سینما و تئاتر

میکی موس با یک فیلم ترسناک باز می گردد؛ فیلم قایق بخار ویلی

در ابتدای سال 2024 تولید فیلم میکی موس با ژانر ترسناک منشر شده است. در ادامه به خلاصه داستان فیلم قایق بخار ویلی می‌پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ فیلم قایق بخار ویلی (انگلیسی: Steamboat Willie) یک پویانمایی کوتاه اثر والت دیزنی و آب آیورکس محصول ۱۹۲۸ در آمریکا است.این فیلم به عنوان اولین فیلم رسمی میکی موس و اولین فیلم والت است که روی پرده سینما به نمایش در آمد. پرداش رنگی این فیلم به دلیل نبود امکانات امروزی، سیاه و سفید است، در این فیلم ما موش کوچکی به نام میکی موس را مشاهده می کنیم که در حال هدایت یک کشتی بخاری است اما رئیس او که پیت نام دارد، پست میکی را از او می گیرد و خودش پشت سکان می ایستد. میکی موس هم مشغول سوار کردن بارها و مسافرها می شود، اما یک مسافر جا می ماند.

نسخه ۱۹۲۸ میکی ماوس روز دوشنبه وارد مالکیت عمومی شد و تهیه‌کنندگان فیلم های ترسناک مستقل، وقت خود را برای استفاده از آن تلف نمی کنند.

معرفی فیلم قایق بخار ویلی

معرفی اولین فیلم ترسناک 2024؛ فیلم قایق بخار ویلی

LaMorte در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «قایق بخار ویلی برای نسل‌ها شادی به ارمغان آورده است، اما در زیر آن نمای بیرونی شاد، پتانسیلی برای ترور خالص و بدون حاشیه نهفته است. “این پروژه ای است که من رویای آن را داشته ام و نمی توانم صبر کنم تا این برداشت پیچیده از این شخصیت محبوب را به دنیا معرفی کنم.”

لامورته پیش از این کارگردانی فیلم The Mean One، یک تقلید ترسناک از گرینچ را بر عهده داشت.

او در مصاحبه ای برای فیلم قایق بخار ویلی گفت: “همه اینها از عشق ما به این شخصیت ها ناشی می شود.” «فیلمسازان – همه ما بچه‌هایی در جعبه شن هستیم. ما عاشق بردن آنها و بازی با آنها به روش های مختلف هستیم. میل این نیست که این شخصیت‌ها را خراب کنیم یا پولی سریع به دست آوریم، بلکه می‌خواهیم آن‌ها را دوست داشته باشیم و به آن‌ها احترام بگذاریم و آنها را در نوری جدید نشان دهیم.»

حق نسخه‌برداری دیزنی بر «کشتی بخار ویلی» و حق نسخه‌های اصلی میکی و مینی ماوس روز دوشنبه به پایان رسید. اما همچنان حق چاپ نسخه های بعدی و آشناتر شخصیت ها را دارد.

دیزنی گفته است که در دفاع از علائم تجاری خود نیز هوشیار خواهد بود. این شرکت می‌تواند به دلیل هرگونه تأیید یا وابستگی به برند خود شکایت کند.

“البته ما به محافظت از حقوق خود در نسخه های مدرن تر میکی ماوس و سایر آثاری که مشمول حق چاپ هستند، ادامه خواهیم داد و برای محافظت در برابر سردرگمی مصرف کنندگان ناشی از استفاده غیرمجاز از میکی و دیگر شخصیت های نمادین ما تلاش خواهیم کرد.” این شرکت ماه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد.

LaMorte گفت که تهیه کنندگان با یک تیم حقوقی کار می کنند تا مطمئن شوند که آنها به خوبی در چارچوب قانون هستند.

او گفت: «ما تلاش‌های لازم را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که هیچ سؤال یا سردرگمی در مورد فیلم قایق بخار ویلی و آنچه در حال انجام آن هستیم وجود ندارد. “این نسخه ما از یک شخصیت عمومی است. این یک سواری هیجان انگیز ترسناک با قلب و طنز است، بر اساس این شخصیت که همه می شناسند.  در این فیلم، این شخصیت حتی «میکی موس» نامیده نخواهد شد. در عوض، او با «قایق بخار ویلی» می رود.

فیلم The Mean One در سال ۲۰۲۲ اکران شد و حدود ۱ میلیون دلار در سینماهای سراسر جهان فروخت. تهیه کنندگان آن فیلم – LaMorte، Amy Schumacher و Martine Melloul – با استیون دلا سالا و مایکل لیوی، تهیه کنندگان “Terrifier 2” که ۱۵ میلیون دلار فروخت، همکاری می کنند.

این اعلامیه پس از انتشار تریلر در روز دوشنبه برای «تله موش میکی»، یکی دیگر از کمدی های ترسناک متعلق به مالکیت عمومی به کارگردانی جیمی بیلی منتشر شد. به نظر می رسد که آن یکی، که یک بازی تفریحی است، قبلاً شلیک شده است. در یک بیانیه مطبوعاتی، سازندگان فیلم گفتند که هنوز تاریخی برای اکران ندارند، اما انتظار دارند در ماه مارس اکران شود.

تفاوت فیلم قایق بخار ویلی و طلسم نمادین مدرن دیزنی

فیلم میکی موس

تفاوت هایی بین میکی در «قایق بخار ویلی» و طلسم نمادین مدرن دیزنی وجود دارد. کشتی بخار ویلی فاقد دستکش و کفش های بزرگ میکی فعلی است و چشمانش بیضی کوچک سیاه و بدون مردمک است.

یکی از نمایندگان دیزنی بلافاصله به درخواست سی‌ان‌ان برای اظهارنظر درباره اعلامیه‌های فیلم ترسناک پاسخ نداد، اما هفته گذشته، این شرکت گفت که «نسخه‌های مدرن‌تر میکی تحت تأثیر انقضای حق چاپ Steamboat Willie قرار نخواهند گرفت».

“البته ما به محافظت از حقوق خود در نسخه های مدرن تر میکی ماوس و سایر آثاری که مشمول حق چاپ هستند، ادامه خواهیم داد و برای محافظت در برابر سردرگمی مصرف کنندگان ناشی از استفاده غیرمجاز از میکی و دیگر شخصیت های نمادین ما تلاش خواهیم کرد.” یکی از سخنگویان دیزنی گفت.

این دو فیلم سال گذشته «وینی پو: خون و عسل» را دنبال می‌کنند، فیلمی اسلشری که با انقضای حق چاپ شخصیت اصلی وینی پو AA Milne در سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر شد.

زمان پخش فیلم قایق بخار ویلی

استیون لامورت قرار است یک کمدی ترسناک بدون عنوان را بر اساس اولین کارتون میکی کارگردانی کند. در آن، یک موش سادیست گروهی از مسافران ناآگاه کشتی را عذاب می دهد. قرار است تولید در بهار آغاز شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x