سلامت

پیرسینگ ابرو نشانه چیست و عوارض آن + تصاویر

ما می توانیم در نقاط مختلفی از بدن پیرسینگ انجام دهیم مانند پیرسینگ گوش، لب، زبان، ترقوه و غیره، در کل سوراخ کردن هر نقطه از بدن می تواند دارای عوارضی مانند عفونت یا حتی گوشت اضافه باشد، پس چه بهتر که قبل از هر اقدامی نکات ضروری آن را بدانید و با آگاهی اقدام به انجام کاری بکنید.

به گزارش تلنگر؛ برای انجام بعضی از تصمیمات زیبایی ممکن است به طور ناگهانی مصمم شوید و آن را انجام دهید اما برای انجام پیرسینگ صورت نباید به این سادگی ها تصمیم قاطعانه بگیرید و سریعا انجام دهید، زیرا هر چقدر هم که ظاهر شدن با یک حلقه ابروی جدید در بیرون برای شما سرم کننده باشد اما این انتخاب یک تعهد بزرگ است که مستحق فکر و بررسی مناسب از قبل است.

شاید فکر کنید که پیرسینگ ابرو از مد افتاده اما اگر همچین حسی دارید باید چند ماه صبر کنید تا دوباره به مد بازگردد. این پیرسینگ در واقع هم در بین مردان و هم زنان رایج و قابل انجام است و می توان از آن به عنوان یک بیانیه مد پر طرفدار یاد کرد که فقط مخصوص آقایان یا خانم ها نیست.

در ادامه این بخش با ما همراه باشید و این راهنمایی برای پیرسینگ ابرو را بخوانید تا زمانی که به طور ناگهانی تمایل به سوراخ کردن ابرو پیدا کردید، کاملاً برای آنچه اتفاق می افتد آماده باشید.

پیرسینگ ابرو نشانه چیست ؟

این پیرسینگ در واقع، سوراخ کردن جایی در قسمت بالا و پایین ابرو است. از انجایی که این مدل از پیرسینگ به صورت عمود بر پوست قرار می گیرد و دارای یک نقطه ورود و خروج جداگانه است، از نظر فنی یک سوراخ کردن سطح پوست است اما باید حتما این پیرسینگ را توسط فرد متخصص و حرفه ای در زمینه پیرسینگ انجام دهید تا کاملا با دقت انجام شده و هیچ مشکلی ایجاد نشود.

امروزه استفاده از پیرسینگ فقط به منظور افزایش زیبایی چهره مورد استفاده قرار می گیرد و پیرسینگ ابرو نیز به همین منظور انجام می گیرد و معمولا نشانه و مفهوم خاصی به همراه ندارد.

آیا پیرسینگ ابرو درد دارد؟

به طور کلی این پیرسینگ، نسبت به سایر پیرسینگ ها احساس درد کمتری را به همراه دارد؛ زیرا اعصاب زیادی روی ابروی شما وجود ندارد. در واقع هنگام انجام این پیرسینگ ممکن است دردی شبیه به یک نیشگون گرفتن و مقداری فشار احساس کنید، که این درد معمولا نباید چیزی غیر قابل تحمل باشد.

ممکن است بلافاصله پس از سوراخ کردن ابرو، احساس ناراحتی و تورم بیشتری نسبت به سایر پیرسینگ ها داشته باشید. هیچ یک از اینها چیزی نیست که شما را نگران کند؛ زیرا این موارد خود به خود از بین خواهند رفت. برای بهبودی سریع تر، از داروهای رقیق کننده خون دوری کنید ، از کمپرس سرد استفاده کنید و استراحت کافی داشته باشید.

پیرسینگ ابرو نشانه چیست و عوارض آن + تصاویر

زمان بهبودی پیرسینگ ابرو چقدر است؟

بهبودی و درمان این پیرسینگ حدود ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد. در این مدت، نباید جواهرات خود را تعویض یا جابجا کنید، حتی اگر بخواهید آن را پنهان کنید. زیرا پوست این ناحیه نرم و لطیف است و جا به جایی زیور آلات می‌تواند باعث ایجاد جای زخم و پس زدن جواهرات شود.

همچنین باید مراقب باشید که هیچ گونه ضربه‌ای به پیرسینگ وارد نشود، زیرا هر ضربه می‌تواند زمان بهبودی را به تعویق بیندازد. علاوه بر این نوع بدن هر فرد نیز در بهبودی پیرسینگ نقش مهمی دارد. بدن و پوست هر کسی، متفاوت و منحصر به فرد است و ممکن است زمان بهبودی پیرسینگ ابرو در یک فرد ۲ هفته طول بکشد و در فرد دیگر بعد از گذشت ۲ ماه نیز باز هم بهبودی کامل ایجاد نشود.

مراقبت‌های لازم پس از پیرسینگ ابرو

شما باید در حین ترمیم پیرسینگ خود، از روش‌های مراقبت پس از آن پیروی کنید: طبق دستورالعمل پیرسینگ، روزانه ۲ تا ۳ بار با محلول سالین (آب و نمک مخصوص) قسمتی از پوست که سوراخ شده را تمیز کنید. شکنندگی پوست اطراف ابرو به این معنی است که هنگام بهبودی باید مراقب باشید. جواهرات استفاده شده در پیرسینگ ابرو مستعد حرکت و جا به جا شدن هستند. اگر بیش از حد جواهرات خود را به هم بزنید، رد شدن جواهرات قطعی خواهد بود.

نکات تکمیلی برای بهبودی و درمان پیرسینگ ابرو

پیرسینگ ابرو نشانه چیست و عوارض آن + تصاویر

۱. در طول بهبودی ابرو‌ها و صورت خود را وکس نکنید

در طول درمان باید مواد خارجی از جمله موم را از پیرسینگ خود دور نگه دارید. اگر ابرو‌های پرپشتی دارید، می‌توانید به آرامی مو‌های اطراف پیرسینگ را با موچین بردارید. علاوه بر این بهتر است تا زمانی که پیرسینگ بهبود پیدا نکرده، پوست صورت و اطراف ابرو را نیز با موم یا وکس، اپیلاسیون نکنید.

۲. مراقب شستشوی صورت و آرایش باشید

هیچ ماده خارجی فراتر از محصولات مراقبتی که باید بعد از پیرسینگ جدید استفاده کنید، از جمله شستشوی صورت و آرایش، نباید به محل پیرسینگ نزدیک شود. زیرا مواد شیمیایی موجود در این محصولات می‌تواند باعث تحریک پوست و ایجاد زخم و سایر مشکلات شود.

۳. مراقب چتری هایتان باشید

پیرسینگ ابرو نشانه چیست و عوارض آن + تصاویر

اگر چتری دارید، در طول مدت زمانی که پیرسینگ ابرو شما در حال بهبودی است، چتری مو‌ها را کوتاه کنید یا به گونه‌ای جمع کنید تا با محل پیرسینگ تماس نداشته باشد. زیرا مو‌های شما می‌توانند باکتری‌ها را وارد سوراخ پیرسینگ کنند و یا ممکن است به جواهراتی که در پیرسینگ استفاده کردید گیر کرده و باعث آسیب به محل سوراخ شوند.

۴. برای زیورآلات پیرسینگ ابرو خود فلزات گرانبها را انتخاب کنید

یکی از بزرگترین مشکلات پیرسینگ، رد جواهرات و ایجاد حساسیت به فلز است. در حالی که بسیاری از عوامل در این امر نقش دارند، اما فلزات ارزان‌تر به احتمال زیاد توسط بدن شما دفع می‌شوند؛ بنابراین خودتان را در مسیر درست قرار دهید و فلزات با کیفیتی مانند طلای ۱۴ عیار یا تیتانیوم را برای پیرسینگ ابرو انتخاب کنید.

۵. جواهرات پیرسینگ را جابجا نکنید

 

جابجایی زیورآلات پیرسینگ به اطراف، باعث تحریک پوست و ایجاد عوارض می‌شود. ممکن است وسوسه شوید که سوراخ ابروی جدید خود را برای محل کار یا سایر رویداد‌های محافظه کارانه پنهان کنید. اما متأسفانه، در طول درمان، این کار تقریبا غیر ممکن است و ممکن است باعث ایجاد آسیب و عفونت در محل پیرسینگ شود.

عوارض پیرسینگ ابرو

محل پیرسینگ ابرو به آناتومی صورت شما و همچنین ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. گاهی اوقات، افراد فرم صورت مناسبی برای ایجاد این ظاهر ندارند. با خودتان صادق باشید و با یک پیرسینگ کار مورد اعتماد صحبت کنید و مطمئن شوید که این نوع از پیرسینگ برای شما مناسب است.

از آنجایی که این پیرسینگ در نواحی نزدیک به بافت حساس چشم انجام می‌گیرد، ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. از عوارض پیرسینگ ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت باکتریایی یا ویروسیترومای بافتی
  • عفونتی که به چشم‌ها سرایت می‌کند
  • جای زخم
  • خونریزی، تورم و کبودی
  • پارگی یا ضربه
  • آلرژی به جواهرات یا زیور آلات فلزی

پیرسینگ ابرو نشانه چیست و عوارض آن + تصاویر

انواع پیرسینگ ابرو

پیرسینگ ابرو انواع مختلفی دارد که با توجه به زاویه سوراخ کردن ابرو، تشخیص دادن انواع آن بسیار راحت است. در ادامه توضیحات مخصوص به هرکدام و عکس‌های انواع این پیرسینگ را ببینید.

پیرسینگ عمودی:

این سبک از پیرسینگ ابرو در واقع متداول‌ترین آن است. سوراخ کردن در این نوع از پیرسینگ عموما عمود بر ابرو شخص و یا با زاویه ۳۰ درجه انجام می‌شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که چند پیرسینگ در هر کدام از ابروهایشان داشته باشند که در این صورت برای داشتن ظاهری متفاوت از زوایای مختلف برای پیرسینگ ابرو استفاده می‌شود.

پیرسینگ افقی:

 پیرسینگ ابرو نشانه چیست و عوارض آن + تصاویر

این سوراخ ابرو به صورت افقی همانند نوع عمودی در جامعه امروز متداول است. پیرسینگ ابرو افقی در گوشه خارجی چشم محبوب‌ترین مکان پیرسینگ برای اغلب جوانان است. حتی با تلفیق ۲ نوع پیرسینگ ابرو افقی و عمودی و استفاده از اکسسوری‌های ست و خلاقانه می‌توان از تکراری شدن پیرسینگ جلوگیری کرد.

پیرسینگ ابرو متعدد:

 پیرسینگ ابرو نشانه چیست و عوارض آن + تصاویر

این نمونه منحصربه‌فرد از پیرسینگ ابرو در حال حاضر ترند هستند و از ترکیبی از پیرسینگ‌های عمودی و افقی و یا فقط افقی تشکیل شده‌اند. این نوع پیرسینگ همیشه برجسته دیده می‌شود و پرطرفدارترین آن پیرسینگ ابرو T است که در این حالت سوراخ‌های پیرسینگ که به حالت افقی و عمودی هستند باهم تداخل دارند و شکل T را می‌سازند.

پیرسینگ ابرو پل:

 پیرسینگ ابرو نشانه چیست و عوارض آن + تصاویر

این نوع پیرسینگ از اولین پیرسینگ‌هایی است که در اطراف ابرو انجام می‌شود. برای یافتن محل این پیرسینگ باید از ابتدای ابرو‌ها به طرف بینی بروید. برای انتخاب این نوع از پیرسینگ ابرو ابتدا به فرم صورت خود دقت کنید و ببینید آیا کاندید مناسبی برای پیرسینگ پل هستید یا نه. در پیرسینگ پل محل سوراخ کردن باید گوشتی باشد و اگر پوست آن نازک باشد ممکن است سوراخ بعد از مدت‌ها تغییر شکل دهد.

پیرسینگ ضد ابرو:

این پیرسینگ در ناحیه زیر چشم انجام می‎شود. عموما فاصله بین چشم و پیرسینگ ضد ابرو با فاصله چشم تا ابرو یکی است. در برخی از مواقع دیده شده که این پیرسینگ ابرو درست در امتداد چشم یا ابرو انجام می‌شود.

انتهای مطلب/ی.ن

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x