بین المللی

پیشنهاد جدید اسرائیل به حماس رسید

خلیل الحیاء معاون جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد شنبه گفت: امروز پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی در خصوص پیشنهاد جدید مذاکره را دریافت کردیم.

به گزارش تلنگر؛ الهای افزود: جنبش این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد و پس از تکمیل بررسی ها، حماس پاسخ خود را ارسال خواهد کرد.

این مقام حماس افزود: این پیشنهاد در تاریخ ۱۳ آوریل (۲۵ آوریل) به مذاکره کنندگان مصری و قطری رسیده است.

این در حالی است که شامگاه جمعه «محمد نزل» از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دریافت پیشنهاد جدید از سوی حماس را تکذیب کرد و افزود: این گروه از هرگونه درخواست و پیشنهاد جدی در زمینه مذاکره استقبال می کند.

رسانه های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه از به بن بست رسیدن مذاکرات مبادله اسرا با حماس خبر دادند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه نظامی ۱۲ روز است که درباره اسرای مقاومت غزه گفتگو نکرده و مذاکرات و جنگ به بن بست رسیده است.

در همین راستا پایگاه خبری صهیونیستی «والا» نیز گزارش داد که تصویر پیروزی کاملی که بنیامین نتانیاهو وعده داده بود بین نوار غزه و شهر تخلیه شده المطله شکسته شد و پس از بیش از نیم سال جنگ، رژیم صهیونیستی کابینه هنوز نتوانست سیاست یا استراتژی را برای مرحله پس از جنگ ارائه دهد.بر اساس این گزارش، در چنین شرایطی حماس پایدار می ماند و به قدرت بازگشته است و نتانیاهو برای اینکه ائتلاف خود را متلاشی نکند، از تصمیم گیری های سیاسی دشوار خودداری می کند و همه را بلاتکلیف نگه می دارد.

علاوه بر این، روزنامه صهیونیستی معاریو نیز گزارش داد که نتانیاهو، بنی گانتز وزیر دفاع سابق، یوآو گالانت وزیر دفاع فعلی و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اوضاع را پیچیده کرده اند و هیچ رویکرد راهبردی برای نابودی وجود ندارد. حماس و حزب‌الله که شهرک‌های صهیونیستی در شمال را هدف قرار می‌دهند، این کار را نکرده‌اند، اما عاقبت این وضعیت پیچیده و آشفته هنوز دور از ذهن است زیرا ایران وارد معادله شد.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x