ارتباطات

انتشار ویندوز 12 تا کمتر از 6 ماه دیگر

بر اساس اخباری که از یک منبع آگاه در تایوان منتشر شده است، ویندوز 12 با تغییرات گسترده و شگفت انگیزی در نیمه اول سال 2024 عرضه خواهد شد.

به گزارش تلنگر؛ قبل از اعلام تاریخ انتشار ویندوز ۱۲ مدیر ارشد مالی اینتل در خصوص ویندوز جدید اینگونه گفت که ویندوز در سال ۲۰۲۴  منتشر خواهد شد و یک به‌روزرسانی عظیم در نرم افزار خودش خواهد بود که شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که این به‌روزرسانی ویندوز ۱۲ باشد. اخبارهای جدید این اطلاعات را تأیید می‌کند. ممکن است مایکروسافت ویندوز ۱۲ را در ژوئن ۲۰۲۴ (خردادماه ۱۴۰۳) برای تعداد بسیاری از رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دهد. همچنین رایانه‌های موردنظر مایکروسافت احتمال دارد به سخت‌افزار اختصاصی هوش مصنوعی نیاز پیدا کنند.

براساس خبری از یک نشریه تایوانی CTEE، مایکروسافت به احتمال زیاد ویندوز ۱۲ را در ژوئن ۲۰۲۴ و برای رایانه‌های اختصاصی هوش مصنوعی منتشر می‌کند. اگرچه این نشریه هیچ اشاره مستقیمی نمی‌کند، اما این اظهارات را به رئیس شرکت تایوانی Quanta و مدیر عامل شرکت ایسر در نمایشگاه اخیر فناوری پزشکی تایوان نسبت می‌دهد.

ویندوز ۱۲ با هوش مصنوعی کار می‌کند؟

جدای از صحبت‌های اخیر Quanta و ایسر، در اوایل سال ۲۰۲۳، یکی از مدیران ارشد اینتل گفت که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ ویندوز به‌روزرسانی شود؛ البته او به صراحت بیان نکرد که آیا این به‌روزرسانی به عرضه ویندوز ۱۲ مربوط است یا قرار است به ویندوز ۱۱ ویژگی‌هایی اضافه گردد.

همچنین منطقی است اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد برای انتشار ویندوز ۱۲، استفاده از رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را توصیه کند، زیرا مایکروسافت اخیراً تمرکز روی ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند Copilot را دوچندان کرده است. به احتمال زیاد مایکروسافت و همچنین شرکای سخت‌افزاری آن مانند انویدیا، اینتل و AMD، برای ویندوز ۱۲ سیستم‌هایی با سخت‌افزار اختصاصی شتاب‌دهنده هوش مصنوعی توصیه خواهند کرد.

همچنین مایکروسافت در اوایل سال جاری میلادی در رویداد CES 2023 حضور داشت و در مورد مزایای چنین سخت‌افزاری صحبت کرد. ازاین‌رو، چنین توصیه‌ای چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. البته بعید است که چنین سخت‌افزاری را عموم مردم داشته باشند چون اکثر رایانه‌های شخصی امروزی فاقد هر دو فناوری رایزن AI و NPU (واحد پردازش عصبی) یا VPU (واحد پردازش بینایی) اینتل هستند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x