اجتماعیخانواده

معرفی انواع مدل مو باب و ترند دخترانه

معمولا دختران جوان علاقه ی زیادی به تنوع و تغییر دارند. که مدل مو باب برای دختران امروزی جذابیت زیادی دارد. در این مقاله جدیدترین مدل مو باب را به نمایش می گذاریم تا با ایده گرفتن، مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

به گزارش تلنگر؛ مدل مو باب؛ چندسالی است که ترند شده و افراد زیادی به دنبال این مدل مو هستند. اما این مدل برای هرکس مناسب نیست و در ابتدا باید به تناسب صورت دقت کنید تا از کار خود پشیمان نشوید.

مدل مو باب چیست؟

مدل موی باب (Bob Hairstyles)؛ نوعی کوتاهی موی کلاسیک و مد روز برای بانوان است. این سبک مو به راحتی با انواع فرم صورت و چهره خانم ها مطابقت دارد. چنانچه به دنبال یک مدل مو ساده، جذاب، همیشگی و مد روز برای موهای خود هستید، مدل موی باب بهترین گزینه میتواند باشد.

مدل موی “Bob” در میان دختران و زنان از محبوبیت زیادی برخوردار است. معمولا موهای پرحجم و دارای بافت زیاد، با این مدل مو، جذاب تر میشوند. نگران نباشید! حتی اگر موهای کم و لختی داشته باشید، انواع مختلفی از مدل موی باب وجود دارد که میتواند برای موهای کم حجم شما مناسب باشد.

انواع مدل مو باب و ترند

بسیاری از ما لحظاتی را سپری کرده‌ایم که می‌خواستیم به یک «آدم باب» تبدیل شویم. و دلیل خوبی دارد: باب‌ها فوق‌العاده شیک هستند و برای کسانی که می‌خواهند اعتماد به نفس داشته باشند، آنها را به مدل موی عالی تبدیل می‌کند.

با این حال، در سال ۲۰۲۳، به این سادگی نیست که از یک استایلیست یک باب ساده بخواهید. شما گزینه‌هایی دارید، از باب‌های ایتالیایی، باب‌های بافته شده تا باب‌های بافته.

باب نامتقارن

باب نامتقارن

یک باب نامتقارن دارای شکل گرد است که یک طرف آن کوتاه تر از طرف دیگر است. به شکل هلالی رو به پایین در اطراف سر بریده شده و ظاهری منحصر به فرد و تند ایجاد می کند. معمولاً «سمت کوتاه‌تر روی طرح کلی سنگین‌تر می‌شود، اما با استفاده از برش بافت یا تیغ، می‌توانید عدم تقارن را افزایش دهید و به لبه‌ها نرمی اضافه کنید.»

باب ایتالیایی

باب ایتالیایی

در دنیای مسحور کننده باب ها، یک سبک جذابیت خالص ایتالیایی را تراوش می کند باب ایتالیایی. این برش دقیقاً زیر چانه و بالای شانه‌ها قرار می‌گیرد، با یک خط سنگین وزن که به حجم و جذابیت اضافه می‌کند. «این مدل کمی صورت را در آغوش می‌گیرد و مانند سایر سبک‌های باب، گوشه‌های جلویی بلندتری ندارد».

باب ایتالیایی در مقایسه با نمونه‌های کوتاه‌تر خود که نیاز به برش‌های مکرر دارند، به طرز شگفت‌انگیزی کم تعمیر و نگهداری است.

باب فرانسوی

باب فرانسوی

صحبت از باب بین المللی: شاید باب فرانسوی بهتر با سلیقه شما هماهنگ باشد. «باب فرانسوی پشت گردن را در آغوش می‌گیرد، معمولاً کوتاه‌تر از طول چانه است و می‌توان آن را با یا بدون حاشیه پوشید».

برای حفظ طول متمایز یک باب فرانسوی، تریم های منظم توصیه می شود. هنگامی که این ظاهر را با بافت طبیعی موهای خود حالت می دهید، او به شدت توصیه می کند از کرم خشک هوا استفاده کنید تا آن را به شما بدهد.

باب فرفری

باب فرفری

باب های مجعد، به عبارت ساده، باب هایی هستند که موهای مجعد دارند. شما می توانید با توجه به اسکرین شات اینستاگرام مورد نظر خود به الگوی فر یا استایل طبیعی خود پایبند باشید. برای ظاهری شیک و خیس که لیزو در اینجا پوشیده است، مقدار زیادی موس و ژل اضافه کنید.

لوب

لوب، که به عنوان باب بلند نیز شناخته می‌شود، می‌تواند از طریق یک برش کند یا لبه شکسته به دست آید. به طور کلی، لوب درست از روی شانه یا کمی بالاتر از آن می افتد.

یکی از مزایای لوب این است که نگهداری از آن در مقایسه با سبک های دیگر نسبتاً آسان است و تطبیق پذیری را ارائه می دهد زیرا “می توانید آن را صاف، مجعد یا حتی خشک شده در هوا بپوشید.

باب بلانت

«باب‌های بلانت با یک قیچی کند بریده می‌شوند و تمایل دارند در وسط گردن یا خط رویش مو بیفتند. هنگام بریدن یک باب بلانت، خط مو اغلب به عنوان یک راهنما استفاده می شود.

باب بافته

در اینجا جای تعجب نیست، باب بافته شده، بابی است که با بافته های کوچک طراحی شده است. برای دستیابی به این ظاهر،  به یک آرایشگر متخصص در تکنیک‌های بافتن مراجعه کنید. هنگامی که بافت ها  در می آیند، حداقل یک ظاهر طراحی شده مورد نیاز است. ماندگاری این مدل به “سرعت رشد موهای شما” بستگی دارد.

باب فلیپی

باب فلیپی

یک باب با لایه هایی است که به گونه ای طراحی شده اند که به سمت بیرون کشیده شوند. “طول این باب می تواند متفاوت باشد. که با موهای خشک شده شروع کنید، سپس از یک برس گرد متوسط ​​استفاده کنید تا انتهای آن را به سمت بیرون حالت دهید و آن تلنگرهای بازیگوش را ایجاد کنید. برای ثابت نگه داشتن استایل، با یک اسپری موی سبک و انعطاف پذیر مانند R+Co Bleu به پایان برسانید.

باب لایه ای

برای رسیدن به یک باب لایه لایه، یک آرایشگر (یا فردی در خانه که با قیچی احساس راحتی می کند) شکل پایه باب را ایجاد می کند و سپس لایه هایی را برای کاهش وزن و ایجاد بافت به انتهای آن اضافه می کند. افزودن لایه‌ها به باب مخصوصاً برای کسانی که موهای نازکی دارند مفید است، زیرا به ایجاد «نرم‌تر و حجم دادن به ظاهر کلی کمک می‌کند».

باب خط A

باب A-Line یک برش مدرج است، بنابراین در پشت (تجاری) کوتاهتر و در جلو (پارتی) بلندتر است.  برای رسیدن به این مدل، پشت خط مو “برش داده می‌شود و از آنجا فارغ‌التحصیل می‌شود، در حالی که جلوی آن کمی بلندتر و سنگین‌تر می‌شود.” این تکنیک باعث افزایش وزن و حجم می شود و برای کسانی که موهای نازکی دارند ایده آل است.

فلپر باب

باب فلپر که یادآور دهه ۱۹۲۰ پر زرق و برق است، یک باب براق است که به زیبایی درست زیر گوش می افتد و اغلب با یک حاشیه کوتاه همراه است. با این حال، قبل از پذیرفتن کامل این مدل مو، توجه به این نکته مهم است که “این ظاهر باید مرتباً کوتاه شود تا استایل ساختار یافته و طول کوتاه خود را حفظ کند.” این بدان معنی است که ممکن است بهترین انتخاب برای کسانی نباشد که به دنبال ظاهری کم تعمیر و نگهداری هستند.

تشخیص مدل موی باب متناسب با صورت

شما ابتدا باید تشخیص بدهید که صورت شما چه مدلی دارد و چه نوع مدل مو بابی برای شما مناسب است تا با توجه به آن اقدام کنید.

مدل موی باب برای صورت بیضی

فرم صورت بیضی برای مدل مو باب مناسب ترین نوع است زیرا این فرم صورت بسیار یکنواخت است. در واقع، صورت های بیضی می توانند تقریباً هر مدل مویی را به زیبایی نشان دهند. تنها چیزی که در صورت بیضی شکل باید از آن اجتناب کرد، چتری های پر حاشیه یا مدل موی دیگری است که موهای زیادی روی صورت می ریزد.

اگر می خواهید مدل مویی داشته باشید که صورت شما را لاغرتر نشان دهد، مدل مو باب پیکسی را انتخاب کنید که موج های بیشتری دارد. یک مدل مو باب موج دار کنار یک باب معکوس نیز برای چهره های بیضی بسیار جذاب هستند. توصیه می‌شود این برش‌ها را با سشوار حالت دهید تا موهایتان حجیم شود و صورتتان کمی گردتر به نظر برسد.

مدل مو باب برای صورت گرد

اگر صورت گرد دارید، نمی خواهید موهای خود را خیلی کوتاه کنید. از هر گونه برشی که به چانه یا بالای چانه شما ختم می شود، همراه با چتری های کامل یا قسمت های مرکزی خودداری کنید، زیرا باعث می شود صورت شما پرتر به نظر برسد.

در حالی که باب های کوتاه برای صورت های گردتر مناسب نیستند، همچنان می توانید باب A-line یا باب زاویه دار بکشید. هر بابی که کمی بلندتر از چانه شما باشد، صورت شما را لاغرتر نشان می دهد، به شرطی که از چتری های ضخیم دوری کنید. شما همچنین می توانید یک باب پریشان را امتحان کنید.

وقتی باب خود را استایل می دهید، می بایست به آن حجم دهید. حجم اضافی برای افزودن به اثر لاغری صورت لازم است.

مدل مو باب برای صورت مربعی

اگر صورت مربعی دارید، می‌خواهید از باب‌های صاف یا جعبه‌ای خودداری کنید زیرا شما را مردانه نشان می‌دهند. هنگامی که صورت مربعی دارید، می خواهید موهای خود را به گونه ای کوتاه کنید که ویژگی های شما را نشان دهد.

برخی از برش های باب که این کار را انجام می دهند عبارتند از باب نامتقارن و باب بلند و باب زاویه دار. این برش درست روی شانه ها یا کمی بالاتر از آن قرار می گیرد. یک قسمت وسط یا یک قسمت کناری را بچسبانید.

برای حالت دادن به این برش، می خواهید از سرمی استفاده کنید که موهای شما را صاف و براق کند. موهایتان را صاف کنید یا با اتو صاف کنید تا ظاهری واقعا براق و صاف داشته باشید که بسیار جذاب خواهد بود.

مدل مو باب برای صورت مستطیلی

اگر صورت بلندی دارید، بهتر است از موهای بلند خودداری کنید. هر چه موهای شما بلندتر باشد، صورت شما بلندتر به نظر می رسد. بنابراین، شما می‌خواهید به استایل‌های کوتاه‌تر بچسبید، زیرا آن‌ها صورت شما را کمی پهن‌تر و کمی بلندتر نشان می‌دهند.

باب های طول چانه برای این فرم صورت بهترین هستند. شما می توانید یک باب بافت دار به طول چانه یا یک باب صاف با حاشیه انتخاب کنید. یک باب بلند تا چانه، مهم نیست که چگونه آن را مدل دهید، برای شما خوب به نظر می رسد.

مدل مو باب برای صورت قلبی

شما می خواهید از هر گونه برشی که سر را دراز می کند، مانند طول چانه و باب های کوتاه اضافی، اجتناب کنید. این برش‌ها پیشانی کوتاه صورت‌های قلبی شکل را بهبود می‌بخشد.

برای صورت های قلبی شکل، بهترین باب ها طول شانه است، مانند لبه بافت دار. همچنین می‌توانید باب لایه‌ای درشت را که دقیقاً زیر چانه قرار دارد، امتحان کنید. همچنین ممکن است بخواهید مدل مو باب چتری و لایه های چتری را امتحان کنید تا واقعاً چهره قلبی شکل خود را برجسته کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x