در متن جامعه

همه چیز درباره تینت مژه؛ کاربرد، مزایا و مضرات

کاربرد تینت مژه در دنیای امروز که همه چیز به سمت سریع تر شدن می‌رود بسیار اهمیت دارد. شما با تینت کردن مژه‌هایتا دیگر احتیاجی به میکاپ روزانه چشم ندارید. در ادامه به مزایا و معایب تینت مژه نیز خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ تینت مژه چیست؟ تینت مژه چیزی شبیه به رنگ مو است که مخصوص مژه‌ها تولید شده است. تینتینگ (tinting) هم فرآیندی است که در آن مژه‌های شما با کمک این محصول به رنگ دلخواهتان در می‌آید. معمولا برای این کار از رنگ‌هایی با پایه‌ی گیاهی استفاده می‌شود تا در چشم‌ها حساسیتی ایجاد نشود.

در فرایندی که روی مژه شما تینت می‌زنند؛ مژه شما به رنگ دلخواه در می‌آید و بر زیبایی مژه و چشم شما به صورت کاملاً طبیعی می‌افزاید. به طور معمول کاربرد تینت مژه با رنگ‌‌هایی بر پایه‌ گیاهی بیشتر است، تا در چشم‌ها حساسیتی به وجود نیاید. در رابطه با عوارض تینت مژه و کاربردهای آن در این مقاله از تلنگر با شما همراه خواهیم بود.

تینت مژه چیست؟

پس از انجام تینت مژه‌ شما بامیه های طبیعی خودتان که تیره و بلند است با زیبایی بیشتربدون نیاز به میکاپ روزانه می‌توانسد روزتان را آغاز کنید. ( این دقیقا همان چیزی بوده که تینت مژه ارائه می‌کند. این راه‌حل آرایشی نیمه‌دائمی شامل به کارگیری از رنگ مخصوص در مژه‌ها شده که در نتیجه ظاهری تیره‌تر و واضح‌تر و سبب پر پشت شدن مژه می‌شود. بر خلاف دردسرهای استفاده روزانه از ریمل، کاربرد تینت مژه بادوام و ماندگار بیشتر است و آن را برای اشخاصی که به دنبال جذابیت بی‌دردسر هستند، به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند.

کاربرد تینت مژه

چشمان خود را با مژه‌های تیره‌تر که زیبایی طبیعی شما را افزایش می‌دهد، مزین نمایید. با روتین روزانه ریمل خداحافظی کرده و از جایگزینی استفاده نمایید که کم‌ترین میزان نگهداری را دارد، جلوه چشم شما را بهبود بخشیده و سبک زندگی فعال شما را کامل می‌کند. درحالی‌که تینت کردن مژه و لمینیت مژه رویکردهای مختلفی را برای داشتن مژه‌های جذاب ارائه می‌دهند، انتخاب نهایی به ظاهر و ترجیحات دلخواه شما بستگی دارد.

فواید تینت مژه چیست؟ریمو تینت مژه

اگر برای شما سوال پیش آمده که کاربرد تینت مژه چه فوایدی دارد؟ باید به بررسی مزایای متعددی که تینت مژه مثل کاشت مژه را به انتخابی محبوب در میان علاقه‌مندان به زیبایی تبدیل می‌کند، بپردازیم:

۱.جذابیت چشم: مژه‌های تیره کنتراست قابل ‌توجهی در مقابل سفیدی چشم شما ایجاد کرده و بلافاصله آن‌ها را برجسته‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

۲.استفاده آسان: با روتین روزانه ریمل خداحافظی نمایید. با مژه‌‌های تینت ‌شده، می‌توانید از تجمل مژه‌هایی زیبا و تیره‌تر و بدون نیاز به استفاده مداوم از ریمل لذت ببرید.

۳.ایده‌آل برای سبک زندگی فعال: چه در حال رفتن به باشگاه باشید و چه در فعالیت‌های آبی، تینت مژه دست‌ نخورده باقی مانده و زیبایی را در تمام طی روز برای شما فراهم می‌نماید که در برابر عرق و آب مقاوم است.

۴.راحتی از شر آلرژی به مواد آرایشی: برای افرادی که به ریمل حساسیت دارند یا چشم‌های حساس دارند، تینت مژه جایگزین مناسبی بوده که موجب تحریک یا ناراحتی نمی‌شود.

لمینت مژه و تفاوت آن با تینت مژهتینت مژه چیست

یکی دیگر از روش‌های محبوب و پرطرفدار زیبایی مژه را به شما معرفی نماییم ( این فرایند نوآورانه، رویکرد متفاوتی جهت داشتن مژه‌های خیره‌کننده دارد). برخلاف تینت که بر روی رنگ تمرکز دارد، لمینت مژه با هدف بلند نمودن و فرم بخشیدن به مژه‌ها، همچنین ایجاد جلوه‌ای چشمگیر فراهم شده است. با استفاده از محلول‌ها و ابزارهای طراحی شده به‌خصوص، با لمینیت مژه به یک فر نیمه‌دائمی دست می‌یابد.

تفاوت‌ کلیدی میان تینت مژه و لمینت مژه

اگر نمی‌توانید میان تینت مژه و لمینت مژه، یکی را انتخاب نمایید؟ آرزوی داشتن ظاهری زیبا و درعین‌حال طبیعی دارید یا به مژه‌هایی پررنگ و پر زرق‌وبرق علاقه دارید؟ در صورتی که می‌خواهید انتخابی آگاهانه داشته باشید تا با خواسته‌های شما همسو باشد، همراه ما باشید. درحالی‌که هم کاربرد تینت مژه و هم لمینیت مژه فواید منحصربه‌فرد خود را دارند، درک تفاوت‌های کلیدی که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، ضروری است:

هدف از تینت کردن مژه

تینت کردن مژه‌ها در درجه اول تاکید بر تقویت رنگ مژه‌ها دارد، درحالی‌که لمینیت مژه تاکید بر ایجاد جلوه‌ای برجسته و فر دارد.

مدت‌زمان ماندگاری تینت مژهکاربرد تینت مژه

تینت کردن مژه به صورت معمول بین چهار الی شش هفته با توجه به رشد مژه‌ها دوام می‌آورد، درحالی‌که لمینیت مژه می‌تواند تاثیرات خود را برای شش تا هشت هفته حفظ نماید.

نگهداری از تینت مژه روی چشم

مژه‌های تینت شده به حداقل نگهداری احتیاج دارند، درحالی‌که ممکن است لمینیت مژه به مراقبت بیشتری احتیاج داشته باشد، مثل اجتناب از قرارگرفتن در معرض آب بیش از اندازه یا محصولات زیبایی خاص. پاک کردن ریمل ضدآب کار راحتی نیست و دشوار بودن آن ممکن است شما را از استفاده از ریمل به کل منصرف نماید. ولی روش‌های گوناگونی جهت پاک کردن ریمل وجود دارد .

هنگامی که از لمینت یا تینت استفاده می‌کنید، باید استفاده از لوازم آرایشی مژه را به کم‌ترین حد ممکن برسانید. استفاده ازریمل سبب شده تا مژه‌های شما به حالت اولیه بازگزدد. تینت کردن همچنین به مراقبت و نگهداری‌های کمتری هم نیاز دارد. شما با توجه به نیازهای خود می‌توانید در انتخاب دو عمل تصمیم‎گیری نمایید.

تاثیر تینت مژه روی ظاهر

کاربرد تینت مژه روی ظاهر طبیعی و ظریف به نظر می‌رسد به طوری  که برای افرادی که به دنبال زیبایی روزمره هستند، فوق‌العاده است. درمقابل، مژه‌های لمینت شده ظاهری جذاب و چشمگیر را ارائه می‌دهند.

آمادگی برای تینت کردن مژه

شروع سفر تینت کردن مژه جهت اطمینان از یک تجربه موفق به چند مرحله ضروری تقسیم‌بندی می‌شود:

۱.تست پچ: ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیش از شروع فرایند تینت کردن، تست پچ انجام می‌گیرد. این آزمایش هرگونه آلرژی بالقوه یا واکنش نامطلوب به تینت را بررسی کرده و ایمنی شما را تضمین می‌نماید.

۲.پاک‌سازی: دور چشم کاملا تمیز شده و هرگونه اثری از آرایش، چربی یا مواد زائد که ممکن است روند تینت نمودن را مختل نماید از بین می‌رود.

فرایند تینت کردن مژه‌ها

در طی فرایند تینت کردن مژه، متخصص زیبایی با جادوی خود مژه‌های رویایی شما را ایجاد می‌کند:

۱.محافظت از پوست: جهت محافظت از پوست اطراف، یک سد محافظ مثل وازلین یا پد چشم، با ظرافت اعمال شده و از آن در مقابل تینت‌های رنگی محافظت می‌کند.

۲.کاربرد رنگ: یک هنرمند ماهر، رنگ را با دقت روی مژه‌های شما اعمال کرده و پوشش یکنواختی را از ریشه تا نوک آن تضمین می‌نماید.

۳.زمان پردازش: رنگ برای مدت ‌زمان مشخصی روی مژه‌ها باقی می‌ماند، به طور معمول حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، به رنگ اجازه داده تا با مژه‌ها تطبیق شود و به آن بپیوندد و در نتیجه یک تغییر جذاب ایجاد می‌کند

۴.مراقبت‌های نهایی: بعد از اتمام زمان پردازش، رنگ به‌آرامی پاک شده و هر رنگ اضافی با دقت تمیز می‌شود. ممکن است برای اطمینان از دوام تینت مژه‌های خود، دستورالعمل‌های مراقبتی شخصی دریافت نمایید.

عوارض جانبی احتمالی تینت مژهمزایا تینت مژه

درست است که این روش جهت رنگ کردن مژه بی‌خطر است، ولی به این شرط که توسط یک متخصص زیبایی آموزش دیده و معتبر اجرا گردد. چنانچه تینتینگ توسط افراد بی‌تجربه و بدون مهارت صورت گیرد؛ می‌تواند صدمات جدی به چشم وارد نماید. چنانچه قصد انجام تینتینگ مژه دارید حتما به یک سالن زیبایی معتبر مراجعه کرده و مطمئن شوید که از مواد درجه یک و بهداشتی استفاده می‌کنند.

حتما پیش از انجام کار درمورد محتویات پد ژل و کرم‌هایی که احتمال دارد برای اطراف چشمان شما استفاده کنند سوال بپرسید تا مطمئن شوید چشم یا پوست اطراف آن دچار حساسیت نمی‌شود.

انجام تینتینگ مژه فقط برای این افراد ممنوع است:

  • کسانی که به مواد موجود در رنگ موها یا رنگ مژه حساسیت دارند.
  • افرادی که مشکلات چشمی جدی دارند.
  • کسانی که چشم‌هایشان آسیب دیده و هنوز به بهبودی کامل نرسیده‌اند.

همچنین ممکن است نتیجه‌ تینتینگ برای کسانی که مژه‌ مشکی دارند، چندان قابل مشاهده نباشد. چنانچه مژه‌های مشکی دارید و به دنبال راهی جهت بهبود ظاهر آن‌ها هستید، بهتر است به جای تمرکز روی کاربرد تینت مژه از لیفت مژه یا اکستنشن مژه استفاده نمایید.

پیش از انجام تینتینگ این موارد را بررسی کنید:

  • رنگی هماهنگ با رنگ طبیعی موهای خود انتخاب نمایید.
  • پیش از انجام رنگ را روی مچ دست تست کرده تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.
  • جهت انجام تینتینگ مژه بدون آرایش به سالن زیبایی مراجعه نمایید.
  • هر ماه رنگ را تجدید کنید.
  • پس از رنگ کردن حتما از سرم مژه استفاده کرده تا مژه‌ها قوی بمانند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x