خانواده

نحوه پاک کردن خون از روی پارچه کتان

هنگامی که خون روی لباس یا ملحفه تخت شما ایجاد کثیفی می‌کند باید برای پاک کردن خون از روی پارچه کتان هرچه سریع‌‌تر عمل کنید. هرچه سریع‌تر با لکه مقابله کنید، پاک کردن آن آسان تر خواهد بود.

به گزارش تلنگر؛ لکه های خون چه از بریدگی کاغذ، زانوهای خراشیده یا خونریزی دماغ باشد، لکه های خون می توانند در هر مکانی و در هر زمان باعث کثیفی شوند. پاک کردن خون از روی پارچه کتان ، تازه یا خشک شده، می تواند به طرز شگفت آوری ساده باشد. در ادامه در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه خون خشک شده را از لباس ها و ملحفه ها پاک کنید و همچنین لکه های تازه را با استفاده از روش های آسان و موثر با نتایج عالی پاک کنید.

هنگامی که خون روی لباس یا ملحفه تخت شما ایجاد کثیفی می‌کند باید برای پاک کردن خون از روی پارچه کتان هرچه سریع‌‌تر عمل کنید. هرچه سریع‌تر با لکه مقابله کنید، پاک کردن آن آسان تر خواهد بود. هنگامی که لکه را پاک کردید، در یک چرخه معمولی با یک شوینده لباسشویی با کیفیت بالا بشویید تا زمانی که به طور کامل پاک شود.

نحوه پاک کردن خون از روی پارچه کتان

پاک کردن خون از روی پارچه کتان با لباسشویی

چند روش ساده برای از بین بردن لکه های خون از روی لباس، ملحفه، فرش و اثاثه یا لوازم داخلی است که به خوبی عمل می کند. برای بهترین نتیجه در پاک کردن خون از روی پارچه کتان، توصیه می کنیم لکه را در اسرع وقت پاک کنید و همیشه قبل از شروع کار روی لکه برداری، ابتدا روی یک نقطه کوچک آزمایش کنید.

چگونه لکه خون را از روی لباس پاک کنیم

موارد زیر را به ترتیب انجام دهید.

لکه را با آب سرد بشویید

این کار باعث می شود که لکه خشک نشود و مقابله با آن دشوارتر شود. لکه های بزرگتر باید در یک کاسه یا سینک غوطه ور شوند، در حالی که لکه های کوچکتر می توانند مستقیماً روی آنها آب بمالند – می توانید لکه را زیر جریان آب سرد از شیر آب نگه دارید. هرگز برای از بین بردن لکه های خون از آب داغ استفاده نکنید ، زیرا لکه‌ها را سخت و پاک کردن آن بسیار سخت تر می‌کنند.

روی لکه صابون بمالید

صابون دست یا یک تکه صابون خوب است، یا می توانید از مایع شوینده نیز استفاده کنید. به آرامی صابون را روی لکه بمالید. سپس صابون را در آب سرد بشویید و در صورت لزوم صابون بیشتری بمالید و این کار را تکرار کنید. شما باید بتوانید فوراً تفاوت را مشاهده کنید، به خصوص اگر لکه تازه باشد

بشویید و تکرار کنید

نحوه شستن و پاک کردن لکه خون

با آب سرد بشویید و در صورت لزوم تکرار کنید.

به طور معمول بشویید

با مواد شوینده لباس و ملحفه بشویید. پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن پوست حساس از یک شوینده شیمیایی با کیفیت که حاوی آنزیم هایی برای از بین بردن لکه ها است استفاده کنید یا از شوینده های غیر زیستی مانند مایع غیر زیستی پرسیل استفاده کنید . یک چرخه معمولی را در یک محیط خنک انتخاب کنید.

نحوه پاک کردن خون از روی پارچه کتان و ملحفه ها

فرآیند از بین بردن لکه های خون از ملحفه ها مانند روش تمیز کردن لباس است.

پارچه ها را خیس کنید

بهتر است به محض مشاهده لکه، ملحفه ها را در آب سرد خیس کنید. اگر لکه تازه است، می توانید با قرار دادن آن در زیر آب سرد آن را پاک کنید.

از مواد شوینده برای پاک کردن خون از روی پارچه کتان استفاده کنید

اگر ملحفه های رنگی دارید، مقداری مایع شوینده مایع را مستقیماً روی لکه بمالید و برای پاک کردن خون از روی پارچه کتان آن را بشویید.

چگونه خون را از پارچه های سفید پاک کنیم

استفاده از دستکش هنگام شستن با مواد شوینده

اگر ملحفه های سفید دارید، کمی پراکسید هیدروژن روی آن ناحیه بمالید و آن را با یک برس نرم کار کنید (این ماده شیمیایی می تواند باعث تغییر رنگ پارچه های رنگی شود). در نهایت ملحفه ها را روی یک شستشوی خنک قرار دهید و در هوا خشک کنید. دانستن نحوه شستن ملحفه‌ها و پاک کردن خون از روی پارچه کتان به آنها کمک می‌کند که ظاهری جدید و تمیز داشته باشند .

پاک کردن خون از روی پارچه کتان قدیمی

ما تا اینجا نحوه پاک کردن خون از روی پارچه کتان لباس و ملحفه را در زمانی که لکه تازه است توضیح داده ایم، اما آیا می دانید چگونه خون خشک شده را از ملحفه ها و پارچه های دیگر پاک کنید؟ پاک کردن این لکه ها بسیار سخت تر است، بنابراین به چیزی قوی تر از آب و صابون نیاز دارید.

موثرترین روش استفاده از پراکسید هیدروژن است، یک عامل اکسید کننده که پاک کردن خون از روی پارچه کتان را از طریق یک واکنش شیمیایی که تغییر رنگ را از بین می برد. در حالی که استفاده از آن بی خطر است، پراکسید هیدروژن می تواند باعث تغییر رنگ برخی پارچه ها شود و پوست را تحریک کند، بنابراین همیشه دستکش بپوشید، ابتدا روی یک قسمت پنهان تست کنید و برچسب مراقبت را بررسی کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید.

چگونه خون خشک شده را از لباس و ملحفه پاک کنیم؟

پاک کردن خون از روی ملحفه سفید

  • هر گونه رسوب جامد را با استفاده از یک چاقو یا قاشق صاف بردارید
  • مقدار کمی پراکسید هیدروژن را مستقیماً روی لکه بمالید
  • بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس با دستمال کاغذی پاک کنید
  • با یک پارچه تمیز و مرطوب به آرامی مالش دهید تا لکه از بین برود
  • محل را با آب سرد بشویید تا تمام پراکسید هیدروژن شسته شود

سوالات متداول پاک کردن خون از روی پارچه کتان

چه چیزی لکه های خون را به طور طبیعی پاک می کند

آیا می دانستید که جوش شیرین یک روش طبیعی برای از بین بردن لکه های خون و همچنین کمک به تمیز کردن بقیه خانه است؟ به سادگی یک قسمت جوش شیرین را با دو قسمت آب سرد در یک کاسه مخلوط کنید و با استفاده از یک پارچه روی لکه بمالید. بگذارید سی تا چهل دقیقه بماند، یا اگر به شدت سرسخت است، یک شبه بماند، سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب تمام باقی مانده را پاک کنید.

چگونه لکه قاعدگی را از ملحفه پاک کنید؟

بهترین راه برای پاک کردن خون از روی پارچه کتان، استفاده از یک ماده سفید کننده قوی مانند پراکسید هیدروژن است. به سادگی پراکسید هیدروژن را روی یک اسفنج بمالید (شما به چیزی متخلخل نیاز دارید) و آن را مستقیماً با فشار روی لکه بکشید، اما مالش نکنید. این کار را تا زمانی که لکه پاک شود ادامه دهید، سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب، محل را با آب سرد بشویید. قبل از اینکه دوباره از تخت خود استفاده کنید زمان کافی برای خشک شدن کامل تشک خود بگذارید.

آیا می توانید لکه های قدیمی خون را با سرکه پاک کنید؟

سرکه مخصوصاً در پاک کردن خون از روی پارچه کتان سفید مؤثر است، اگرچه اگر قبل از خشک شدن لکه خون استفاده شود، بهتر عمل می‌کند. مقداری سرکه را مستقیماً روی لکه بمالید و بگذارید ده دقیقه خیس بخورد. از یک پارچه تمیز و مرطوب برای پاک کردن لکه استفاده کنید، این مرحله را در صورت لزوم تکرار کنید و مورد را با شستشوی سرد بشویید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x