سینما و تئاتر

خلاصه داستان سریال پایتخت 1 تا 6 + معرفی

مجموعه پایتخت، سری مجموعه مناسبتی پر بیننده از شبکه یک سیما است که با محوریت خانواده در هر فصل اتفاقات جالبی رقم می‌خورد. در ادامه به معرفی سریال پایتخت 1 تا 6 خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ مجموعه پایتخت یک مجموعه طنز اجتماعی است که روایت گر زندگی یک خانواده مازندرانی است. این سریال نخستین بار برای عید نوروز سال ۱۳۹۰ از شبکه ۱ پخش شد. از جمله افتخارات سریال پایتخت ۱ در میان لیست ۱۰۰ سریال برتر تاریخ ایران در سامانه منظوم مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون، رتبه ۸ را با امتیاز و رأی مردم کسب کرده است.

معرفی سریال پایتخت ۱پایتخت 1

سریال تلویزیونی پایتخت ۱ به‌کارگردانی سیروس مقدم در ۱۰ سال پیش یعنی سال ۱۳۹۰ تولید شده است. پایتخت ۱ توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره ۸.۱ از ۱۰ را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم پایتخت ۱ را اثری درخشان، ممتاز و بسیار ارزشمند ارزیابی می‌کنند. الهام غفوری تهیه‌کننده پایتخت ۱ این سریال را، به‌عنوان محصول شبکه ۱ سیما و کشور ایران تهیه کرده است. پایتخت ۱ در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۲ پخش خود را آغاز کرد.

خلاصه داستان سریال پایتخت ۱

فصل اول سریال ماجرای خانوادهٔ «نقی معمولی» را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند از على آباد به خاطر دانشگاه رفتن هما به تهران نقل مکان کنند؛ اما پس از ورود به پایتخت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

بازیگران سریال پایتخت ۱

محسن تنابنده در نقش نقی معمولی، علیرضا خمسه در نقش پنج‌علی معمولی، پدر نقی، ریما رامین‌فر در نقش هما، همسر نقی، احمد مهران‌فر در نقش ارسطو عامل، پسرخالهٔ نقی، سمیرا حسن‌پور در نقش گلرخ، نیکا فرقانی‌اصل در نقش دخترنقی و سارا فرقانی‌اصل در نقش دخترنقی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند.

معرفی سریال پایتخت ۲پایتخت 2

سریال تلویزیونی پایتخت ۲ به‌کارگردانی سیروس مقدم در ۸ سال پیش یعنی سال ۱۳۹۲ در گونه خانوادگی تولید شده است. پایتخت ۲ توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره ۷.۶ از ۱۰ را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم پایتخت ۲ را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی می‌کنند. الهام غفوری تهیه‌کننده پایتخت ۲ این سریال را، به‌عنوان محصول شبکه ۱ سیما و کشور ایران تهیه کرده است. پایتخت ۲ در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ پخش خود را آغاز کرد.

خلاصه داستان سریال پایتخت ۲

نقی در گنبد و گلدسته سازی کار می‌کند و با کامیون ارسطو از طرف محل کارش، مسئول می‌شود یک گنبد و گلدسته را به روستایی در قشم ببرند. او با خانواده‌اش به همراه سرپرست بار راهی تهران می‌شوند. او با خانواده‌اش به همراه سرپرست بار راهی تهران می‌شوند و در این مسیر اتفاقات جالبی رخ می دهد.

بازیگران سریال پایتخت ۲

در پایتخت ۲ بازیگرانی چون محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نیکا و سارا فرقانی‌اصل، مهران احمدی، لیندا کیانی و هومن حاجی‌عبداللهی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در سریال پایتخت ۲ حدود ۱۵ بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند. از دیگر بازیگران سریال پایتخت ۲ می‌توان به امیر جعفری، نسرین نصرتی در نقش فهیمه، پروین میکده، نیکا فرقانی‌اصل در نقش نیکا معمولی، سارا فرقانی‌اصل در نقش سارامعمولی، سیروس عسگری، مهرانه به‌نهاد و بهرام افشاری در نقش شیر فریبا (برادر بهبود فریبا) اشاره کرد.

معرفی سریال پایتخت ۳پایتخت 3

سریال تلویزیونی پایتخت ۳ به‌کارگردانی سیروس مقدم در ۸ سال پیش یعنی سال ۱۳۹۳ در گونه خانوادگی و کمدی تولید شده است. پایتخت ۳ توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره ۸.۱ از ۱۰ را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم پایتخت ۳ را اثری درخشان، ممتاز و بسیار ارزشمند ارزیابی می‌کنند. الهام غفوری تهیه‌کننده پایتخت ۳ این سریال را، به‌عنوان محصول شبکه ۱ سیما و کشور ایران تهیه کرده است. پایتخت ۳ در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ پخش خود را آغاز کرد.

خلاصه داستان سریال پایتخت ۳پایتخت 3

ارسطو برای سومین بار عاشق شده‌است و قصد برپایی مراسم عروسی دارد. نقی که در حال ساخت خانه خود است، این مراسم را در همان خانه نیمه‌کاره برگزار می‌کند و شام مراسم را هم هما به عهده می‌گیرد. اوس موسی (معمار مشهدی ساختمان) به نقی اصرار می‌کند تا ستونی را برای استحکام بیشتر، وسط خانه تعبیه کند ولی نقی قبول نمی‌کند. مراسم برگزار می‌شود و بعد از شام هنگامی‌که همه مشغول رقص و پایکوبی در طبقه دوم هستند ساختمان فرو می‌ریزد و همه مصدوم می‌شوند. چند هفته از این ماجرا می‌گذرد و نقی در خانه خواهرش فهیمه سکونت دارد و با ارسطو قهر کرده‌است.

بازیگران سریال پایتخت ۳

در پایتخت ۳ بازیگرانی چون محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نیکا و سارا فرقانی‌اصل، مهران احمدی و هومن حاجی‌عبداللهی به ایفای نقش پرداخته‌اند. هدایت هاشمی در نقش اوس موسی، امیر جعفری در نقش امیر جعفری، نسرین نصرتی در نقش فهیمه (خواهر نقی)، نیکا و سارا فرقانی‌اصل در نقش نیکا (دختر نقی)، مجتبی بلال‌حبشی، مصطفی بلال‌حبشی و سیروس عسگری در نقش پدرزن ارسطو اشاره کرد.

معرفی سریال پایتخت ۴پایتخت 4

پایتخت ۴ در رمضان ۱۳۹۴ از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال به کارگردانی سیروس مقدم و به تهیه کنندگی الهام غفوری ساخته شده‌ است.پایتخت ۴ برنده تندیس بهترین سریال سال ۱۳۹۴ و محسن تنابنده برنده تندیس بهترین بازیگر مرد سال شد.

خلاصه داستان سریال پایتخت ۴

هما سعادت در انتخابات شورای شهر رأی می‌آورد و طرفداران او در منزلشان جمع می‌شوند. همسر چینی ارسطو در سانحه هوایی جان خودش را از دست داده و این مسئله موجب شده تا کام ارسطو هر روز تلخ و تلخ‌تر بشود.

بازیگران سریال پایتخت ۴

در پایتخت ۴ بازیگرانی چون محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نیکا و سارا فرقانی‌اصل و هومن حاجی‌عبداللهی به ایفای نقش پرداخته‌اند. هومن حاجی‌عبداللهی در نقش رحمت، محمدرضا علیمردانی در نقش بائو، هدایت هاشمی در نقش اوس موسی، محیا دهقانی در نقش سوسن، علی سلیمانی، بیژن اشکور کیایی، جمشید مشایخی و رضا بقایی در نقش منشی صحنه اشاره کرد.

معرفی سریال پایتخت ۵پایتخت 5

پایتخت ۵ در نوروز ۱۳۹۷ از شبکهٔ یک سیما پخش شد. پایتخت ۵ به عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی نوروزی (از نگاه مردم) در نظرسنجی صدا و سیما انتخاب شد.

خلاصه داستان سریال پایتخت ۵

ارسطو خودروی شاسی‌بلند می‌خرد و خانواده را برای خوردن هویج بستنی به بیرون می‌برد امّا در میانهٔ راه، ماشین چپ می‌کند و در آب می‌افتد. خانواده نقی معمولی بر اثر این اتفاق، صدمات شدیدی دیده‌اند و همین موضوع منجر به قطع ارتباط نقى با ارسطو شده است. او برای عوض شدن روحیه خانواده پس از این حادثه، آن‌ها را به ترکیه می‌برد.

بازیگران سریال پایتخت ۵

در پایتخت ۵ بازیگرانی چون محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نیکا و سارا فرقانی‌اصل، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی و نیلوفر رجایی فر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

معرفی سریال پایتخت ۶پایتخت 6

پایتخت ۶ به کارگردانی سیروس مقدم در ۱۵ قسمت و در نوروز ۱۳۹۹ از شبکه یک و شبکه تماشا پخش شد. ساخت و پخش قسمت‌ های پایانی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه تمام ماند. قسمت ۱۶ و ۱۷ این سریال به ترتیب در اسفند ۱۳۹۹ پخش شد.

خلاصه داستان سریال پایتخت ۶

این فصل با فوت بابا پنجعلی و اهدای اعضای بدن او آغاز می‌شود. بهبود فریبا پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد اما ماجراهایی برایش پیش می‌آید. بهبود در این فصل به بیماری سندرم دست بی‌قرار مبتلا است. بهتاش که در فصل ۵ بیکار و آس و پاس بود، حالا دروازه‌بان باشگاه فوتبال نساجی مازندران شده‌ است. نقی معمولی هم سیاسی شده و راننده و محافظ شخصی نمایندهٔ مجلس است. هما، همسر نقی هم گویندهٔ اخبار شده‌ است. ارسطو ناخواسته وارد فروش مواد مخدر می‌شود و از ماشین نقی که رانندهٔ نمایندهٔ مجلس است، برای جابجایی مواد استفاده می‌کند.

بازیگران سریال پایتخت ۶

در پایتخت ۶ بازیگرانی چون محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نیکا و سارا فرقانی‌اصل، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی و مهران احمدی مجتبی بلال حبشی، مصطفی بلال حبشی، نیکی مظفری و عارفه معماریان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x