سلامت

درمان کمر درد با طب سنتی، معجزه ی گیاهان دارویی

درمان کمر درد با طب سنتی، برای کسانی که اعتقادی به داروهای شیمیایی و علوم پزشکی ندارند می تواند گزینه خوبی باشد. البته به یاد داشته باشید که شما ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید و سپس این کار را انجام بدهید.

به گزارش تلنگر؛ درمان کمر درد با طب سنتی، انواع مختلفی دارد. طب سنتی بسیار گسترده و پیچیده است و برای تمامی اعضای بدن معمولا دارو و روش های خود را دارد. در این مقاله به معرفی انواع درمان کمر درد با طب سنتی می پردازیم.

درمان کمر درد با طب سنتی

شما اگر اهل طب سنتی باشید. می توانید از طب ستنی برای در مان کمر درد نیز استفاده کنید. کمر درد متاسفانه به دلیل سبک اشتباه در نشستن و راه رفتن، همچنین کار سنگین می تواند به کمر آسیب زیادی بزنید.

گیاهان دارویی: درمان کمر درد با طب سنتی

از جمله گیاهانی که برای کمر درد مناسب است می توان به برگ ریحان، خشخاش، زنجبیل، اسطوخودوس و اکالیپتوس اشاره کرد. در ادامه نحوه استفاده از این گیاه برای کمر درد را توضیح خواهیم داد.

مصرف برگ ریحان

برگ ریحان دارای ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند در کاهش درد کمر مفید باشد. برای استفاده از برگ ریحان، می توانید چند برگ ریحان تازه را خرد کرده و با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و بعد از جوشاندن آب، آن را صاف کرده و بنوشید.

دانه خشخاش

دانه خشخاش ضد اتهابی است و برای درمان کمر درد گیاهی مفید است. برای استفاده از این دانه شما باید دانه های خشخاش را در یک ماهیتابه با روغن نارگیل سرخ کنید و پس از سرد شدن آن را صاف می کنید و برای ماساژ دادن از این دانه استفاده می کنید.

زنجبیل برای کاهش درد

زنجبیل یکی از گیاهان دارویی است که می ‌تواند در درمان کمر درد موثر باشد. تحقیقات نشان داده که ترکیبات فعال موجود در زنجبیل، به عنوان ضد التهاب و آنتی ‌اکسیدان عمل می ‌کنند و می‌ توانند در کاهش التهاب و درد کمر مفید باشند. برای استفاده از زنجبیل در درمان کمردرد، می ‌توانید ریشه زنجبیل را تازه خرد کرده و با آب جوش مخلوط کنید. سپس این مخلوط را بنوشید.

اسطوخودوس برای درمان کمر درد با طب سنتی

چای استوخودوس در بازار موجود می باشد و شما می توانید با دم کردن این چای در روز به صورت سه مرتبه به درمان کمر درد خود کمک کنید. اسطوخودوس یک گیاه جادویی و معجزه گر است. همچنین این گیاه علاوه بر چای اسانس و روغن هم دارد.

اگر به دنبال یک روغن و اسانس جادویی هستید، اسطوخودوس را فراموش نکنید چرا که مرهم درد بسیار خوبی است. شما به صورت روزانه از این روغن بر روی نواحی که درد می کند استفاده کنید تا متوجه معجزه این گیاه شوید.

اکالیپتوس

اکالیپتوس در محصولات مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به داروها، پمادها، روغن‌ها و کرم‌ها برخی از این محصولات هستند.

با تبخیر و تقطیر گیاه اکالیپتوس، روغنی حاصل می‌شود که حاوی فلاونوئیدها و تانن‌ها است. فلاونوئید موجود در اکالیپتوس، به عنوان آنتی اکسیدان شناخته می‌شود و تانن‌ها باعث کاهش التهاب می‌شوند.

چای اکالیپتوس خاصیت تسکین‌دهندگی درد را دارد. همچنین عصاره یا روغن اکالیپتوس برای تسکین کمر درد و گردن درد مفید است و خواص ضد درد دارد. این گیاه می‌تواند در بهبود و یا کاهش درد، التهاب و تورم و به طور کلی به عنوان  داروی گیاهی برای دیسک کمر و سیاتیک مفید باشد.

ریشه سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب قرن‌هاست که در تنظیم سیستم عصبی و در رفع تنش، تحریک‌پذیری، استرس، اضطراب و بی‌خوابی استفاده می‌شود. این گیاه را گاهی به عنوان آرام‌ بخش طبیعت هم می‌دانند و معتقدند حساسیت اعصاب را بسیار کاهش می‌دهد. افراد می‌توانند با نوشیدن یک فنجان چای سنبل الطیب در زمانی که نیاز به تسکین طبیعی درد دارند، از مزایای ریشه سنبل الطیب لذت ببرند.

زنجبیل یک داروی شاف بخش برای درمانکمر درد با طب سنتی

زنجبیل به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد، برای درمان کمر درد بسیار مقوی است. همچنین علاوه بر کمر درد، در درمان حالت تهوع، سر درد، درد مفاصل و عضلات نیز موثر است.

طبع گرم و پرخاصیتی که زنجبیل دارد، باعث شده است برای دردهای کمر به صورت موضعی و خوراکی استفاده شود. از این گیاه می‌توان به صورت دمنوش و یا پودر همراه دمنوش و آب استفاده کرد. زنجبیل یک افزودنی عالی برای سیب زمینی سرخ کرده یا  چای یا اسموتی‌ها است.

پوست بید سفید

از جمله مواردی که در درمان کمر درد با طب سنتی می توان اشاره کرد، پوست بید سفید است. این گیاه نیز خاصیت ضد التهابی دارد و برای این درد موثر است. همچنین زمانی که شما دچار ضربه و کوفتگی در بدن می شوید می توانید از این گیاه استفاده کنید.

پوست درخت بید سفید حاوی سالیسین است که همان ترکیبی است که در آسپرین وجود دارد. با این اوصاف، افرادی که به آسپرین حساسیت دارند نباید از پوست درخت بید سفید استفاده کنند.

دانه فلفل

دانه فلفل نیز تا حدودی می تواند مفید واقع شود و برای استفاده از آن در غذا به صورت خوراکی می توانید استفاده کنید. از دانه فلفل سیاه در تمامی غذاها معمولا استفاده می شود.

سیر

این گیاه که به دلیل بوی نامطبوع خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، یکی از موادی است که نقش بسیار مؤثری در رفع بیماری‌های مربوط به استخوان دارد. برای درمان دیسک کمر با طب سنتی می‌توانید از آن به صورت پودر و خورد شده داخل غذا و یا همراه آب استفاده کنید و یا از روغن سیر برای ماساژ کمر استفاده کنید. گرمی این روغن درد را کاهش می‌دهد.

گندم

برای استفاده از گندم برای درمان کمر درد با طب سنتی، شما باید گندم را با شیر خیس کنید و سپس خمیر سفتی را که با این دو ترکیب به دست می آید را را بر روی کمر خود بمالید تا تسکین دهنده باشد.

چای بابونه

این چای به عنوان معجون برای درمان کمردرد استفاده می‌شود. زیرا خاصیت زیادی دارد و نه تنها در درمان عفونت و سرماخوردگی مفید است، بلکه دردهای عضلانی را کاهش داده و کمردرد را درمان می‌کند. برای کاهش درد، سه فنجان از چای بابونه بنوشید تا معجزه آن را ببینید.

رزماری

رزماری را بعه عنوان خوشبو و طعم دهنده غذا همه می شناسند و شاید کمتر کسی خواص درمانی این گیاه را برای درمان کمر درد با طب سنتی بداند. شما این گیاه را در ابیتدا جوشانده و در بطری می ریزید و اسانس آن را بر روی کمر خود ماساژ می دهید.

پوشیدن کفش طبی از توصیه های طب سنتی

گاهی اوقات استفاده از یک کفش نامناسب، سبب فشار به پا و به‌خصوص کمر می‌شود که ممکن است حتی بر روی رگ سیاتیک نیز تاثیر بگذارد.

برای پیشگیری از ایجاد درد سیاتیک و همچنین کاهش فشار نامناسب بر روی کمر خود، بهتر است از کفش‌های مناسب استفاده کنید.

کفش مناسب کاملاً تخت یا پاشنه بلند نیست؛ بلکه باید کف آن طبی بوده و فشار را بر روی تمام سطح پا پخش کند و کمی پاشنه داشته باشد تا کف پای شما به‌صورت تخت روی زمین قرار نگیرد.

انواع پماد برای درمان کمر درد با طب سنتی

پماد گیاهی برای رفع کمردرد و درد دیسک کمر محصولاتی هستند که از عصاره گیاهان تولید می شوند و در درمان دیسک کمر با طب سنتی مؤثر هستند.

رهامین:

این پماد حاوی ماده موثره دیکلوفناک سدیم است که به عنوان یک داروی ضد التهابی کار می‌کند. شما می توانید به صورت دو یا سه مرتیه از این کرم برای درمان التهاب کمر خود استفاده کنید.

آرومیکس:

این یک ژل بسیار قوی و تسکین دهنده عضلانی است که در تمامی داروخانه موجود می باشد.

این ژل قابل استفاده برای بزرگسالان بوده و یکی از بهرین پمادها برای گرفتگی عضلات و کاهش درد مفاصل است. همچنین آرومیکس التهاب مفاصل شما عزیزان را کاهش داده و حس آرامش را به ارمغان می آورد.

ژل فیتوگلوکزامین

ضد التهاب مفاصل، تسهیل کننده حرکات مفصلی، حفظ و نگهداری نسوج پیوندی در مفاصل است. از این ژل برای بزرگسالان به صورت روزانه ۶ مرتبه می توان استفاده کرد تا اثر خوبی داشته باشد. برای کودکان به صورت دو بار در روز توصیه می شود.

مواد غذایی مناسب برای درمان کمر درد

متخصصین طب سنتی معتقد هستند که بارزترین علت کمر درد، تجمع تنش در عضلات است. بنابراین، در طب سنتی برای درمان کمر درد، معمولاً از روش هایی مانند تغذیه و دارو های گیاهی استفاده می شود. برخی از غذا هایی که به عنوان درمان کمر درد توصیه می‌شوند عبارتند از:

  • سبزیجات و میوه‌های تازه به دلیل غنی بودن در فیبر
  • گوشت با کمترین چربی ممکن
  • غلات کامل و محصولات لبنی با کمترین چربی و شیر تازه

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x