اولین تجربه کارگردانی سیمون اتو (Simon Otto) هنرمند مشهور انیمیشن و داستان است که قبلا ردپایش را در آثار جذابی مثل عشق، مرگ و ربات (Love, Death & Robots) و سه‌گانه چطور اژدهای خود را تربیت کنید (How to Train Your Dragon) دیدیم.

آن کریسمس، مجموعه‌‌ای از داستان‌های درهم تنیده است که به موضوعات مختلفی در مورد عشق و تنهایی، خانواده و دوستان و اشتباه بزرگ بابانوئل می‌پردازد.

قطعا برای این فیلم خیلی سخت خواهد بود که خودش را به سرزندگی و جذابیت اولین انیمیشن اورجینال نتفلیکس یعنی کلوس (Klaus) برساند، که البته آن هم در مورد کریسمس و بابانوئل بود. کلوس موفقیت بزرگی برای نتفلیکس و کلا سرویس‌های استریم بود و هنوز هم به‌نوعی الگوست. چون همه می‌خواهد فیلم کریسمسی‌ای بسازند که برای همه اعضای خانواده مناسب و جالب باشد.

فیلم کورتیس قرار است مجموعه‌ای بزرگ از علاقه و نفرت باشد و همین نشانه‌ها به ما می‌گویند که می‌تواند اثر معناداری برای کریسمس باشد و کاری باشد که اسمش مدت‌ها بین آثار کریسمسی باقی بماند.

تلمای تک‌شاخ (Thelma The Unicorne)انیمیشن تلمای تک شاخ

تلما یک پونی کوچک و بامزه است که رویایش تبدیل شدن به یک ستاره موسیقی پرزرق‌و‌برق است. در لحظه صورتی و پرزرق‌و‌برق سرنوشت، تلما از یک اسب پونی کوچک به تک‌شاخی زیبا تبدیل و بلافاصله یک ستاره جهانی می‌شود. اما این زندگی جدید و این شهرت هزینه‌ای دارد. تلمای تک‌شاخ سفری خنده‌دار، عجیب و دلنشین است.

در نگاه اول داستان برای شما گیراست یا نه؟ احتمالا تک‌شاخ و صورتی و این‌ها فقط توجه دسته مشخصی از مخاطبان را جلب کند. اما در کل با توجه به پیش‌نمایش اولیه فیلم می‌توان گفت همه‌چیز بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. انگار ملاقات ذهن‌هایی که پشت ساخت Lego و Unikitty بوده‌اند را در این تصاویر می‌بینید.

اولترامن (Ultraman)انیمیشن اوالترامن2024

یک ابر انسان از دنیای بیسبال که بر اساس شخصیت محبوب ژاپنی است، در لیست انیمیشن های سال ۲۰۲۴ جای خوش کرده است. اولترامن داستان یک سوپراستار بیس‌بال به اسم کن ساتو (Ken Sato) را دنبال می‌کند. او به کشورش ژاپن برگشته است تا ردای اولترامن، قهرمان زمین را بردارد. اما خیلی زود متوجه می‌شود اوضاع دقیقا آن‌طور که فکر می‌کرد قرار نیست پیش برود. او باید به سفری قهرمانانه برود و والدین جدا‌شده‌اش را ببیند تا بتواند از درون خودش فراتر برود و بفهمد اولترامن واقعی چیست.

چیزی‌که از پیش‌نمایش انیمیشن های سال ۲۰۲۴ به‌نظر می‌رسد این است که با انواع مختلف CG سروکار داریم، از جدید‌ترین سبک‌ها گرفته تا نمونه های قدیمی‌ و سنتی‌تر. نگاه خلاقانه و متفاوت می‌تواند برای کسانی که همین حالا هم طرفدار اولترامن هستند بسیار جذاب باشد. به‌طور کلی، به نظر می‌رسد این اثر ویترینی از سبک‌های مختلف برای طرفداران انیمیشن‌های تجربی است.

الیو (Elio)انیمیشن Elio

طرفداران پیکسار باید تا ماه مارس یعنی اوایل بهار آینده دندان روی جگر بگذارند. چون تازه آن موقع می‌توانند فیلم بعدی یعنی الیو را ببیند. پسری با همین اسم باید از زمین محافظت کند. البته نه درخانه‌اش، بلکه در اعماق فضا.

مادر الیو مدیر یکی از پروژه‌های نظامی فوق محرمانه است و این باعث می‌شود که الیو برای اولین بار با آدم فضایی‌ها روبه‌رو شود. ماجراجویی‌ها ادامه پیدا می‌کند و حالا الیو باید به این موجودات فضایی و البته مهم‌تر از آن‌ها به خودش ثابت کند که زیباییی انسان بودن به این است که هرکس خودش باشد.

این انیمیشن توسط سازندگان انیمیشن محبوب دیگری به نام Coco ساخته شده است. شاید خیلی از شما با کوکو خاطره داشته باشید. این یعنی از دیدن الیو هم لذت می‌برید.

مرد عنکبوتی ۲۰۲۴: فراتر از از جهان عنکبوتی (spider man beyond spider verse)

انیمیشن مرد عنکبوتی

داستان این سری از مجوعه اسپادر در برابر همزادی شریر است. ماجراجویی‌های مایلز مورالس (Miles Morales) در فیلم‌های دنیای اسپایدر (Spider-vers) در بین بهترین داستان‌های ابرقهرمانی انیمیشنی قرار می‌گیرند. قسمت اول این مجموعه برنده اسکار شد و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. Spiderman across the Spider Verse هم موفقیت بزرگی بود. به همین دلیل همه ما برای عرضه نسخه سوم این جهان عنکبوتی انیمیشنی منتظریم.

این ماجراجویی جدید ما را به واقعیتی تاریک در زمین ۴۲ (Earth ۴۲) می‌برد، جایی‌که اسپایدرمن فقط یک افسانه است. اما به‌جای آن همزاد مایلز، یعنی مایلز جی مورالس را می‌بینیم که شخصیت شرور است. مایلز در این جهان ناخوشایند گیر افتاده است. آن هم در حالی که پدرش سراغ مکان‌های خطرناکی می‌رود و با مرگ روبه‌رو می‌شود. آیا گوئن و دارودسته عنکبوتی می‌توانند مایلز را به موقع پیدا می‌کنند و می‌توانند از این دوئل تهدیدآمیز جلوگیری کنند؟

صحبت‌های اولیه برای این سری از انیمیشن های سال ۲۰۲۴ مبنی بر این بود که فیلم در ۲۹ مارس ۲۰۲۴ عرضه شود. اما به نظر می‌رسد رسیدن به این تاریخ غیرممکن باشد. قسمت دوم به سختی توانست به زمان تعیین‌شده برسد. از طرفی همین اخیرا اعتصاب نویسنده‌ها و بازیگران را در هالیوود داشتیم که موضوع را پیچیده‌تر هم می‌کند. حالا باید منتظر ماند و دید این انیمیشن از جهان عنکبوتی کی به دستمان می‌رسد.

درون بیرون ۲ (Inside Out 2)

Inside Out 2

از انیمیشن های سال ۲۰۲۴ که پیش بینی می‌شود بازهم موفق خواهد بود، انیمیشن درونبیرون است که همه عواطف یک دختر نوجوان را به تصویر می‌کشد. این انیمیشن که با اسم اصلی Inside Out در سال ۲۰۱۵ عرضه شده بود، هنوز هم به عنوان موفق‌ترین فیلم پیکسار از آن یاد می‌شود. البته که لیاقت این عنوان را دارد و جایزه اسکار هم دریافت کرده بود. اما در تمام این مدت چیزی درمورد این‌که ممکن است دنباله‌ای برایش ساخته شود گفته نشده بود. اما حالا از دیزنی خبر‌هایی به گوش می‌رسد. در واقع در اکسپو پارسال دیزنی از Inside Out ۲ رونمایی کرد.

همان‌طور که از خود فیلم زمان زیادی گذشته در داستان هم همین‌طور است. یعنی شخصیت اصلی رایلی حالا به سن نوجوانی رسیده. نیازی به گفتن نیست که حتما احساسات شادی، ترس، لذت، غم، خشم و تنفر برمی‌گردند. اما کاملا ممکن است عواطف دیگر هم به این مجموعه اضافه شوند. چون رایلی در دوره هیجان‌انگیزی از زندگی‌اش به سر می‌برد. در اکسپو ۲۳، مدیرعامل پیکسار اعلام کرد که ممکن است تا ۲۷ مورد مختلف از عواطف را در این نسخه ببینیم.

فعلا تاریخ پخش سینمایی این انیمیشن برای ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ تعین شده است و بدون شک یکی از مهم‌ترین و مورد انتظارترین انیمیشن‌های سال آینده خواهد بود.

من نفرت‌انگیز ۴ (Despicable Me)من شگفت انگیز 4

از درگر انیمیشن های سال ۲۰۲۴ که هر کسی را می‌تواند به وجد بیاورد من نفرت‌انگیز، یکی از کلاسیک‌های مدرن است. با این حال از آخرین سری آن که در سینماها اکران شد، چیزی حدود ۶ سال می‌گذرد. از آن موقع تا حالا تعدادی اسپین آف از مینیون‌ها پخش شده است تا ما را بخنداند. حالا یونیورسال پیکچرز و ایلومنیشن اعلام کرده‌اند که قسمت چهارم از مجموعه اصلی بالاخره سال آینده عرضه می‌شود. متاسفانه هنوز هیچ‌چیزی درمورد قصه این سری نمی‌دانیم. اما کریس رناد باز هم کارگردان خواهد بود. او کسی است که دو فیلم اول را کارگردانی کرده است. طبق گفته‌ها، انتظار می‌رود که فیلم در سوم جولای ۲۰۲۴ اکران شود.

موفاسا: شیرشاه (Mufasa: Lion King)شیرشاه 2024

وقتی‌که دیزنی اعلام کرد موفاسا فیلم انیمیشنی جدیدی خواهد بود که بر اساس ماجراهای فرنچایز قبلی ساخته می‌شود، طرفداران شیرشاه احتمالا از ذوق در پوست خودشان نمی‌گنجیدند. نسخه قبلی به ما در مورد اصل داستان گفت و دنیای موفاسا، قبل از آنکه شیرشاه شود را به ما نشان داد. در این داستان ما بیشتر درمورد موفاسا و رابطه‌اش با برادرش اسکار و این‌که جدایی آن‌ها چطور سرنوشت ساوانا را برای همیشه تغییر داد فهمیدیم.

در فیلم جدید قرار است هر دو طرف داستان را بیشتر بشناسیم، هم اسکار دوست‌داشتنی و مهربان و هم کسی‌که باعث می‌شد همه از او بترسند. داستان موفاسا برداشت نزدیکی از کتاب شیرشاه داستان دو برادر (The Lion King: A Tale of Two Brothers) است که در سال ۱۹۹۴ منتشر شده بود. حالا ما بیشتر وارد جزئیات داستان موفاسا و اسکار می‌شویم و می‌فهمیم که چطور شاهزاده تاکا به اسکار تبدیل شد و این اسم مستعار را گرفت.

جمع‌بندی

برای عرضه کدام انیمیشن های سال ۲۰۲۴ هیجان زده تر هستید؟ منتظرید زودتر ۲۰۲۴ برسد تا ادامه کدام داستان هیجان‌انگیز را ببینید؟ سال ۲۰۲۴ هم با تعداد زیادی فیلم انیمیشنی از راه رسید که بعضی از آن‌ها واقعا دیدنی هستند و بسیاری منتظر عرضه آن‌ها هستند. مثلا چندتا از محبوب‌ترین فرنچایز‌ها قسمت جدید دارند. اگر مرد عنکبوتی دوست داشته باشید یا پاندای کونگ‌فوکار یا از شیرشاه خوشتان بیاید، سال خوبی در انتظارتان خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین انیمیشن های سال ۲۰۲۴ که باید منتظرشان باشیم کدام‌اند؟

دلتان برای پاندا کونگ‌فوکار، من نفرت‌انگیز یا شیرشاه تنگ نشده است؟ همه آن‌ها به همراه چند عنوان جذاب دیگر در سال ۲۰۲۴ پخش می‌شوند.

منتظر کدام انیمیشن های سال ۲۰۲۴ از نتفلیکس باشیم؟

ازجمله انیمیشن های نتفلیکس سال ۲۰۲۴ از عرضه می‌کند می‌توان به In Your Dreams، Saving Bikini Bottom: The Sandy Cheeks Movie و That Christmas اشاره کرد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x