شهرنشینی

روش های جدید ارسال بسته به شهرستان

ارسال بسته به شهرستان؛ از جمله روش هایی است که از طریق اداره پست انجام می شود. و با گذشت زمان این روش راحت تر شده و شما بدون مشکل می توانید بسته خود را ارسال کنید.

به گزارش تلنگر؛ ارسال بسته به شهرستان در گذشته مشکلات زیادی داشت و در بیشتر اوقات خود فرد برای اطمینان بیشتر بسته را تا شهر مقصد می برد. اما خوشبختانه امروزه دنیای پست پیشرفت های زیادی کرده است، و با توجه به تدابیری که اتخاذ شده کم تر پیش می آید، بسته پستی گم شود یا از بین برود.

روش های جدید ارسال بسته به شهرستان

هر کسب‌وکاری برای فرستادن مرسولات خود، عوامل خاصی را مدنظر قرار می‌دهد. فروشگاهی که لوازم شکستنی دارد، به‌دنبالِ دقت بالا در پست و بیمۀ بار است و شرکتی که تعداد زیادی ارسال در طول روز دارد، از امکان مدیریت هم‌زمان آن‌ها استقبال می‌کند.

ارسال بسته پستی از درب منزل

یکی از محبوب‌ترین روش‌های ارسال بسته به شهرستان؛ ارسال بسته پستی از درب منزل است که به‌واسطه مزایای فراوان در حمل و نقل کالا به‌صورت داخلی و خارجی مدنظر قرار گرفته است.

درواقع ارسال و تحویل بسته پستی درب منزل یا همان روش Door to Door (DTD) نیاز به مراجعه حضوری به شعب اداره پست را حذف کرده و این خود مأمور پست است که بسته را از درب منزل یا هر لوکیشنی که شما بخواهید تحویل می‌گیرد و درب منزل فرد گیرنده یا هر لوکیشن دیگر تحویل خواهد داد.

نکات مثبت ارسال بسته پستی از درب منزل

ارسال بسته پستی از درب منزل مزایای خاص خود را دارد که موجب شده است به یکی از محبوب‌ترین روش‌های ارسال مرسولات بدل شود؛ مزایایی چون:

راحتی فوق‌العاده

بزرگ‌ترین مزیتی که ارسال و دریافت بسته پستی از درب منزل دارد احساس راحتی است که برای شما به ارمغان می‌آورد.

درواقع در این روش نیازی نیست شما حتی یک متر از جای خود جابه‌جا شوید و تنها با مقایسه خدمات شرکت‌های مختلف پستی و انتخاب آن‌ها با چند کلیک ساده فرایند ارسال را انجام می‌دهید. جمع‌آوری بسته‌ها از درب منزل را مأموران پستی انجام می‌دهند و به‌سرعت و به‌کمک فرایندهای مشخص رویه ارسال برای شخص گیرنده انجام خواهد شد.

صرفه‌جویی در هزینه رفت ‌و آمد

از جمله مزایای ارسال بسته به شهرستان در این مورد هزینه است. در کنار راحتی بالا روش DTD می‌تواند موجب صرفه‌جویی در هزینه رفت ‌و آمد شود. درحقیقت با افزایش هزینه رفت‌ و آمد در سطح شهر، جابه‌جایی شما با بسته یا بسته‌های پستی به دفاتر و شعب مختلف علاوه بر طاقت‌فرسا بودن می‌تواند بسیار هزینه‌بر نیز باشد.

حال تصور کنید اگر آنلاین شاپ داشته باشید و بخواهید هر روز این روند را تکرار کنید هزینه‌هایتان تا چه حد افزایش خواهد داشت و روی آوردن به ارسال و تحویل بسته پستی درب منزل تا چه اندازه می‌تواند در بحث مالی کسب‌ و کار شما اثر مثبت داشته باشد.

صرفه‌جویی در زمان

علاوه بر مسائل مالی زمانی که به‌‌دلیل مراجعه حضوری برای پست کردن مرسولات و انجام مراحل مختلف از دست خواهید داد نیز می‌تواند انگیزه بزرگی برای انتخاب روش درب به درب باشد. شما با ارسال بسته پستی از درب منزل می‌توانید به‌صورت قابل‌توجهی در زمان خود صرفه‌جویی کنید و زمان ذخیره‌شده را به انجام امور دیگر اختصاص دهید. بدین‌ترتیب شاهد راه افتادن کارهای بیشتر در زمان یکسان خواهید بود.

به‌ویژه اگر کسب و کار شما بر پایه عرضه کالا به شهرهای مختلف باشد هر مقداری که بتوانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید، طبیعتاً شاهد افزایش بازده کاری، افزایش فروش و توسعه برند خود حتی در میان‌مدت خواهید بود.

کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا

به هر حال همه ما علاوه بر زندگی شخصی وظایفی اجتماعی هم داریم و اگر انتخاب ما به کاهش ترافیک آلودگی هوا کمکی کند باید آن را مزیتی بزرگ بدانیم. کاهش رفت ‌و آمدهای غیرضروری که آلودگی هوا را هم تا حدی کاهش می‌دهد، درنتیجه انتخاب روشی هوشمندانه و کاربردی برای ارسال مرسولات خواهد بود.

رضایت بیشتر فرستنده و گیرنده

تمام مزایای ارسال و دریافت بسته پستی از درب منزل را کنار هم بگذارید تا بهتر متوجه شوید که رضایت طرفین چه فرستنده و چه گیرنده در این روش کاملاً تأمین خواهد شد. درواقع افراد بدون اینکه لازم باشد از خانه خود خارج شوند ترافیک و شلوغی و هزینه‌های مختلف را متقبل شده و زمان زیادی را از دست دهند و از کارهایشان عقب بمانند، فرایند ارسال و دریافت مرسولات انجام پذیرفته و طبیعی است رضایت هر دو طرف به‌صورت کامل حاصل خواهد شد.

دو روش ارسال کالا از طرق اداره پست

ارسال بسته به شهرستان

  • برخی بسته را پست می‌کنند؛
  • برخی هم از پیک استفاده می‌کنند.

اما این سرویس‌ها در جزئیات و قابلیت‌هایی که در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌دهند، با هم تفاوت دارند و هریک بخشی از نیازهای لجستیکی آن‌ها را پوشش می‌دهند.

ارسال بسته پستی به شهرستان با پست پیشتاز

ارسال کالا به شهرستان با استفاده از خدمات پست پیشتاز راه حلی سریع برای ارتباط با نقاط دیگر کشور است. این سرویس پستی، امکان ارسال سریع بسته‌ها به شهرستان‌ها را فراهم می‌کند و از مزایایی خاص بخوردار است.

مزیت پست پیشتاز

اولین مزیت این خدمت، سرعت ارسال است. با انتخاب پست پیشتاز، کالای شما به سرعت به مقصد می‌رسد و این امکان را به شما می‌دهد که محصولات تجاری خود را به موقع به مقصد برسانید.

بسته‌های پستی که به شهرستان با پست پیشتاز فرستاده می‌شوند حداکثر تا ۷۲ ساعت به مقصد می‌رسند که در مقایسه با پست معمولی که ۶ تا ۸ روز طول خواهد کشید،  گزینه بسیار سریع‌تری می‌باشد.

در این پست امکان ارسال بسته‌هایی با وزن حداکثر ۲۵ کیلوگرم وجود دارد. همچنین یکی دیگر از خدمات بسیار مهم پیشتاز امکان پیگیری لحظه‌ای مرسولات با استفاده از کد رهگیری ۲۰ رقمی صادر شده توسط شرکت پست است که می‌توانید با مراجعه به وب سایت tracking.post.ir از بسته پستی خود اطلاعات دقیقی مانند زمان تحویل، نام پستچی را به دست بیاورید.

از دیگر خدمات مهم پست پیشتاز بیمه عمومی تمامی مرسولاتی است که با این سیستم پستی ارسال می‌شوند. بنابراین افراد می‌توانند با خیال راحت از پست پیشتاز برای ارسال بسته پستی به شهرستان استفاده کنند.

در نهایت خدمات پست پیشتاز به افراد و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا به صورت مستقیم با شهرستان‌های مختلف ارتباط برقرار کنند. پست پیشتاز به شهرستان‌ها به عنوان یک ابزار مهم در تسهیل تجارت و تبادلات اقتصادی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی و با اطمینان بالا کالاها و محصولات خود را به نقاط دورافتاده ارسال نمایند

نحوه ارسال بسته به شهرستان به روش پستی

ارسال بسته پستی به شهرستان یک وسیله موثر برای انتقال کالاها به مقصد مورد نظر است امروزه با پیشرفت خدمات پستی، ارسال بسته پستی به شهرستان یک فرآیند ساده و کارا تبدیل شده است.

با پیشرفت سیستم پستی کشور، افراد و کسب‌وکارها قادر می‌شوند تا به راحتی و با اطمینان بسته‌های خود را به شهرستان‌های دورافتاده ارسال کنند.

  • برای ارسال بسته پستی به شهرستان به نزدیک‌ترین دفتر پستی یا بعضی از پیشخوان‌های دولت مراجعه کنید تا بسته خود را تحویل آن‌ها دهید.
  • اگر مرسوله شما از حساسیت بالایی برخوردار است، نسبت به بسته بندی آن در مرکز پست دقت بسیار زیادی را به خرج دهید، زیرا ممکن است در طول مسیر و حمل و نقل توسط کارگران دچار آسیب و یا شکستگی شود.
  • در ادامه نوبت به پر کردن فرم و مشخصات فرستند و گیرنده می رسد که در این مرحله دقت بسیار زیادی را به خرج دهید تا هیچگونه مشکلی برای ارسال بسته پستی شما پیش نیاید.
  • پس از ارسال بسته پستی به شهرستان یک کد رهگیری ۲۰ رقمی در اختیار شما قرار داده می‌شود که با آن می‌توانید شرایط لحظه‌ای  بسته خود را پیگیری لحظه ای کنید. همچنین می‌توانید با قرار دادن این کد رهگیری در اختیار گیرنده، آن را از تاریخ و زمان تحویل بسته پستی و حتی نام پستچی را مطلع کنید.

هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان

هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان از تاثیرگذارترین عوامل در فرآیند ارسال است و بر اساس مجموعه‌ای از پارامترها محاسبه می‌شود. وزن و ابعاد بسته، نوع خدمات پستی، و فاصله مسافتی بین مبدا و مقصد از معیارهای اساسی هستند که تاثیر مستقیمی بر هزینه دارند.

معرفی  ۵ شرکت‌ پستی مهم

این شرکت ها هر کدام، مزیت و ویژگی مخصوص به خود را دارند که در چند سال اخیر پیشرفت زیاده داشته اند و شما بسته به نوع ارسال خود به راحتی می توانید بسته را ارسال کنید.

شرکت ملی پست برای ارسال بسته به شهرستان

شرکت ملی پست

بدون شک، هر زمان که صحبت از روش‌های ارسال کالا در میان باشد، پست اولین نامی است که به ذهن همه خطور می‌کند. برای استفاده از خدمات شرکت ملی پست، کالای خود را به دفاتر پیشخوان دولت می‌برید و در آنجا، محصول را بسته‌بندی و نحوۀ ارسال را مشخص می‌کنید.

تیپاکس

تیپاکس ارسال بسته شهرستان

برای استفاده از خدمات تیپاکس، با نزدیک‌ترین دفتر نمایندگی آن تماس می‌گیرید و درخواست خود را اعلام می‌کنید. می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت این شرکت و اپلیکیشن مای تیپاکس هم به ثبت برسانید. در نهایت، مأموری در محل حاضر می‌شود، محصول را بسته‌بندی می‌کند، تحویل می‌گیرد و به دست گیرنده می‌رساند.

زمان ارسال بسته با تیپاکس به فاصلۀ بین مبدأ و مقصد بستگی دارد؛ اما اصولاً بین ۱ تا ۴ روز کاری متغیر خواهد بود. هرچند در طول این فرایند، وضعیت بار به‌طور پیوسته از طریق پیامک به فرستنده و گیرنده اطلاع‌ داده می‌شود.

یکی از خدمات جالب تیپاکس این است که با سازمان‌ها و فروشگاه‌ها قرارداد می‌بندد و پلتفـــرم Tipax-e را در اختیارشان قرار می‌دهد. به این ترتیب، مجموعه‌ها می‌توانند سفارشات خود را یکجا بفرستند و آن‌ها را هم‌زمان در پنل خود مدیریت کنند.

این شرکت بسته به ارزش مرسولات، آن‌ها را بیمه می‌کند و در تعهدات خود آورده است که در صورت آسیب، جبران خسارت خواهد کرد. هزینۀ نهایی پست مقدار ثابتی نیست و با توجه به وزن حجمی بسته، مسافت و مبلغ بیمه محاسبه می‌شود. در سایت Tipaxco می‌توانید این پارامترها را وارد کنید و از تعرفۀ پایانی آن آگاه شوید.

الوپیک از روش های راحت ارسال بسته به شهرستان

الو پیک هم یکی دیگر از روش‌های ارسال کالا به حساب می‌آید که می‌توانید با کمک آن، سفارش خود را با موتور یا وانت به مقصد برسانید. علاوه بر جابه‌جایی آن‌ها در تهران، به شما امکان ارسال بار به شهرستان‌ها را هم می‌دهد.

برای ثبت سفارش در الوپیک، می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن این شرکت اقدام نمایید. بسته را به پیک تحویل می‌دهید و به‌صورت لحظه‌ای، محل آن را در گوگل‌مپ رصد می‌کنید تا در نهایت به دست مشتری برسد. درصورت درخواست، آن‌ها بسته‌بندی محصول را هم به عهده می‌گیرند.

در الوپیک، می‌توانید به‌صورت هم‌زمان چندمقصد مختلف داشته باشید و وضعیت همۀ آن‌ها را آنلاین رصد کنید. همچنین می‌توانید روز و ساعتی دلخواه را برای تحویل بار به مأموران این شرکت رزرو کنید و به این ترتیب، به بخش ارسال مرسولات خود نظم بیشتری بدهید. علاوه بر این، از پشتیبانی ۲۴ساعتۀ آن هم برخوردار خواهید بود.

اسنپ‌‌باکس

اسنپ‌‌باکس

شرکت اسنپ هم با استفاده از پیک موتوری خود در این حوزه به شما کمک می‌کند. خدمات آن به‌صورت درون‌شهری است و در حال حاضر تهران، مشهد، اصفهان، قم، شیراز، کرج، تبریز، اهواز، کرمان و یزد را تحت پوشش دارد.

ثبت سفارش در آن فقط در اپلیکیشن و صفحۀ وب اسنپ‌باکس ممکن است. بعد از ثبت درخواست، بسته توسط مأمور اسنپ‌باکس از شما دریافت و با موتور یا خودرو به مقصد فرستاده می‌شود. امکان ثبت درخواست در طول ۲۴ ساعت روز در اسنپ‌باکس فراهم است و همواره می‌توانید محل بسته را به‌صورت لحظه‌ای در نقشه رصد کنید. پس از تحویل بسته به گیرنده هم پیامی دریافت خواهید کرد و خیالتان بابت رسیدن بار راحت می‌شود.

چاپار انتخاب خوبی برای ارسال بسته به شهرستان

چاپار

چاپار هم یکی دیگر از شرکت‌های پستی باسابقه در ایران است و در سراسر کشور، می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. ثبت سفارش در این شرکت به‌صورت تلفنی قابل انجام است. در اولین فرصت، بسته از شما دریافت و به مشتری رسانده می‌شود.

می‌توانید با مراجعۀ حضوری به دفاتر این مجموعه هم بار خود را تحویل آن‌ها دهید. درخواست و دریافت بسته در روزهای شنبه تا چهارشنبه، حداکثر تا ساعت ۱۴ و در روزهای پنجشنبه، تا ساعت ۱۱ پذیرفته می‌شود.

کلیۀ مرسولات، بسته به مسافت در مدت‌زمان ۲۴ تا ۷۲ ساعت به دست گیرنده می‌رسند. در صورتی که تمایل داشته باشید، چاپار سفارشات شما را، با توجه به ارزشی که دارند، تحت پوشش بیمۀ آسیا قرار می‌دهد.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x