خانواده

فوت و فن پخت لبو با 5 روش شگفت انگیز و جدید

لبو و کدو حلوایی و باقلا گرم از انواع خوراکی های مخصوص شب یلدا هستند و اگر این نوع دسرها به خوبی پخته شوند طعم و مزه بی نظیری پیدا می کنند بنابراین بهتر است فوت و فن پخت لبو و کدو و باقلا را بدانید. در این مطلب به لبو پرداخته ایم.

به گزارش تلنگر؛ چغندر پخته همان لبو است که دارای طعم و مزه ای بی نظیر است و در روزهای سرد پاییز و زمستان اغلب افراد تمایل زیادی به خوردن لبو پیدا می کنند. برای طرز تهیه لبو روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید لبو را روی گاز و درون فر و مایکروفر و یا با شیره انگور بپزید البته باید برای  داشتن از طعم بی نظیر فوت و فن پخت لبو را نیز بلد باشید، که در ادامه مطلب آ را به شما آموزش خواهیم داد.

تهیه لبو تنوری با چاشنی سرکه و ادویه

۶۷۰ گرم چغندر بزرگ (پخته شده)
دو قاشق چای‌خوری آویشن تازه
دو قاشق چای‌خوری سرکه بالزامیک
دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی

فوت و فن پخت لبو با چاشنی سرکه و ادویه

برای تهیه لبو به این روش، ابتدا چغندرها را داخل قابلمه بریزید و آنها را به طور کامل بپزید. پس از پخت چغندرها، فر را به دمای ۲۰۰ درجه تنظیم کنید. چغندرها را چند قطعه کرده و آنها را بر روی سینی فر بچینید. سپس مخلوط چاشنی خاص این لبو را آماده کنید.

برای ۷۰۰ گرم چغندر، به ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۲ قاشق چای‌خوری سرکه بالزامیک، و ۲ قاشق چای‌خوری پودر آویشن تازه نیاز خواهید داشت. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و با استفاده از قلمو، این مخلوط را بر روی تکه‌های چغندر بمالید. سینی حاوی لبوهای قاچ شده را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پخت کنید. در پایان، می‌توانید لبوها را با افزودن چاشنی هایی مثل  نمک، گلپر و آویشن آن را طعم دار کنید و از آن لذت ببرید.

تهیه لبو روی اجاق گاز

پخت لبو روی اجاق گاز

سه لیوان آب
سه عدد چغندر کوچک
۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شکر

فوت و فن پخت لبو روی اجاق گاز

در این روش به هیچ عنوان نباید سر وته چغندر را کند و فقط با یک برس آن را شسته و تمیز می کنید.در قابلمه آب بریزید و حرارت را کم کنید و دو الی سه ساعت زمان دهید تا لبوی شما نرم شود. می توانید به ازای هر چغندر یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید. باید در هنگام پخت لبوها درب قابلمه را به طور کج بگذارید تا بخار درون قابلمه بتواند چغندرها را مغزپخت کند.

بعد از این زمان باید لبو را از قابلمه خارج کنید و پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید.حالا برش ها را به آب لبو برگردانید و مقداری شکر در آب لبو بریزید.در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا یک ساعت باز با حرارت کم پخته شود.سپس خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شود. در این روش فوت و فن پخت لبو اگر از چغندرهای بزرگ استفاده می کنید آب و زمان شما افزایش می یابد.

فوت و فن پخت لبو با فر

پخت لبو در فر

این روش به روش لبو کبابی معروف است. کافی است که چغندر را شسته و در فویل بپیچید و یک ساعت در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و بعد از آن خارج کنید و پوست لبو را بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید.

فوت و فن پخت لبو با زودپز

پخت لبو با زودپز

در این روش هم باید چغندرها را شسته و برای یک و نیم ساعت در زودپز بریزید و در زودپز شکر و آب و چغندر بریزید و بعد از این تایم خارج کرده و پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید.

فوت و فن پخت لبو با نبات

در صورتی که بخواهیم لبو را با نبات درست کنیم، کافی است شکر را از لیست مواد لازم حذف کنیم و به جای آن از یک تکه نبات استفاده کنیم. بهتر است ابتدا کمی نبات اضافه کنیم، سپس در صورتی که شیرینی آب لبو کم بود باز نبات اضافه کنیم.

نکته فوت و فن پخت لبو:

دیگر در مورد اضافه کردن نبات به لبو این است که هم باید از نبات ساده استفاده کنیم تا روی طعم لبو تاثیر منفی نگذارد. چرا که اگر از نبات های طعم دار برای این کار استفاده کنیم ممکن است روی طع لبو تاثیر منفی بگذارد.

تهیه لبو در مایکروفر

پخت لبو در فر

در این روش باید چغندر را بشویید و سر و ته آن را بزنید و ورقه ای کنید و کمی سرکه به آن بمالید و مایکروفر را روی حرارت بالا قرار دهید. برای پخت ۲۵۰ گرم لبو حدود ۱۲  دقیقه و برای نیم کیلو حدود ۱۵ دقیقه زمان لازم است.

فوت و فن پخت لبو گرفتن تلخی لبو

فوت و فن پخت لبو

طعم تلخ لبو ممکن است از خود چغندر باشد، شاید هم خاک و آلودگی های چسبیده شده به پوست و انتهای آن را به خوبی تمیز نکرده اید، به همین خاطر طعمش در حین پخت تغییر کرده و تلخ شده است. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر چغندر دچار سرمازدگی شده باشد، طعمش تلخ خواهد شد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x