سلامت

همه چیز درباره پلاسماژل یا بایوفیلر

همه چیز درباره پلاسماژل یا بایوفیلر

همیشه توجه به زیبایی در اقشار مختلف مردم وجود داشته است و این موضوع جدید نیست. بحث جوانی و زیبایی اصلا جنسیت نمی شناسد و آقایان و بانوان مطابق استانداردهای زیبایی روز رفتار می کنند. درست یا غلط بودن پیگیری این رفتارها مربوط به دانش روانشناسی و جامعه شناسی است که در این مقاله قصد ورود به آن را نداریم. اما با توجه به ترندهای روز، مردم در شبکه های اجتماعی دعوت به حفظ زیبایی طبیعی خود می شوند. دیگر آرایش های عجیب و تغییرات خاصی که چهره فرد را از حالت طبیعی خود خارج کند، رایج نیست. اغلب مردم خواهان این هستند که ضمن نزدیک شدن به استانداردهای زیبایی از حالت طبیعی خود خارج نشوند و به قول معرف کسی متوجه عمل های زیبایی آن ها نباشد و درعین حال زیباتر و جوان تر به نظر بیایند.

یکی از راهکارهای جذابی که طرفداران زیادی نیز دارد، تزریق فیلرها زیر پوست است. این فیلرها به هدف های مختلفی مانند ایجاد زاویه یا برجستگی در نقاط خاصی از صورت، برطرف کردن چروک هایی که با افزایش سن به صورت طبیعی روی پوست ایجاد می شوند یا درمان جای زخم های قدیمی استفاده می شوند. انواع بایوفیلرها و فیلرهای مصنوعی به این منظور استفاده می شوند.

بایوفیلرها به دلیل این که مستقیما از خون فرد به دست می آیند بسیار مورد توجه اند. در این مقاله هر چیزی را که قبل از تزریق بایوفیلر لازم است بدانید با جزییات و با زبان ساده به شما می گوییم.

پلاسماژل یا بایوفیلر چیست؟

ابتدا لازم است با ماهیت پلاسماژل یا بایوفیلر یا فیلرهای طبیعی آشنا شوید.

بدن ما ویژگی های شگفت انگیزی دارد و هنوز راه زیادی تا کشف همه این ویژگی ها داریم. بدن ما حاوی موادی است که برای ترمیم نقاط دیگر می توانیم از آن استفاده کنیم. با توجه به این که منشا آن ها بدن خود ما است، آسیب کمتری نیز در پی خواهد داشت.

پلاسماژل یا بایوفیلر ماده شگفت انگیزی است که پزشکان طی مراحل ساده ای آن را مستقیما از خون خود بیمار استخراج می کنند و پس از آماده سازی به ناحیه های مورد نظر تزریق می کنند. این ماده بدون دخالت هرگونه ماده شیمیایی خارجی تهیه می شود و با تزریق آن مستقیما مواد مغذی مورد نیاز به ناحیه مورد نظر می رسد.

بایوفیلر چگونه آماده و تزریق می شود؟

در بخش قبل اشاره کردیم که بایوفیلرها مسقیما از خون بیمار بدون افزودن هیچ ماده شیمیایی تهیه می شوند.

ابتدا باید پزشک متخصص پوست تایید کند که شما کیس مناسبی برای تزریق بایوفیلر هستید. بعد از ورود به مطب یا کلینک تخصصی مقدار مشخصی خون از شما گرفته می شود. خون داخل لوله های مخصوص پی آر پی ریخته می شود.

پس از خونگیری شما باید مدتی منتظر بمانید که پزشک و دستیاران پلاسماژل را آماده کنند. دستیار پزشک پوست شما را کاملا تمیز و ضدعفونی می کند. سپس از بی حس کننده های موضعی برای نقاطی که تزریق قرار است انجام شود و کمی اطرف آن استفاده می کند. مدت زمانی که طول می کشد تا بی حسی اتفاق بیافتد، برای آماده سازی بایوفیلر نیز کافی است.  در این فاصله یک فرد کارآزموده و آموزش دیده مطابق دستور و زیر نظر پزشک، نمونه خونی که از شما گرفته اند را داخل سانتریفیوژ قرار می دهد.

با سانتریفیوژ کردن همه گلبول ها را از پلاسما جدا می کنند. پلاسما، پلاکت ها و سایر مواد مغذی که باقی مانده اند، داخل دستگاه پلاسماژل قرار می دهند. در پایان ماده ای خمیری شکل به دست می آید که به آن پلاسماژل یا بایوفیلر گفته می شود. همین ماده توسط پزشک به نواحی مورد نظر تزریق می شود. قیبل از تزریق پمادهای بی حس کننده کاملا از روی پوست برداشته می شوند و دوباره تمام صورت را ضدعفونی می کنند.

همه چیز درباره پلاسماژل یا بایوفیلر

مزیت بایوفیلر نسبت به فیلرهای مصنوعی

  • هیچ ماده شیمیایی خارجی ندارد و فقط از بخشی از خون خود فرد به دست می آید.
  • فیلرهای مصنوعی گران اند.
  • همان روزی که آماده می شوند، مصرف می شوند.
  • عوارض جانبی مانند نکروز یا از بین رفت بافت ایجاد نمی شوند.
  • حساسیتی به وجود نمی آید.
  • بدن هیچ واکنش آلرژیکی نشان نمی دهد زیرا تمام آن از خون بیمار به دست آمده است و پس از آماده سازی دوباره تزریق می شود.

نکات مهم قبل از تزریق بایوفیلر

  • بایوفیلر حتما باید به تجویز پزشک متخصص پوست و زیر نظر شخص ایشان انجام شود.
  • تحت هیچ شرایط نه تزریق پلاسماژل نه سایر روش های درمانی را در آرایشگاه ها و مراکز زیبایی انجام ندهید. فقط در مطب ها، بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی پوست این اقدامات را انجام دهید.
  • سانتریفیوژ و دستگاه پلاسماژل با کیفیت و سالم در کنار مهارت فردی که بایوفیلر را آماده می کند مهم است. دستگاه پلاسماژل رویان ایران یکی از بهترین انواع این دستگاه در ایران است که در کلینک ها و مطب های زیادی استفاده می شود.

همه چیز درباره پلاسماژل یا بایوفیلر

در نهایت؛ با دریافت مشاوره از پزشک متخصص پوست می توانید مناسب ترین روش از بین تکنیک های متععدی که امروزه انجام می شوند، مانند لیزر، هایفو، مکیرونیدلینگ، آر اف، اندو لیفت، تزریق فیلرها و … که برای شرایط شما مناسب است را انجام دهید. اگر شما کاندید مناسبی برای تزریق بایوفیلر باشید، باتوجه به این که در این روش بایوفیلر را از خون شما و با دستگاه پلاسماژل آمده می کنند، گزینه بسیار مناسبی است. البته تاکید می کنیم که انجام این کار به نظر پزشک شما بستگی دارد.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x