سلامت

خواص شلغم برای کرونا

شلغم به عنوان یکی از سبزیجات پر استفاده در فصل سرما است. ریشه شلغم قابل استفاده در بسیاری از غذاها و پیش‌غذاها استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی خواص شلغم برای کرونا خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ شلغم یکی از انواع سبزیجات ریشه دار است. شلغم در سه رنگ سفید، سبز و بنفش کشت می‌شود. شلغم یکی از سبزیجاتی است که در تمام دنیا رشد می‌کند و طبع شلغم گرم و تر است. از شناخته شده‌ترین خواص شلغم کمک به درمان سرماخوردگی به واسطه داشتن خواص آنتی بیوتیک است‌. برخی شلغم را خام نیز مصرف می‌کنند. اما بیشتر شلغم پخته شده خواص درمانی دارد. در ادامه به خواص شلغم برای کرونا می‌پردازیم.

خواص شلغم برای کرونا چیست؟

خواص شلغم سفید

شلغم یک درمان کننده کرونا نیست اما به علت خواصی که برای بدن دارد برای ایمنی یا کمک به روند بهبودی در این بیماری آن را تسریع می‌کنند. شما می‌توانید از خواص شلغم برای مقابله با کرونا بهره‌مند شد. این ریشه سرشار از ویتامین C است که منجر به تقویت سیستم ایمنی می‌شود. همچنین دارای این سبزیجات مقوی خواص آنتی بیوتیکی است و می‌تواند در هنگام ابتلا به کرونا از بدن در برابر این ویروس حمایت کند.

آب شلغم نیز دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است و می‌توانید آن را بنوشید و از خواص شلغم برای کرونا بهره‌مند شوید. شلغم منبعی غنی از فیبر، ویتامین‌ها از جمله ویتامین C، فولات، نیاسین و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و منیزیم است و به همین دلیل خاصیت شلغم برای سلامتی بسیار فراوان است.

از جمله خواص شلغم برای کرونا می‌توان به مواردی مانند سیستم ایمنی بدن، تقویت بهبود هضم در هنگام بیماری، تجمع چرک در گلو، حفظ سلامت ریه اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که شلغم برای حفظ سلامت استخوان، جلوگیری از سرطان، درمان کم خونی ، جوان سازی پوست صورت، حفظ شادابی پوست، رفع ترک کف پا، تقویت و افزایش رشد مو، افزایش باروری در زنان، درمان سرماخوردگی، حفظ سلامت دستگاه گوارش، لاغری، کاهش سطح قند خون، درمان اختلال نعوظ، کاهش فشار خون، حفظ سلامت قلب، درمان یبوست، درمان آسم، حفظ سلامت چشم، افزایش گردش خون، سم زدایی و حفظ سلامت تخمدان نیز مفید است کرد.

خواص شلغم برای تقویت سیستم ایمنی

شلغم سرشار از ویتامین C بوده و می‌تواند موجب افزایش تولید گلبول‌های سفید خون و آنتی بادی‌ها شده و سیستم ایمنی را تقویت کند. خواص شلغم برای کرونا با تقویت سیستم ایمنی می‌تواند موجب پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا و سرماخوردگی و همچنین ابتلا به سرطان‌ها شود.

خواص شلغم برای حفظ سلامت ریه

شلغم برای بیماری کرونا

کمک به حفظ سلامت ریه و درمان آسم از جمله خواص شلغم است. همچنین خواص شلغم برای کرونا و جلوگیری از آسیبی که این بیماری به ریه وارد می‌کند، بشود. وجود ویتامین A در شلغم موجب کاهش التهاب ریه و آمفیزم شده و وجود مقادیر بالای ویتامین C در شلغم می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کند و موجب درمان آسم و صدا دادن سینه هنگام تنفس شود.

طرز مصرف شلغم

شلغم و فواید آن برای کرونا

بهترین راه برای مصرف شلغم و بهره‌مندی از خواص شلغم برای کرونا بخارپز مصرف کردن آن است. فواید بخارپز کردن شلغم نسبت به آب‌ پز کردن آن این است که در بخارپز کردن آب شلغم که حاوی مواد مفیدی برای جلوگیری از سرطان است حفظ می‌شود اما هنگام آب پز شدن بخشی از خواص درمانی شلغم که مانع از ابتلای مصرف کننده به سرطان می‌شود از شلغم خارج می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین مواد‌های مورد نیاز بدن، پروتئین است که کمبود آن عوارض جدی را در بدن به وجود می‌آورد. پروتین‌ها را باید به ‌صورت روزانه در وعده‌ های غذایی مصرف کنید. علائم کمبود پروتئین را در مقاله‌ای جداگانه بررسی می‌کنیم.

خواص آب شلغم

آب شلغم حاوی خاصیت آنتی بیوتیکی بوده و درمانی مناسب برای سرماخوردگی، سرفه، گلو درد است. برای درمان گلو درد می‌توانید اب شلغم را قرقره کنید. خواص آب شلغم برای درمان ضعف قوای جنسی مفید است و می‌تواند موجب افزایش تولید اسپرم شود. از دیگر فواید خوردن اب شلغم می‌توان به مواردی مانند بهبود بینایی، درمان یبوست، درمان جوش صورت، بهبود و درمان التهاب‌های مجاری تنفسی و بهبود شقاق اشاره کرد. آب شلغم همچنین برای جلوگیری از ابتلا به سرطان‌ها و کاهش قند خون مفید است.

خواص شلغم برای کرونا که سرشار از فیبر است. اما زیاده‌روی در مصرف شلغم می‌تواند موجب بروز مشکلات گوارشی مانند گاز روده، انسداد روده، اسهال و از این دست از مشکلات شود‌. زیاده روی و افراط در مصرف شلغم به افراد دیابتی توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است میزان جذب شکر در بدن را افزایش دهد و وضعیت بیمار دیابتی را وخیم‌‌تر کند. از دیگر عوارض زیاده‌روی در مصرف شلغم کاهش شدید فشار خون است. شلغم حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است و از این رو زیاده‌روی در مصرف شلغم منجر به افت شدید و ناگهانی فشار خون می‌شود.

شلغم حاوی آنتی‌ اکسیدان‌های فراوانی است که از خواص شلغم برای کرونا است.به همین جهت می‌تواند منجر به اختلال در سیستم ایننی بدن شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های مانند سرطان‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا زمانی‌که مقدار آنتی اکسیدان‌ها خیلی زیاد می‌شود علاوه بر رادیکال‌های آزاد سلول‌های بدن را نیز مورد هدف خود قرار می‌دهند و موجب آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شوند. خانم‌های باردار و مادران شیرده نیز بهتر است شلغم را در دوران بارداری و شیردهی نصرف نکنند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x