سلامت

5 روش درمان سریع پیر چشمی/ راه های پیشگیری

درمان سریع پیر چشمی، چالشی است. که امروزه اکثر افرادی که پا به سن می گذارند با آن درگیر می شوند. ما در این مقاله به توضیح کامل همه موارد می پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ امروزه به لطف پیشرفت های پزشکی، درمان سریع پیر چشمی برای افراد مسن وجود دارد. که روش های مختلفی برای درمان پیر چشمی از جمله قطره های چشمی و عمل های متفاوتی وجود دارد.

پیر چشمی

قبل از رسیدن به درمان سریع پیر چشمی توضیج بدهیم که پیر چشمی چیست؟ گذر سن امری حتمی و اجتناب ناپذیر است اما پیرشدن نه و هزاران راه برای جوان نگه داشتن روح و جسم رو به روی شماست. با شناخت علائم و روش های پیشگیری در بیماری پیر چشمی سلامت چشمان خود را حفظ کنید.

دراثر بالا رفتن سن انعطاف پذیری و قابلیت تطابق‌ پذیری عدسی برای فعالیت‌های بینایی در فاصله نزدیک کاهش می‌یابد در نتیجه  فرد اجسام نزدیک را به صورت واضح نمی بیند و قدرت تمرکز خود بر روی اشیاء را از دست می‌دهد ، به این اختلال پیر چشمی می گویند.

این اختلال در سنین بالا معمولا بین ۴۰ تا ۵۰ سال رخ می دهد. در افراد دوربین، ممکن است علائم پیر‌ چشمی در سنین پایین تر بروز کند . در چنین شرایطی فرد تصاویر ، اشیای نزدیک و نوشته ها را به صورت تار یا درهم می بیند. می توانید متخصص چشم گفت و گو کنید.

علائم پیر چشمی 

  • فرد در هنگام انجام بسیاری از امور مانند مطالعه ،خیاطی ویا کار با رایانه به نور مستقیم و روشن نیاز پیدا می کند
  • خستگی چشم
  • سرگیجه
  • خواب آلودگی زودهنگام چشم در حین مطالعه طولانی‌مدت
  • دید بیمار در نقطه نزدیک تار و غیر واضح می شود.

 درمان سریع پیرچشمی

در دوران میانسالى، که از حدود ۴۰ سالگى آغاز مى شود، افراد ممکن است در حین انجام کارهایى مانند مطالعه، خیاطى یا کار با تلفن همراه و کامپیوتر، متوجه اختلال در دیدن اشیاى نزدیک شوند که این مسئله از اولین نشانه هاى بالا رفتن سن است و در هر فردى ممکن است اتفاق بیفتد.
طبیعت پیش رونده ى پیرچشمى، به تدریج سبب اختلال دید در فواصل نزدیک تر و با شدت بیشتر خواهد شد و راهى قطعی براى کنترل و مهار آن وجود ندارد.

قطره Vuity برای درمان سریع پیرچشمی

حتماً به یاد دارید که چشم دو کار عمده برای تمرکز بر روی اجسام نزدیک انجام می‌دهد؛ لنز تغییر شکل می‌دهد و مردمک کوچکتر می‌شود. از آنجایی که پیرچشمی توانایی عدسی را برای تغییر شکل محدود می‌کند، این قطره‌های چشمی با کوچکتر کردن مردمک چشم این نقص را جبران می‌کنند. و برای درمان سریع پیر چشمی موثرند.

انقباض مردمک میزان پراکندگی نور را کاهش می‌دهد. این باعث می‌شود نور وارد شده به چشم بهتر بر روی شبکیه متمرکز شود، بنابراین محدوده وسیع تری از فواصل در جایی که اشیاء در کانون هستند، ایجاد می‌کند و به افراد امکان می‌دهد اشیاء نزدیک و دور را به وضوح ببینند.

نحوه تاثیر گذاری قطره Vuity برای درمان سریع پیر چشمی

هنگامی که قطره را در چشم خود می‌ریزید، حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا ماده موثره درون آن، یعنی پیلوکارپین، شروع به اثربخشی کند. پیلوکارپین دارویی است که برای اولین بار در اواخر دهه ۱۸۰۰ کشف شد و می‌تواند بیماری‌هایی مانند گلوکوم و فشار خون چشم را درمان کند.

دانشمندان می‌گویند اثر این ماده بر روی مردمک حدود شش ساعت باقی می‌ماند. با این همه هنوز برخی عوارض را می‌توان در این قطره‌های چشمی دید که دانشمندان تلاش دارند آن را برطرف کنند.

برای مثال، ایجاد مردمک‌های کوچکتر به این معنی است که نور کمتری وارد چشم می‌شود. این موضوع در طول روز که نور زیادی وجود دارد مشکلی نیست، اما می‌تواند باعث ایجاد مشکل دید در شرایط کم نور شود. جدای از این مضرات، شایع‌ترین عوارض جانبی این قطره سردرد و قرمزی چشم است.

دستور العمل مصرف قطره Vuity برای درمان سریع پیر چشمی

قطره Vuity در حال حاضر برای استفاده یک بار در روز در هر چشم تایید شده است. این قطره که برای درمان سریع پیر چشمی است. یک بسته از این قطره چشمی حدود ۸۰ دلار آمریکا قیمت دارد، نیاز به نسخه دارد و در صورت استفاده روزانه تقریباً یک ماه دوام خواهد داشت؛ بنابراین برای برخی از افراد، می‌تواند یک جایگزین عالی یا کمکی برای عینک یا جراحی باشد.

اگرچه Vuity ممکن است اولین قطره چشمی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان پیرچشمی باشد، محققان در حال مطالعه تعدادی از رویکرد‌های جدید دیگر هستند. برای نمونه، برخی در حال تولید قطره‌های چشمی هستند که شامل دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی برای کمک به انقباض مردمک می‌شود.

تیم‌های دیگر در حال مطالعه قطره‌هایی هستند که لنز را نرم و وزن آن را کاهش می‌دهند تا فوکوس راحت‌تر را میسر سازند. در نهایت، برخی تحقیقات اولیه نشان داده‌اند که تحریک الکتریکی پالسی عضلات چشم می‌تواند به تقویت آن‌ها و بهبود توانایی افراد در دیدکمک کند.

به نظر می‌رسد امید به درمان پیرچشمی در آینده نزدیک بسیار روشن است و خوشبینانه حتی می‌توان فرض کرد که فاصله چندانی با مهار کامل این عارضه نداریم.

رینگ درون برای درمان سریع پیر چشمی

کاشت جدیدترین روش اصلاح پیرچشمی محسوب می شود و به نسبت تکنیک های پیشین پیشرفت چشم گیری است.

کمرا

طی سال های اخیر تکنیک جدیدی به نام کمرا در اختیار قرار گرفته که افراد را از عینک و لنز بی نیاز می کند. کمرا یک درمان سریع پیر چشمی است. کمرا یک درون کاشت مؤثر و ایمن است که کمتر از یک دهه پیش به عرصه چشم پزشکی وارد شد و پس از نتایج مثبت و کارا و سربلند بیرون آمدن از آزمون های دقیق و سخت گیرانه مختلف، هم اکنون در اتحادیه اروپا و برخی کشورهای آمریکای شمالی و شرق آسیا وارد مرحله درمانی شده.

روش های پیشگیری از پیر چشمی

  • به ساعت خواب خود در طول شبانه روز توجه کنید ( ۸ ساعت خواب در شبانه روز)
  • مصرف انواع میوه جات و سبزیجات و مرکبات از ابتلا به پیر چشمی پیشگیری می کند.
  • از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید.

غذاهایی که به حفظ سلامت چشم کمک می کند

برای حفظ بافت ها و عملکردهای حیاتی، چشم های شما به مواد مغذی موجود در غذاهایی که می خورید متکی هستند. علاوه بر محدود کردن الکل و کافئین، باید مطمئن شوید که با نوشیدن آب کافی هیدراته بمانید.
همچنین باید سعی کنید غذاهایی بخورید که سرشار ازمواد زیر باشند:

ویتامین A

برای حفاظت سطح چشم و بینایی سالم به مقدار کافی آنتی اکسیدان ویتامین A در رژیم غذایی خود (یا از طریق مکمل) نیاز دارید. در هر رژیم غذایی، منابع غنی از ویتامین A وجود دارد. انتخاب های گیاهی شامل سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین، سبزیجات سبز برگ و هویج است. یا ممکن است غذاهای حیوانی مانند پنیر، ماهی روغنی یا جگر را انتخاب کنید.

ویتامین C

بهترین غذاها برای دریافت دوز روزانه ویتامین C میوه ها و سبزیجات از جمله پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی و کلم بروکلی هستند.

 ویتامین E

 اگر قبلاً دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (AMD) دارید، مطمئن شوید که ویتامین E کافی دریافت می‌کنید. مطالعات نشان داده‌اند که این ویتامین در کاهش سرعت بیماری نقش دارد.

 لوتئین

سبزیجات برگ سبز مصرف کنید تا مطمئن شوید که لوتئین کافی دریافت می کنید که به چشمان شما کمک می کند نور آبی مضر را که می تواند به شبکیه چشم شما آسیب برساند، فیلتر کند.
اگر می‌دانید که ویتامین‌های مناسبی دریافت نمی‌کنید، زیرا رژیم غذایی شما به اندازه کافی غذاهای سالم را شامل نمی‌شود، می‌توانید به جای آن یک مولتی ویتامین مصرف کنید. البته به یاد داشته باشید که ویتامین هایی که در یک قرص وجود دارد به خوبی ویتامین هایی که به طور طبیعی در غذاهای تازه وجود دارند جذب بدن نمی شوند.
انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x