سینما و تئاتر

پخش سریال هفت سنگ از شبکه آی فیلم+ ساعت پخش، خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران

سریال هفت سنگ یکی از سریال‌ها خانوادگی ایرانی است که به اتفاقات و مشکلات روزمره یک خانواده بزرگ می‌پردازد. در این سریال در هر قسمت خانواده با چالشی روبرو می‌شوند.

به گزارش تلنگر؛ سریال هفت سنگ از آبان ۱۴۰۲ از شبکه آی فیلم، پخش می شود و در ادامه این مطلب از سایت تلنگر درباره زمان پخش خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران به شما اطلاعات خواهیم داد. این سریال زندگی سه زوج را به تصویر می‌کشد که با هم نسبت خانوادگی دارند و ماجراها و داستان‌های مختلفی برایشان رخ می‌‌دهد. سریال ۷ سنگ داستان جریان عادی و روال زندگی روزمره است و اتفاقاتی که در این سریال رخ می‌دهد از آمن دست اتفاقاتی است که در هر خانواده ای نیز ممکن است مشاهده شود.

خلاصه داستان سریال هفت سنگ

داستان این سریال کمدی، سه زوج را در برمی‌ گیرد که با هم نسبت خانوادگی دارند و ماجراها و داستان‌ های متفاوتی با یک مضمون مشترک در هر قسمت مطرح می‌ شود که این سه داستان سرانجام به یک برآیند می‌ رسند.

درباره سریال هفت سنگ

سریال هفت سنگ محصول سال ۱۳۹۳ در ۲۵ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «علیرضا بذرافشان» بوده که اولین بار در ایام ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش شد. تهیه کنندگی این سریال را مجید مولایی برعهده گرفت. علیرضا بذرافشان، سارا خسروآبادی، حسین تراب نژاد و فروغ فروهیده نیز گروه نویسندگان این مجموعه اپیزودیک را تشکیل می‌دهند. برخی این سریال را تقلیدی از سریال آمریکایی خانواده امروزی می‌دانند.

زمان پخش سریال هفت سنگ

این سریال از روز دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ هر روز ساعت ۱۸: ۰۰ روی آنتن شبکه آی‌ فیلم می‌ رود. اگر در این ساعت موفق به دیدن سریال ۷ سنگ نشدید؛ می‌توانید بازپخش آن در ساعات‌ ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد از شبکه آی فیلم مشاهده کنید.

بیوگرافی بازیگران سریال هفت سنگ

بازیگران این مجموعه از بازیگران شناخته شده تلویزیون هستند که در ادامه به معرفی بازیگران سریال هفت سنگ می‌پردازیم.

مهدی سلطانی (محسن) بازیگر سریال هفت سنگ

مهدی سلطانی (محسن) بازیگر سریال هفت سنگ

مهدی سلطانی سروستانی متولد ۱ شهریور ۱۳۵۰ در شیراز، فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنر و دکترای تئاتر از دانشگاه فرانسه می باشد. از تئاتر شروع کرد و سال ۱۳۷۳ با سریال نوروز ۷۳ جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۹۲ با سریال مادرانه به شهرت دست یافت، او ازدواج کرده که ثمره این زندگی تنها یک دختر بنام «روژا» است.

شبنم مقدمی (لیلا)

شبنم مقدمی (لیلا)

شبنم مقدمی متولد ۳ فروردین ۱۳۵۱ در تهران، فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی می باشد که با رادیو شروع کرد و سال ۱۳۷۶ با سریال «گل های آفتابگردان» جلوی دوربین رفت. او سال ۱۳۹۳ با سریال مدینه به شهرت رسید و در سال ۱۳۸۴ وقتی ۳۳ ساله بود با علیرضا آرا بازیگر ۳۰ ساله ازدواج کرد.

پرویز پور حسینی (بابا نصیر) بازیگر سریال هفت سنگ

پرویز پور حسینی (بابا نصیر) بازیگر سریال هفت سنگ

پرویز پورحسینی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۲۰ در تهران، فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بوده که با تئاتر شروع کرد. در سال ۱۳۵۱ با فیلم چشمه جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۸۱ با سریال شب دهم به شهرت رسید وسال ها قبل ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک پسر بنام پورنگ متولد ۱۳۵۳ می باشد. متاسفانه در ۷ آذر ۱۳۹۹ در بیمارستان فیروزگر تهران، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

بهنام تشکر (روزبه) بازیگر سریال هفت سنگ

بهنام تشکر (روزبه) بازیگر سریال هفت سنگ

بهنام تشکر متولد ۴ بهمن ۱۳۵۵ در اردبیل، بازیگر، فارغ التحصیل لیسانس رشته اقتصاد و بازرگانی از دانشگاه آزاد فیروزکوه می باشد که از ۲۰ سالگی با تئاتر شروع کرد و سال ۱۳۸۳ با سریال مروارید سرخ جلوی دوربین رفت و شهرت اش از سال ۱۳۹۰ با سریال «ساختمان پزشکان» شروع شد. ایشان در سال ۱۳۸۵ وقتی ۳۰ ساله بود با آیدا یزدانی ازدواج کرد و حاصل این زندگی یک فرزند پسر بنام کاوه می باشد.

الهام پاوه نژاد (مهری) از بازیگران سریال هفت سنگ

الهام پاوه نژاد (مهری) از بازیگران سریال هفت سنگ

الهام پاوه نژاد متولد ۲۷ شهریور ۱۳۵۰ در تهران، تحصیلکرده فوق دیپلم رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد می باشد که با تئاتر شروع کرد. سال ۱۳۷۳ با سریال همسران جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۸۲ با سریال وارث نیز دیده شد و دهه هفتاد با آقای کامکاری ازدواج کرد که ثمره این زندگی تولد دختری بنام کردیا شد.

فرناز رهنما (الهام) از بازیگران سریال هفت سنگ

فرناز رهنما (الهام) از بازیگران سریال هفت سنگ

فرناز رهنما متولد ۲۷ مهر ۱۳۶۰ در اصفهان، فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشگاه هنر و معماری می باشد که با تئاتر شروع و سال ۱۳۸۵ با سریال زیرزمین جلوی دوربین رفت. در سال ۱۳۸۹ وقتی ۲۹ ساله بود با سریال ساختمان پزشکان به شهرت رسید و سالهاست در رشته ووشو فعالیت می کند و از کافه گردی، نقاشی و مسافرت لذت می برد .در سال ۱۳۸۸ وقتی ۲۸ ساله بود با کیارش اعتمادی (اعتماد سیفی) آهنگساز ازدواج کرد.

عزت الله مهر آوران (دایی مهری)

عزت الله مهر آوران (دایی مهری)

عزت الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان، لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان بوده که از ۲۲ سالگی حرفه خود را تئاتر آغاز کرد. سال ۱۳۵۴ با فیلم سایه به سایه جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۸۳ با فیلم غریبانه به شهرت رسید و از طرفداران دو آتیشه پرسپولیس بود که متاسفانه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ به خاطر ویروس کرونا در سن ۷۲ سالگی در بیمارستان آتیه تهران در گذشت.

مهتاج نجومی (عمه)

مهتاج نجومی (عمه)

مهتاج نجومی متولد ۱ فروردین ۱۳۲۸ در تهران، فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی از دانشکده تلویزیون و سینما می باشد، قبل از انقلاب با تئاتر شروع کرد. سال ۱۳۴۶ با فیلم بیاد ماندنی گاو جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۷۳ هم با سریال همسران شناخته شد و به هیچ عنوان اهل گفتگو و مصاحبه نیست.

ارسلان قاسمی در نقش امیر در سریال هفت سنگ

ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی متولد ۱ خرداد ۱۳۷۴ در تهران، فارغ التحصیل رشته تئاتر و مهندسی معماری می باشد که سال ۱۳۸۲ وقتی ۸ ساله بود در سریال در چشم باد جلوی دوربین رفت. سال ۱۳۸۷ با سریال یوسف پیامبر در نقش کودکی بنیامین به شهرت رسید، مجرد بوده و حضور فعالی در عرصه مدلینگ هم دارد.

امیر کاظمی (انوش)

امیر کاظمی (انوش)

امیر کاظمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۶۹ در تهران، دانشجوی انصرافی لیسانس رشته نمایش می باشد که قبل از بازیگری عضو تیم ملی اسکیت بود و سال ۸۵ با فیلم کوتاه دوئت جلوی دوربین رفت. او در سال ۱۳۹۰ با سریال وضعیت سفید شناخته شد و سال ۱۳۹۰ وقتی ۲۱ ساله بود با مهتاب محسنی ازدواج کرد.

بهمن زرین پور (بهمن)

بهمن زرین پور

بهمن زرین‌ پور متولد ۱۳۲۰ در کرمانشاه، فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم فدایی در سال ۱۳۵۱ آغاز کرد و سال ۱۳۵۴ با سریال محبوب دایی جان ناپلئون شناخته شد. او با مینا جعفرزاده، بازیگر، ازدواج کرد و دارای یک دختر به نام سولماز است و متاسفانه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ در ۷۵ سالگی از دنیا رفت.

امیر غفارمنش (جواد)

امیر غفارمنش (جواد)

امیر غفارمنش متولد ۶ ادریبهشت ۱۳۴۷ در تهران، فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و معماری تهران می باشد. سال ۱۳۵۳ وقتی ۶ ساله بود در فیلم ویدیویی «فردوس» جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۷۳ با «ساعت خوش» شناخته شد، او متاهل بوده و یک پسر به نام راستین دارد.

صدرالدین حجازی (استاد شهرزاد)

صدرالدین حجازی

صدرالدین حجازی متولد ۹ دی ۱۳۲۷ در اصفهان، فارغ التحصیل رشته هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر می باشد کار خود را با تئاتر شروع کرد و سال ۱۳۶۳ با سریال «بهار تا بهار» جلوی دوربین رفت. او با سریال کوچک جنگی سال ۱۳۶۳ شناخته شد و یکبار ازدواج ناموفقی داشته و برای بار دوم سال ۱۳۷۳ با خانم «سونیا شکیبا» نویسنده و روانشناس بالینی ازدواج کرده که ثمره اش یک پسر بنام «پارسا» می‌باشد.

امیررضا دلاوری (صابر)

امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری متولد ۱۷ مرداد ۱۳۵۵ در تهران تا دیپلم بیشتر درس نخواند اما از ۱۸ سالگی با تئاتر شروع کرد و با سریال «مهر خوبان» در سال ۱۳۷۴ جلوی دوربین رفت. سال ۱۳۸۵ با سریال ما چند نفر به شهرت رسید و در سال ۱۳۸۶ وقتی ۳۱ ساله بود با خانم الهام مرادی ازدواج کرده که حاصل آن تنها یک دختر بنام دیار متول سال ۱۳۸۸ است.

افشین نخعی (هادی)

افشین نخعی متولد ۲۹ شهریور ۱۳۴۹ در تهران، فارغ التحصیل لیسانس روانشناسی عمومی بوده که سال ۱۳۶۶ از ۱۷ سالگی با فیلم سرزمین آرزو ها بازیگری را آغاز کرد. او با سریال بچه مهندس درسال ۱۳۹۶ به شهرت رسید و سالهاست با ندا میقانی طراح گریم ازدواج کرده است.

سیما مطلبی بازیگر سریال هفت سنگ

سیما مطلبی متولد ۳۰ شهریور ۱۳۵۵ در تهران، فارغ التحصیل رشته مدیریت آموزشی از دانشگاه بوده که سال ۸۴ با سریال خواب دیدم کودکی را بازیگری را شروع کرد. با سریال ریحانه در سال ۱۳۸۴ به شهرت رسید و متاهل بوده و حاصل ازدواجش دختری به نام نگار است.

حنانه احدی (شادی)

حنانه احدی متولد ۲۱ مهر ۱۳۷۸ در تهران، فارغ التحصیل رشته لیسانس حسابداری می باشد که اولین بار در سال ۱۳۸۹ وقتی ۱۱ ساله بود در فیلم تلویزیونی یه روز ابدی بدون باران جلوی دوربین رفت. سال ۱۳۹۳ وقتی ۱۵ ساله بود با سریال هفت سنگ شناخته شد و به تازگی گالری حنا را تاسیس کرده و مشغول طراحی لباس می باشد.

پارسا قراخانلو (شاهین)

محمد پارسا قراخانلو متولد ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ در تهران، در حال تحصیل بوده و با فیلم من شوهرش هستم در سال ۱۳۹۰ جلوی دوربین رفت و با سریال هفت سنگ در سال ۹۳ شناخته شد.

حامد کیازال (حامد)

حامد کیازال متولد ۲۲ دی ۱۳۷۹ در تهران، در سن ۸ سالگی سال ۱۳۸۷ با سریال همه بچه های من جلوی دوربین رفت و در سال ۱۳۸۸ توانست با حضور در سریال مسافران بیشتر دیده شود. از طرفداران دو آتیشه تیم استقلال بوده و از نظر خودش شوخ، بامزه و البته کمی شیطون است و علاوه بر بازیگری علاقمند به نوشتن فیلم نامه و کارگردانی تئاتر می باشد.

روژین نفوتی نژاد (ماهور)

روژین نفوتی نژاد متولد ۱۳۹۱ در تهران، در حال تحصیل بوده که سال ۱۳۹۳ با سریال هفت سنگ جلوی دوربین رفت.

سایرعوامل سریال هفت سنگ

کارگردان: علیرضا بذرافشان

تهیه کننده: مجید مولایی

دستیار اول کارگردان: رضا شریفی

منشی صحنه: غزل رشیدی

تیتراژ: مهران گل محمدی

طراح صحنه و لباس: محسن نوروزی و علی اسماعیلی

طراح گریم: محمد قومی

ناظر کیفی: حمیدرضا شیروانیان

موسیقی: سعید انصاری

خواننده: مازیار فلاحی

تدوین: سیاوش کردجان

تصویربردار: فرزام گل سفیدی

سخن پایانی

مجله تایم پس از پخش قسمت نخست این سریال در گزارشی نوشت که هفت‌سنگ کپی صحنه‌به‌صحنهٔ سریال آمریکایی خانواده امروزی است و نسبت به عدم رعایت قانون حق تکثیر انتقاد کرد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x