خانواده

چگونه ترشی انبه بندرعباس درست کنیم

ترشی انبه بندرعباسی  جزو ترشی‌های ایرانی محبوب و پرطرفدار است. امروز در بخش آشپزی سایت تلنگر طرز تهیه این ترشی خوشمزه و تند را تمام نکات و فوت‌وفن به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش تلنگر؛ ترشی یک چاشنی در کنار غذا است که در ایران بسیار رواج دارد. اگر درمیان ترشی‌های جنوبی بگردید اکثرا با ترشی‌های تند مواجه می‌شوید. ترشی انبه بندرعباسی یکی از همین ترشی‌های پرطرفدار است. این ترشی طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و زود آماده می‌شود. اصلا مهم نیست این میوه را دوست دارید، چون عاشق این ترشی تند جنوبی می‌شوید.

مواد لازم برای ترشی انبه بندرعباس

انبه‌ی پوست‌کنده و خردشده ۴ عدد
سرکه‌ی سفید ۲ونیم پیمانه
سس تمرهندی ۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
خشک‌شده ۵ فلفل تند
سیر ۵ حبه
گلپر ۱ قاشق چایخوری
سیاهدانه ۱ قاشق چایخوری
تخم گشنیز سابیده شده ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی انبه بندرعباس

ترشی انبه بندرعباس تند با آبلیموهر قسمت از کشور ما مواد و دستورالعمل های خاص به همان ناحیه و شهر را دارد. این ترشی محبوب نیز در هر منطقه طعم و طرز تهیه منحصر به فرد خودش را دارد. ترشی انبه سیاه، ترشی انبه‌ کال، ترشی انبه بندرعباس یا ترشی با انبه به شیوه جنوبی و ترشی انبه با آبلیمو ۴ روش درست کردن انبه خانگی در ایران هستند که طرفداران خاص خود را دارد.

در ادامه با طرز تهیه ترشی انبه بندرعباس تند با شما همراه هستیم. برای تهیه ترشی انبه بندرعباس باید طی ۵ مرحله پیش بروید.

مرحله اول

آن‌ها را چهار قسمت تقسیم کنید. هسته را جدا کنید و سپس قطعات را در اندازه‌ی دلخواه‌تان خرد کنید؛ می‌توانید آن‌ها به تکه‌های بزرگ تقسیم کنید یا مانند سیب‌زمینی آن‌ها را خلال کنید.

مرحله دوم

انبه‌ها را در یک ظرف متوسط با آبلیموها مخلوط کنید.

مرحله سوم

سرکه را در با حرارت کم بجوشانید و روی همان شعله‌ی کم سیر و سس تمرهندی را به سرکه اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از ۵ دقیقه که روی حرارت ماند باید در این مرحله باید ادویه‌ها را به باقی مواد اضافه کنید. اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر در ادامه روی شعله بماند.

مرحله پنجم

در آخر انبه‌های خوابانده‌شده در آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید حدود یک دقیقه روی شعله بماند. مخلوط را در شیشه‌ای تمیز بریزید و در آن را محکم ببندید و در جایی به دور از نور نگه دارید تا جا بیافتد. ترشی انبه بندرعباسی شما آماده است؛ شما از همان فردای آماده‌شدن می‌توانید آن را چاشنی غذای خود کنید. اگرهم اندکی صبور هستید، یک ماه صبر کنید که به طعم اصیل‌تر برسید.

فوت‌وفن تهیه ترشی تند انبه بندرعباسی

بسیاری از بندرعباسی‌ها دوست دارند از انبه‌ی درسته ترشی بیندازند. آنان با چاقو چهار برش به انبه می‌زنند، به‌صورتی‌که به عمق برش‌ها به هسته‌ی انبه برسد، اما انبه را جدا نمی‌کنند.

اگر هسته انبه را در ترشی جاافتاده انبه بندرعباس میل کنید کاملا متوجه می‌شوید که طعم تلخی و سفتی آن از بین رفته است و طعم بسیار دلچسبی دارد. ترشی انبه بندرعباسی اگر به شکل بالا تهیه شود، طعمی و شکلی به شکل محلی خود بندرعباس را دارد.

اگر ترشی تند دوست دارید می توانید چند عدد فلفل سبز تند به ترشی اضافه کنید. در ضمن اگر انبه ها را به جای خرد کردن، له کنید؛ شیرینی ترشی به علت طعم گرفتن بیشتر مواد با سرکه و سایر مواد افزوده شده، متعادل تر می شود.

انبه‌ها را خرد کرده و بعد هم ادویه ها را به همراه سیر له شده، روغن زیتون و سرکه با هم مخلوط کنید. بعد هم تمام مواد را داخل ظرف ریخته و درب ظرف را محکم ببندید. ادویه ترشی انبه بندری عبارتند از: پودر تخم گشنیز، فلفل سیاه، فلفل قرمز و سیاه دانه

سخن پایانی

درنهایت باید از طرزتهیه درست این ترشی استفاده کنید تا طعم دلنشین آن را متوجه شوید. شاید به نظر برسد که ترشی انبه تند بندرعباسی تنها یک چاشنی در کنار غذا است، اما این ترشی دارای خواص بسیار است که در مقاله ای مختص به خواص آن خواهیم پرداخت.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x