ارتباطات

پیش بینی آینده گوگل

گوگل به عنوان یکی از غول های فناوری جهان می تواند آینده روشنی داشته باشد و زندگی را برای مردم راحت تر نماید، در این مقاله به دور انداز گوگل و پروژه های پیش رویش می پردازیم.

با گسترش تکنولوژی‌ها در دهه اخیر شاهد تغییرات روزافزون موتور‌های جستجو بوده‌ایم و گوگل نیز به عنوان بهترین موتور جستجو جهان در این زمینه پیشتاز بوده است. محوریت تغییرات و تحولات در بازه زمانی اخیر با محوریت هوش مصنوعی بوده، موضوعی که ما در گوگل به صورت گسترده در الگوریتم‌ها شاهد آن هستیم و می‌بینیم که الگوریتم‌های گوگل به شکل هدفمندی به سمت هوش مصنوعی محور شدن و باسیاست ماشین لرنینگ پیش ‌می‌روند. گوگل از قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های به روزی مانند الگوریتم‌ها، برنامه‌های جانبی، بستر‌های ارتباطی رایگان و یا حتی آنالیز رفتار کاربران برای پیشرفت خود استفاده می‌کند. اما با ظهور ابزار‌های جدید مانند چت جی بی تی و یا هوش مصنوعی‌هایی که به خلق آثار تصویری می‌پردازند و میل و رغبتی که کاربران نسبت به این موارد نشان می‌دهند، گوگل در آینده به چه شکل پیش خواهد رفت و چگونه خواهد شد؟

به‌زودی شاهد چت‌بات گوگل خواهیم بود!

بارد یا bard چت‌باتی است که در آینده بسیار نزدیک از موتور جستجو گوگل شاهد خواهید بود. یکی از جذاب‌ترین رویداد‌های چند ماه اخیر که در ایران ذهن اکثر کاربران فضای مجازی را به خود واداشته است، موضوع چت‌بات‌ها و در رأس آن‌ها ChatGPT است. گوگل بعد از اینکه چنین موردی را مشاهده کرد و شاهد این بود که شرکت مایکروسافت نیز از یک چت‌بات هوشمند بر روی مرورگر خود یعنی بینگ رونمایی کرد، دست روی دست نگذاشته و برنامه‌ای را در این راستا استارت زد تا برای گوگل هم شاهد چنین قابلیتی باشیم.

البته نکته‌ای که لازم است در مورد bard بدانید این است که بر اساس بررسی‌های اولیه و تست‌های که بر روی این چت‌بات شده است، فعلاً اصلاً کاربردی نیست و دارای نقاط ضعف زیادی است، اما قطعاً به‌زودی این مشکلات برطرف خواهد شد و به عنوان نماینده گوگل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

پیش بینی آینده گوگل

اما حال موضوعی که مطرح می‌شود این است که ظهور این چت‌بات‌ها بر آینده گوگل چه تأثیری دارد؟ خب طبعاً هنگامی که کاربران دسترسی راحتی به این ابزار‌ها داشته باشند، طبعاً تایم خود را برای جابه‌جاشدن در صفحات نتیجه گوگل هدر نخواهند داد و به صورت مستقیم پاسخ سؤال خود را از چت‌بات مدنظرشان دریافت خواهند کرد. اما همان‌طور که در چت‌بات بینگ و یا چت جی بی تی شاهد هستیم، این ابزار‌های هوش مصنوعی در پاسخ‌های خود به برخی از سایت‌های برتر در آن زمینه لینک می‌دهند و کاربر را به‌منظور دریافت اطلاعات بیشتر به این سایت‌ها سوق می‌دهند، بنابراین در آینده بدون شک شاهد اهمیت روزافزون محتوا مفید خواهیم بود.

افزایش امنیت با ظهور وب ۳ – web ۳

یکی از رویداد‌هایی که قطعاً در آینده گوگل به چشم خواهد آمد، بحث ارتقا امنیت بستر اینترنت خواهد بود و از آن جهت که گوگل به عنوان یک موتور جستجو قوی در این بستر کار می‌کند بدون شک تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. هنگامی که در مورد وب تیری صحبت می‌کنیم، اشاره به اینترنت نسل سوم داریم که تمرکز خود را بر روی غیرمتمرکز کردن اینترنت جهانی گذاشته است. غیرمتمرکز کردن اینترنت جهانی چیست؟ بر اساس این رویداد دسترسی به اینترنت برای عموم مردم آزاد است و کنترل آن به دست ‌سازمان و یا مجموعه خاصی نیست. برای افزایش امنیت در فضای اینترنت در نسل سوم اینترنت شاهد اوج‌گرفتن استفاده از قابلیت بلاک‌چین هستیم. بلاک‌چین در ابتدا یک ساختار برای مراودات مالی بوده است که با استفاده از آن معاملات در سطح جهانی به صورت محرمانه و با رمز‌گذاری‌های خاص انجام می‌شد.

بنابراین، یکی از تغییرات گسترده‌ای که در آینده برای گوگل متصور هستیم این است که شاهد استفاده از توکن‌ها به شکل ویژه در این بستر باشیم و با استفاده از قابلیت بلاک‌چین امنیت آن‌ها نیز به خوبی تأمین شود.

تاثیرگرفتن گوگل از متاورس در آینده نزدیک

بحث ترند چند ماه پیش همه بستر‌های اجتماعی موضوع متاورس بود، موضوعی که بعد از اعلام شکست در برخی از فاز‌های اجرایی آن و بارآمدن زیان‌های کلان برای آقای مارک زاکربرگ کم‌رنگ‌تر شد، اما کماکان در محیط‌های تخصصی به عنوان یک قابلیت ستودنی از آن صحبت می‌شود و تعداد قابل‌توجهی از متخصصان این حیطه متاورس را عضو جدانشدنی دنیای تکنولوژی در چند سال پیشرو می‌بینند. یکی از احتمالاتی که در مورد آینده گوگل در مورد آن صحبت می‌شود استفاده از قابلیت متاورس به واسطه گوگل برای پاسخگوی بهتر به کاربران است.

پیش بینی آینده گوگل

متاورس به عنوان بستری فراتر از جهان به حساب می‌آید و در این بستر خبری از دنیای فیزیکی فعلی نیست و شما شاهد واقعیت مجازی خواهید بود و می‌توانید در این بستر به خریدوفروش بپردازید و از رمزارزها به عنوان پول رایج بهره ببرید. حال برخی از افراد معتقدند که گوگل در آینده سعی خواهد داشت تا با استفاده از قابلیت‌های متاورس امکاناتی را به صورت بهینه در اختیار کاربران خود قرار دهد. برای مثال کاربران می‌توانند به واسطه ارتباطی که بین گوگل و متاورس ایجاد شده است به صورت مستقیم از طریق گوگل در متاورس خریدوفروش کنند و یا به دنبال پاسخ سؤالات خود با استفاده از قابلیت واقعیت مجازی باشند.

تغییرات گوگل در آینده و تأثیر آن‌ها بر کسب‌وکارهای آنلاین

همواره یکی از مشهود‌ترین ویژگی‌های گوگل این است که به بهترین شکل ممکن نیاز کاربر را برطرف کند. برای مثال با ظهور Answer Box یا همان جعبه پاسخ گوگل دیگر مانند گذشته نیازی نیست تا شما حتماً سایتی را باز کنید و میان محتوا‌های آن به دنبال پاسخ آن باشید، بلکه گوگل با استفاده از هوش مصنوعی که دارد به صورت مستقیم پاسخ احتمالی شما را در همان صفحه اول و بالاتر از همه نتایج در اختیارتان قرار می‌دهد. حال با توجه به چنین قابلیت‌هایی و پیشرفت صددرصدی آن‌ها در آینده یکی دیگر از گمانه‌زنی‌هایی که در مورد آینده گوگل می‌شود این است که به صورت مستقیم نیاز کاربران را برطرف خواهد کرد و عملاً مانند یک واسطه ارتباط‌گرفتن مستقیم کاربر با سایت را منحل خواهد کرد و به‌تنهایی با وصل کردن قابلیت‌های سایت‌ها با نیاز‌های کاربران به آن‌ها کمک خواهد کرد.

پیش بینی آینده گوگل

برخی از کارشناسان احتمال رخ‌دادن چنین واقعی را با توجه به ضرری که به برندینگ سایت‌ها و یا سیاست‌های ارتباط با مشتری آن‌ها می‌زند عملاً باطل می‌دانند و معتقدند چنین کاری از طرف گوگل رخ نخواهد داد، اما لازم است بدانید که اگر چنین اتفاقی هم رخ بدهد، قطعاً گوگل به پشتوانه سایت‌های برتر نیاز کاربران را برطرف خواهد کرد و همه ما به خوبی می‌دانیم که برای کسب رتبه‌های برتر در موتور جستجو گوگل نیاز به سئو یا همان بهینه‌سازی موتور‌های جستجو است؛ بنابراین به خوبی مشخص است که با روی‌دادن تمامی این اتفاقات احتمالی در آینده گوگل، کماکان برای بهتر دیده‌شدن و به نتیجه رسیدن نیاز به سئو از بین نخواهد رفت، بلکه نحوه پیاده‌سازی آن و یا شیوه کسب نتیجه از سئو کردن یک سایت متغیر خواهد بود.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x