سلامت

آیا صورت شما هم لک دارد؟ درمان لک صورت با بهترین روش

درمان لک صورت جز واجبات برای خانم ها است. چرا که لک صورت تاثیر زیادی در زیبایی و تناسب صورت دارد. ما در این مقاله تمام راهکارهای جدید و مفید را برای از بین بردن لک صورت، در اختیار شما قرار می دهیم.

به گزارش تلنگر؛ امروزه درمان لک صورت به روش های مختلفی انجام می شود. دیگر نیازی نیست مانند گذشته نگران لک های صورت خود باشید. زیرا در دنیای امروز همه چیز پیشرفت کرده است و می توانید به راحتی لکه های خود را ازبین ببرید.

درمان لک صورت با بهترین روش

زیبا و جذاب بودن پوست افراد امروزه اهمیت دارد. یکی از فاکتورهای زیبایی داشتن پوستی صاف و بدون لکه است. لکه باعث تیرگی و از بین رفتن بخشی از زیبایی شما می شود. پس بهتر است هر چه سریع تر به دنبال درمان لک های پوستی خود باشید.

لک صورت چیست؟

لک صورت هر نوع علامت، لکه، تغییر رنگ یا نقصی است که روی پوست ظاهر می شود. لکه های صورت ممکن است زشت و عاطفی ناراحت کننده باشند، اما بیشتر آنها خوش خیم هستند و تهدید کننده زندگی نیستند. با این حال، برخی از لکه ها می توانند سرطان پوست را نشان دهند.

جستجوی درمان پزشکی یا استفاده از داروهای خانگی ممکن است به کاهش ظاهر لکه ها کمک کند.

چند نوع لک صورت داریم؟

آکنه، لکه های پیری و لکه های مادرزادی چند نوع لکه صورت هستند. بسته به علت، انواع گزینه های درمانی در دسترس شما است. گاهی اوقات ممکن است برای ارزیابی لکه های صورت شما نیاز به مراجعه به پزشک باشد.

آکنه

آکنه یک بیماری شایع است. آکنه می تواند شامل: جوش ها، جوشهای سرسیاه، سر سفیدباشد.

آکنه زمانی ایجاد می شود که سبوم (روغن)، باکتری یا خاک فولیکول های مو را مسدود کند. آکنه گاهی اوقات می تواند لکه های تیره، لکه های پوکی یا زخم روی پوست ایجاد کند. اینها همچنین انواع لکه ها هستند.

تصور می شود که تغییرات هورمونی در ایجاد آکنه نقش دارند. استرس همچنین ممکن است با افزایش تولید سبوم، آکنه را بدتر کند، اگرچه علت اصلی این بیماری محسوب نمی شود.

پاپول

پاپول ها ضایعات پوستی کوچکی از انواع مختلف هستند. قطر آنها معمولا حدود ۱ سانتی متر است. رنگ آنها می تواند از صورتی تا قهوه ای باشد. گاهی از جوش ها به عنوان پاپول یاد می شود. پاپول ها می توانند به صورت جداگانه یا در خوشه ها رخ دهند و می توانند هر شکلی باشند. نمونه هایی از پاپول ها عبارتند از: جوش های آبله مرغان
اگزما، درماتیت، پسوریازیس و زونا نیز ممکن است باعث تشکیل پاپول شود.

لکه های پیری (لکه های کبدی)

این لکه های کوچک و تیره می توانند در هر ناحیه ای از بدن که در معرض آفتاب قرار گرفته است، ایجاد شوند. این بیماری در افراد بالای ۵۰ سال شایع تر است، اما می تواند در افراد جوان نیز رخ دهد. لکه های پیری نوعی هایپرپیگمانتاسیون هستند.

علت ایجاد لکه های پوستی چیست؟

  • هوای گرم و مرطوب
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد
  • آلرژی غذایی
  • خشکی پوست
  • نیش حشرات
  • اثرات دارویی
  • عفونت قارچی یا باکتریایی پوست

روش های از بین بردن لکه صورت

لکه های پوستی یک مشکل جدی سلامتی نیستند. اما متاسفانه در زیبایی تاثیر بسیاری دارد. نگران نباشید در ادامه روش های از بین بردن لکه صورت را در اختیار شما قرار می دهیم.

استفاده از لیزر برای درمان لک صورت

با روش لیزر، لکه های پوست با رنگ تیره تر از حد متوسط اغلب می توانند برداشته شوند. شما برای این کار باید پیش یک پزشک بروید تا با توصیه متخصص پوست این کار را انجام دهید.

تکنیک میکرودرم ابریژن موثر در درمان لک صورت

یک تکنیک است که با حساسیت برای از بین بردن پوسته پوسته شدن، لکه های خورشیدی، تفاوت رنگ و بسیاری از زخم های آکنه روی پوست استفاده می شود. در این روش برای درمان لک صورت، درخشش با حداقل تماس با پوست فراهم می شود. بدون احساس درد می توان آن را در دستان متخصص استفاده کرد.

استفاده از روش لایه برداری شیمیایی برای درمان لک صورت

روش دیگر درمان لک صورت، لایه برداری شیمیایی است. در این فرآیند ، کاربرد شیمیایی برای چند دقیقه انجام می شود. ماده و مقدار اعمال شده با توجه به پوست فرد و لکه ایجاد شده متفاوت است. لایه برداری پوست تا ۱۰ روز پس از لایه برداری شیمیایی می تواند طبیعی تلقی شود. توصیه می شود در این دوره از آفتاب دور بمانید.

لیزر درمانی دی اکسید کربن کسری

این روش یکی از اولین روش های لیزر است. پوست کاملا تجدید شده است. درمان لیزر دی اکسید کربن کسری برای از بین بردن لکه های خورشیدی و درمان لک صورت پوستی مناسب است.

از آنجا که این روش به افزایش کلاژن کمک می کند، همچنین اثر تاخیر در پیری را دارد. قرمزی و تورم پس از استفاده طبیعی تلقی می شود. پس از استفاده، پوست باید استراحت کند. بهبود در عرض ۷ روز رخ می دهد. لازم است بین ۶ تا ۸ هفته برای جلسه دوم صبر کنید. دستیابی به پوستی سفت و صاف با این روش امکان پذیر است.

درمان لیزر تولیوم

درمان لیزر تولیوم، که به عنوان babyface شناخته می شود، همچنین برای اطمینان از طراوت پوست استفاده می شود. اثرات مشابهی با لیزر کسری دارد.

لیزر تولیوم، یعنی درمان صورت کودک، فرصت بهبودی سریع تری را فراهم می کند زیرا با ادامه محافظت از سطح بالای پوست عمل می کند. لامپ های مورد استفاده در این روش به طور خاص برای مشکل فرد استفاده می شود. لامپ مطابق با مشکل انتخاب شده است.

همچنین هزاران کانال میکرو باز می شوند و سرم های انتخاب شده از این کانال ها اعمال می شوند. انتظار می رود که به طور متوسط در ۴ جلسه در جلسات انجام شده تقریبا هر ۱۵ روز نتایج حاصل شود.

در طول جلسات که حدود نیم ساعت طول می کشد، هیچ درد جدی رخ نمی دهد، به جز درد بسیار خفیف، و هیچ اثر منفی پس از جلسه مشاهده نمی شود، به جز قرمزی خفیف صورت که حدود نیم ساعت طول می کشد.

کرم ها دارویی برای درمان لک صورت

برخی از کرم های توصیه شده توسط متخصصین پوست نیز ممکن است موثر باشند. در همه موارد، موثرترین روش استفاده از گزینه درمانی خاص برای پوست و رنگ حاصل است.

داشتن یک روال ثابت برای پاکسازی صورت

متخصصین پوست همیشه پیشنهاد می کنند که یک روال ثابت برای پاکسازی داشته باشید پوست خود را به هیچ وجه به حال خود رها نکنید و اگر کوچکترین لکی دیدی به دنبال درمان لک صورت باشید.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای درمان لک صورت

سبک زندگی و مراقبت از پوست دست به دست هم می دهند. رژیم غذایی نامناسب متشکل از قند و چربی های بالا می تواند بر سلامت پوست شما تأثیر بگذارد. این می تواند منجر به لکه ها و بدتر شدن آکنه شود. کمبود ویتامین ها بر سلامت پوست تأثیر منفی خواهد گذاشت. و مصرف ضعیف آب می تواند منجر به خشکی پوست شود.

مراقبت مناسب از پوست برای افراد در هر گروه سنی ضروری است. رژیم غذایی مناسب و ورزش در نهایت منجر به زندگی شادتر و سالم تر خواهد شد. و مراقبت از پوست همیشه باید با برنامه های منظم مراقبت از دهان و مو برای نتایج مثبت ترکیب شود.

استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت

سعی کنید همیشه از برندهای متوسط روبه بالا استفاده کنید تا صورت شما دچار لک و آکنه نشود. زیرا لوازم آرایشی که مواد بی کیفیتی داشته باشند تاثیر بدی روی پوست شما می گذارند.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x