ارتباطات

گوشی های سال 2020 سامسونگ از رده خارج شدند

علارغم خواست شرکت سامسونگ برای پشتیبانی از آپدیت سیستم عامل گوشی های قدیمی این شرکت؛ آن‌ها را از رده خارج خواندند.

به گزارش تلنگر؛ گوگل برای پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌ های جدید خود، برای مدت زمان هفت ‌سال برنامه ریزی کرده است. این شرکت با ۷ سال پشتیبانی از به‌روزرسانی اندروید، می‌خواهد از دیگر رقیبان خود مثل سامسونگ و اپل، سبقت بگیرد.

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که سه نسخه‌ی اصلی اندروید را برای پرچمداران و برخی از مدل‌های گوشی میان رده آغاز خواهد کرد. این در حالی است که سامسونگ به‌مدت یک دهه، تنها دو نسل از سیستم‌عامل را برای اکثر دستگاه‌ها، صرف‌نظر از قیمت آن‌ها منتشر کرده بود.

البته سامسونگ بعد از این موضوع به سرعت ارتقای سیستم‌عامل را برای مدل‌های پرچمدار و گوشی‌های میان‌رده‌ی منتخب، به چهار سال افزایش داد.

به‌روزرسانی چهار سیستم‌‌عامل اندروید همچنان درحال اجرا است و روی انواع سری‌های گوشی سامسونگ اعمال می‌شود. اما آیا این سیاست، گوشی‌هایی که در چهار سال گذشته وارد بازار شده‌اند را نیز پوشش می‌دهد؟ عده‌ای معتقدند که این‌طور است؛ اما واقعیت این نیست.

تضمین چهار به‌روزرسانی اصلی فقط برای دستگاه‌هایی که در سال ۲۰۲۱ یا بعد از آن عرضه می‌شوند، اعمال خواهد شد. بنابراین فرقی نمی‌کند گلکسی اس ۲۰ اولترا با قیمت ۱۳۹۹ دلار را خریداری کرده باشید یا یک گوشی ارزان‌تر مانند گلکسی A51؛ گوشی شما برای همیشه روی اندروید ۱۳ و One UI 5.1 قفل خواهد شد.

پرطرفدار ترین گلکسی های ۲۰۲۰

برخی از محبوب‌ترین گوشی‌های گلکسی ۲۰۲۰ که اندروید ۱۴ و One UI 6 را دریافت نمی‌کنند شامل این موارد می‌شوند:

  • Galaxy S20/S20+/S20 Ultra
  • Galaxy S20 FE
  • Galaxy Note 20/Note 20 Ultra
  • Galaxy Tab S7/S7 Plus
  • Galaxy A51/A51 5G
  • Galaxy A71/A71 5G

بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های ۲۰۲۰ سامسونگ، به‌ویژه مدل‌های پرچمدار، همچنان از سخت‌افزار بسیار توانمندی برخوردار هستند؛ اما این موضوع هرگز معیاری برای تعداد به‌روزرسانی‌های یک گوشی یا تبلت سامسونگ، نبوده است.

گوشی های پرچم دار سامسونگ آپدیت جدید را دریافت می‌کنند

سامسونگ رسماً ارائه‌ چهار سال به‌روزرسانی اندروید را برای دستگاه‌های پرچم‌دارش وعده داد. اگر داشتن جدیدترین نرم‌افزار برای شما اهمیت دارد، تنها گزینه‌ی ممکن، ارتقای گوشی به دستگاهی است که پس از سال ۲۰۲۰ عرضه شده. سامسونگ درحال‌حاضر چند پیشنهاد ویژه‌ی بلک فرایدی در نظر گرفته که می‌تواند به کاربران کمک کند با قیمتی ارزان‌تر از حد معمول گوشی خود را ارتقا دهند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x