سینما و تئاتر

زندگینامه و بیوگرافی بازیگران سریال پس از باران

اگر شما هم کنجکاو هستید که بازیگران سریال پس از باران پس از گذشت بیش از دو دهه اکنون چه کار می‌کنند و کجا هستند، در ادامه مطلب بیوگرافی بازیگران سریال پس از باران با سایت تلنگر همراه باشید.

به گزارش تلنگر؛ سریال پس از باران یک سریال  اجتماعی است که روایت گر دو دهه مجزا از هم یعنی در زمان حال سریال ( سال ۱۳۷۹ ) و گذشته که به ۲ نسل قبل (آن زمان) اشاره دارد، می‌باشد. بازیگرانی که دراین سریال به نقش آفرینی پرداخته اند، اکنون بسیار کم کار شده اند. در ادامه مطلب پس از یک خلاصه از داستان به معرفی بازیگران سریال پس از بارانبیوگرافی بازیگران سریال پس از باران خواهیم پرداخت.

فهرست مطلب

خلاصه داستان سریال پس از باران مربوط به پدر و مادر مرضیه (صبا کمالی) است که در راه سفر به گیلان و در اثر یک سانحه رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. اما مرضیه و برادر کوچکش که به اتفاقی بودن مرگ والدین خود مشکوک‌ می‌شوند، با مرور دفتر خاطرات مادربزرگشان شهربانو، از سرگذشت او آگاهی یافته و اطلاعات بیشتری از گذشته خانواده‌شان به دست می‌آورند‌.

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال پس از باران

در این سریال  به ایفای نفش پرداخته اند که د ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال پس از باران خوهیم پرداخت. با سایت تلنگر همراه باشید.

محمود پاک نیت در نقش عزت سالاری(ارباب)محمود پاک نیت

بیوگرافی بازیگران سریال پس از باران را با محمود پاک میت آغاز میکنیم. محمود پاک نیت متولد ۱۰ دی ۱۳۳۱ در کازرون، بازیگر اهل ایران است. او از سال ۱۳۵۶ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون ایران پرداخت. او مدرک درجهٔ یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌است. پاک نیت در سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی ایفای نقش ارباب عزت سالاری را برعهده دارد؛ اربابی که برخلاف سایر اربابان که دیده بودیم نه تنها زورگو و بدجنس نیست که مهربان است و هوای رعیت و افراد زیر دست خود را دارد.

او با مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری به محبوبیت دست یافت؛ و محبوبیت او با مجموعه‌های پدرسالار، پس از باران، و پشت کوه‌های بلند ادامه یافت. او در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب پیامبر ایفای نقش کرده‌است. وی همسر مهوش صبرکن (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) است. وی در سریال شهرزاد در نقش جمشید پدر شهرزاد به ایفای نقش پرداخت.

بازیگر نقش خانم بس گلابدر‌ه‌ای (همسر اول ارباب)خانم بس

کتایون ریاحی متولد ۱۰ دی ۱۳۴۰ است. او در ۱۳۸۰ برای بازی در شام آخر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در ۱۳۸۷ زلیخا را در مجموعهٔ تلویزیونی یوسف پیامبر به تصویر کشید.

ریاحی با بازی در مجموعه پدرسالار توانست خود را مطرح کند و حضور او در مجموعه‌های روز‌های زندگی و به‌ویژه مجموعهٔ تلویزیونی پس از باران از او چهره‌ای شناخته‌شده ساخت. بازی ریاحی در مجموعه‌های پس از باران و شب دهم نیز چشمگیر بود. او پس از پنج سال دوری از سینما با بازی در شام آخر مهم‌ترین بازی دوران بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشت و برای بازی در همین فیلم نامزد جایزهٔ بهترین بازی نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد. این زن حرف نمی‌زند دیگر فیلمی بود که ریاحی در آن ایفای نقش کرد. او برای بازی در این فیلم هم نامزد جایزهٔ از هفتمین جشن خانه سینما شد.

آخرین بازی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود. ریاحی در خرداد ۱۳۸۸ طی یادداشتی به سایت سیمافیلم، کناره‌گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد.

بازیگر نقش شهبانو در سریال پس از بارانخانم کوچیک در سریال پس از باران کیست

مریم محتشمی با نام هنری مرجان محتشم (زاده ۱۳ اسفند ۱۳۴۸) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. عمده شهرت او به دلیل ایفای نقش شهربانو در سریال پس از باران بوده‌است. مرجان محتشم نقش شخانم کوچیک سریال را بر عهده داشته که با پدر و مادرش در این سریال زندگی آرامی داشته . در این سریالخورشید خاله (مادر شهربانو) و عبداله (پدر شهربانو) در این سریال می‌باشد .باران محتشم در سریال پس از باران

نیکو خردمند در نقش خاله خانمنیکو خردمند

نیکو خردمند در ۱۹ آبان ۱۳۱۱ در تهران متولد شد و در ۲۶ آبان ۱۳۸۸ درگذشت. وی صداپیشه و بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود. فعالیت هنری او از سال ۱۳۳۷ با گویندگی در رادیو شروع شد.

فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم «پرده آخر» (واروژ کریم‌مسیحی) در سال ۱۳۶۹ شروع شد. همچنین بازی او در «خانه خلوت» (مهدی صباغ‌زاده) در کنار عزت‌الله انتظامی، یکی دیگر از اوج‌های حضور او بر پرده سینما محسوب می‌شود و بازی‌اش در مجموعه‌های تلویزیونی «آوای فاخته» و به‌خصوص «دزدان مادربزرگ» نیز در یاد‌ها مانده‌است.

بازیگر نقش مرضیه در بیوگرافی بازیگران سریال پس از بارانصبا کمالی در گذر زمان

صبا کمالی متولد ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در ساری است. او در رشته سینما و تئاتر تحصیل کرده است و در سال ۷۸ مدرک لیسانس را گرفته است. با بازی در سریال پس از باران در سال ۷۹ بسیار معروف شد و پس از آن در سریال شهریار و در سریال روزگار قریب هم بازی کرد. او در طول سال های بازیگری اش زیاد در فیلم و سریالی بازی نکرده است و البته بیشتر فعالیت تئاتر داشته است و در بیش از ۲۰ نمایش جضور داشته است.

دلیل کم کار شدن صبا کمالی

دلیل کم کاری خود را فساد و بی اخلاقی و پیشنهاد های وقیحانه تهیه کنندگان و عوامل تلویزیون و سینما عنوان کرده است.  او به دلیل داشتن مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار در سال های اخیر توانسته است بیزینس مستقلی داشته باشد و از فضای آلوده تلویزیون دور شود.

نقش مسعود مهرپرور در بیوگرافی بازیگران سریال پس از باران (برادر مرضیه ، پسر ستاره و صادق)زندگینامه و بیوگرافی بازیگران سریال پس از باران

حامد کلاهداری متولد ۱۲ دی ۱۳۶۱ است. وی کارگردان و بازیگر سینما است. او فعالیت سینما را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد. کلاهداری در سال ۱۳۸۷ نخستین فیلم سینمایی خود، شکلات داغ را ساخت که در سینما‌های ایران اکران گشت و یکی از پر ستاره‌ترین فیلم‌های آن سال بود، که یک سال بعد در قالب سی دی به بازار آمد. در سال ۱۳۸۹ نیز فیلم سینمایی دیگری تحت عنوان پایان‌نامه را ساخت که در آن حوادث انتخابات سال ۸۸ را به نمایش گذاشت؛ و بعد از آن فیلم سینمایی شاباش را ساخت و اکران کرد. کلاهداری برای شبکه نمایش خانگی چند فیلم کمدی ساخت که پر فروش و موفق بود. همچنین تله فیلم نجوا را برای تلویزیون کارگردانی کرد.

شهاب حسینی در نقش علی احمدیشهاب حسینی

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی متولد ۱۴ بهمن ۱۳۵۲، بازیگر ایرانی است. او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. او در سال ۱۳۹۸ از سوی دولت فرانسه نشان لژیون دونور را کسب کرد.

بازیگر نقش کودکی شیرین در سریال پس از بارانشیرین در سریال پس از باران

اکرم مهدوی بازیگر نقش شیرین در سریال پس از باران می باشد. یکی از شخصیت های دوست داشتنی این سریال، نقش شیرین است که در دوران بچگی خدمتکار شهربانو یا خانم کوچیک (همسر دوم ارباب) و یار و غمخوار او می شود.

اکرم مهدوی در ۲۵ تیر سال ۱۳۵۹ در لاهیجان متولد شده است. در رشته ی بازیگری تئاتر تحصیل کرده است. از سال ۱۳۷۴ بازیگری را با حضور در تئاتر لاهیجان آغاز نمود. سپس علاوه بر بازیگری در زمینه ی فیلمسازی فعالیت نمود. وی دوره ی آموزش بازیگری را بصورت تکمیلی در موسسه امید پیام دهکردی سپری کرد. در سال ۱۳۷۹ در نقش کودکی شیرین در سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی بازی کرد. با وجود سن کمی که داشت به خوبی توانست از عهده ی این نقش بربیاید.بازیگر بچگی شیرین

نقش بزرگسالی یا پیری شخصیت شیرین در سریال پس از باران را خانم مهناز انصاریان بازی کرده است که در بیوگرافی بازیگران سریال پس از باران در ادامه بررسی خواهیم کرد.

بازیگر نقش بزرگسالی شیرینمهناز انصاریان در نقش شیرین

مهناز انصاریان متولّدِ سالِ ۱۳۳۴ در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم کلید به کارگردانی ابراهیم فروزش آغاز نمود. او علاوه بر بازیگری نویسنده کتاب نیز هست.

مهناز انصاریان بیشتر با ایفای نقش خاله شیرین در مجموعه تلویزیونی پس از باران (۱۳۷۹، ساخته سعید سلطانی) و نقش هلن در مجموعهٔ تلویزیونی مرگ تدریجی یک رؤیا (۱۳۸۷، ساخته فریدون جیرانی) شناخته می‌شود.

جهانگیر الماسی در نقش فرخ گلابدر‌ه‌ای (برادر خانم‌بس – پیری)جهانگیر الماسی در نقش فرخ گلابدر‌ه‌ای

جهانگیر الماسی، متولد ۱۸ خرداد ۱۳۳۴ در زنجان است. فارغ‌التحصیل رشته شیمی و فوق لیسانس «حقوق و روابط بین‌الملل» است. وی فعالیت هنری خود را در تئاتر از سال ۱۳۴۸ در اهواز آغاز کرد و با بازی در فیلم ریشه در خون به کارگردانی سیروس الوند وارد سینما شد. تشکیل «گروه تئاتر آژیده» با «پرویز بشردوست»، فعالیت در واحد فرهنگی تلویزیون و انتشار «نشریه نوشین» از دیگر کار‌های اولیه جهانگیر الماسی بوده‌اند. وی در آخرین قسمت از سریال اغما نیز نقش آفریده بود.

رحیم نوروزی در نقش فرخ گلابدر‌ه‌ای (برادر خانم‌بس – جوانی)رحیم نوروزی در نقش فرخ گلابدر‌ه‌ای

رحیم نوروزی متولد ۷ مرداد ۱۳۴۶ در رشت، بازیگر سینما و تلویزیون است. او نخستین جرقه‌های بازیگری او در کلاس‌های بهروز بقایی و بهزاد عشقی زده شد. با نمایشنامه‌های اکبر رادی بازیگری برای او جدی شد و با ایفای نقش در مجموعه پس از باران به شهرت رسید و سپس در فیلم‌ها و تئاتر‌ها و سریال‌ها و تله فیلم‌های بسیاری بازی کرد از جمله تب (فیلم)، عشق و عالیجناب، خانه‌ای در تاریکی، کلانتر ۲، یادآوری (فیلم) و کرگدن (فیلم). نوروزی دارای مدرک کاردانی رشته مرمت بنا‌های تاریخی و کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی است.

محمدهادی قمیشی در نقش یونس سالاری (پسر ارباب و خانم‌بس)محمدهادی قمیشی در نقش یونس سالاری

محمدهادی قمیشی متولد ۱ فروردین ۱۳۴۰ بازیگر، طراح صحنه و لباس، کارگردان، طراح پوستر و بروشور است. وی سابقه بازی در تئاتر، تلویزیون و سینما را دارد.

کیومرث ملک مطیعی در نقش نصرالله (پیشکار ارباب و برادر شمس‌الله)

کیومرث مَلِک‌مطیعی در ۱۳ دی ۱۳۱۵ در بندرانزلی متولد شد و در ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ در تهران درگذشت. وی دوبلور، نویسنده، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی بود.

او دانش‌آموخته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه بود. بازی در تئاتر را سال ۱۳۴۷ در رشت و بازی در سینما را در سال ۱۳۵۰ شروع کرد. او پدر کامران، کیوان و کتایون ملَک مطیعی است.

در کارنامه هنری ۴۱ سالهِ آقای ملک مطیعی آثار بسیار متنوعی دیده می‌شود و وی تا واپسین روز‌های زندگی خود دست از فعالیت‌های هنری برنداشت.

حسین توشه در نقش شمس‌الله (پیشکار ارباب و برادر نصرالله)

حسین توشه متولد فروردین ۱۳۳۳ در بندرانزلی است. سریال “دنیای شیرین دریا” سال ۱۳۷۶ اولین تجربه حرفه‌ای او در قاب تلویزیون به کارگردانی بهروز بقایی بود تا اینکه با سریال “پس از باران” سال ۱۳۷۹ شناخته‌تر شد.

حسین توشه همچنین در آثاری همچون فیلم‌های “عباس اخوان”، “دامنه‌های نعمت”، “دخمه”، “آلتینای”، “خیال نقش” و سریال‌های “محکومین”، “به رنگ خاک”، “تاراز”، “بچه‌های گروهان بلال”، “راه و بیراه” و … به عنوان بازیگر حضور داشته است.

کاوه آهنگر در نقش مهدی؛ بازیگران سریال پس از بارانکاوه آهنگر در نقش مهدی؛ بازیگران سریال پس از باران

کاوه حاج اسمعیل آهنگر متولد ۲۸ تیر ۱۳۶۸، بازیگر اهل ایران است. او از سه سالگی در سینما و تلویزیون فعال بوده و در چندین سریال کودکان و نوجوانان بازی کرده‌است.

امیر آتشانی در نقش غلام (جوانی)

امیر آتشانی، بازیگر و کارگردان تئاتر سینما و تلویزیون در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. امیر آتشانی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و سپس وارد دانشگاه تهران شد و در رشته ادبیات نمایشی تا مقطه لیسانس پیش رفت. او سال‌ها در کلاس‌های خصوصی آموزشکده هنر نیاوران مشغول تحصیل در عرصه بازیگری بوده است و در سال ۱۳۷۶ تصمیم گرفت تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس ادامه دهد و جالب است بدانید این بازیگر در سال ۱۳۸۲ موفق به اخذ مدرک تحصیلی فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران شد. اوج فعالیت هنری آتشانی در دهه هفتاد و هشتاد بود.

نادیا دلدارگلچین در نقش نرگس (همسر یونس)

نادیا دلدار گلچین در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۳۹ در رشت متولد شد و در ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ درگذشت. او دختر عموی مرجانه گلچین است. گلچین در طول مدت بازیگری خود در فیلم‌های ماندگاری همچون روسری آبی، غریبانه، دختری با کفش‌های کتانی، مارال و صبحانه‌ای برای دو نفر وسریال سه در چهار به ایفای نقش پرداخت.

فتحعلی اویسی در نقش صادق مهرپرور (پدر مرضیه و مسعود)

فتحعلی اویسی فردویی در ۲۱ دی ۱۳۲۴ متولد شد و در ۱۳ مهر ۱۴۰۰ درگذشت. وی بازیگر و کارگردان ایرانی بود. او فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود و در همان سال به ایران بازگشت و عضو تلویزیون ایران شد. فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم قدغن از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ آغاز شد. اویسی در طول ۴۰ سال فعالیت خود در فیلم‌های گوناگونی نقش‌آفرینی کرد و برای نقش‌های کمدی و دراماتیکش شهرت داشت. او چند فیلم را نیز کارگردانی کرد. او در سال ۱۳۷۱ فیلم مریم و میتیل را ساخت و جایزهٔ دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

پوراندخت مهیمن در نقش ستاره سالاری (مادر مرضیه و مسعود و دختر ارباب و شهربانو)

پوراندخت مهیمن متولد ۱۵ فروردین ۱۳۳۲، بازیگر سینما و تلویزیون است که دز آثار سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده است.

رامین پرچمی در نقش فیروز (پسر عمه اقدس)رامین پرچمی در نقش فیروز

رامین پرچمی متولد ۲۷ شهریور ۱۳۵۲، بازیگر ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون است. رامین پرچمی دارای کارشناس ارشد کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است.

رامین پرچمی در نقش فیروز

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x