در متن جامعه

بهترین تکنیک های انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست

انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست و تناژ بدن هر فرد یکی از مهم‌ترین بخش خرید یک اکسسوری لوکس و شیک است تا بتواند استایل بسیاری خاصی را برای شما رقم بزند.

به گزارش تلنگر؛ تشخیص تناژ رنگ پوست در انتخاب اکسسوری‌ها و به خصوص طلا و جواهرات نیز تأثیر بسزایی دارد. در واقع هر رنگ طلا و جواهر با یک تناژ پوستی جذاب‌تر و زیباتر به‌نظر می‌رسد و با آن هارمونی ایجاد می‌کند. می‌دانید که زیورآلات طلا در رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند که محبوب‌ترین آن‌ها سفید، زرد و رزگلد هستند. همچنین سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی که در جواهرات به‌کار می‌روند نیز رنگ‌های مختلفی دارند. پس اگر تابه‌امروز هنگام انتخاب و خریداری طلا و جواهرات به طرح و مدل، قیمت و کاربرد آن دقت داشتید، انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست

یکی از سوال‌های مهم که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید، این است که چگونه می‌توانیم تناژ و رنگ پوست خود را تشخیص بدهیم. برای اینکه بدانید طلا با رنگ گرم باید انتخاب کنید یا رنگ سرد، اولین کار این است که رنگ پوست خود را بشناسید. به همین دلیل کافیست با کمک روش‌های زیر این کار را انجام دهید.

استفاده از رنگ رگ‌های بدنتشخیص رنگ پوست با رگ بدن

برای این کار باید به رگ‌های روی پوست دستتان توجه کنید. در صورتی که بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ یا نور خورشید بگیرید و ته رنگ رگ‌های دست شما آبی باشد، یعنی رنگ پوست شما سرد است و باید به سراغ طلاها و جواهراتی متناسب با رنگ پوست خود بروید. چنانچه رگ‌ها ته رنگ سبز داشته باشند یعنی رنگ پوست شما گرم است و باید به سراغ جواهرات و زیورآلاتی بروید که دارای رنگ‌های زرد، نارنجی و سبز هستند.

انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست از طریق نور خورشید

همچنین یک روش دیگر برای تشخیص سرد یا گرم بودن پوست شما وجود دارد. برای این کار در هنگامی که آفتاب منجر به سوختگی پوست شما شود و پوست شما قرمز شود، یعنی پوست سردی دارید و چنانچه پوست شما در اثر آفتاب سوختگی طلایی یا قهوه‌ای شود، یعنی پوست شما گرم است.

نحوه انتخاب رنگ جواهرات براساس رنگ پوست

یکی دیگر از راه‌های تشخیص رنگ پوست توجه به رنگ جواهرات است. برای این کار شما می‌توانید برخی از جواهرات طلای زرد و سفید را بپوشید و ببینید که در کدام یک بهتر دیده می‌شوید. در صورتی که طلای زرد بیشتر با رنگ پوست شما تناسب داشت شما دارای رنگ پوست گرم هستید و اگر طلای نقره‌ای و سفید با رنگ پوست شما تناسب داشت شما دارای رنگ پوست سرد هستید.

راهنمای تشخیص رنگ پوست بدن برای ست کردن طلا

نحوه تشخیص بهترین رنگ طلا

پیش از اینکه بررسی کنیم کدام رنگ طلا و جواهرات برای کدام رنگ پوست مناسب است، بهتر است بدانیم که چطور باید رنگ پوست بدن را تشخیص دهیم. یادتان باشد رنگ پوست بدن انواع متفاوتی دارد و علاوه‌بر روشن یا تیره بودن آن، گرمی یا سردی پوست نیز برای تعیین رنگ آن مهم است.

  • یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص رنگ پوست بدن این است که به رگ‌های مچ دستتان توجه کنید.
  • اگر رنگ رگ‌های مچ دست شما آبی یا بنفش است، رنگ پوست شما تن سرد دارد؛ یعنی ته‌مایه‌های صورتی، قرمز و آبی.
  • اگر رنگ رگ‌های مچ دست شما سبز است، رنگ پوست شما تن گرم دارد؛ یعنی ته‌مایه‌های زرد، هلویی و طلایی.
  • اگر رنگ رگ‌های مچ دست شما بین سبز و آبی است و تشخیص دقیق آن مشکل است، رنگ پوست شما خنثی است.

جواهرات مناسب رنگ پوست سرد

در صورتی که رنگ پوست شما سرد است باید از طلاهای سفید استفاده کنید. این طلاها جلوه‌ای بی‌نظیر به پوست شما می‌بخشند و شما را بسیار جذاب‌تر نشان می‌دهند.

جواهرات مناسب رنگ پوست گرمانتخاب بهترین رنگ اکسسوری براساس رنگ پوستمان

پوست بدن شما تن گرم دارد؟ پس بهتر است برای انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست به‌سراغ رنگ‌های طلایی و زرد بروید. همچنین بهترین جواهرات مناسب رنگ پوست گرم آن‌هایی هستند که نگین سبز، زرد، نارنجی، قرمز، قهوه‌ای و هلویی دارند. از معروف‌ترین سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی زردرنگ که در جواهرات به‌کار می‌روند و برای افرادی با رنگ پوست گرم مناسب هستند، می‌توانیم یاقوت زرد، کوارتز زرد، اوپال یا چشم گربه و زیرکن را نام ببریم. همچنین یاقوت سبز، زبرجد و یشم از سنگ‌های سبزرنگ به‌شمار می‌آیند. الماس هم که سنگی شیشه‌ای، براق و چشمگیر است، برای هر رنگ پوستی جذاب به نظر می‌رسد.

حالا که رنگ پوست خود را مشخص کردید، باید بدانید که طلای مناسب رنگ پوست شما رزگلد یا زرد است. این رنگ طلا بر روی پوست شما جلوه‌ای ویژه و خاص پیدا می‌کند. همچنین شما می‌توانید از رنگ‌هایی مانند صورتی، طلایی و قرمز نیز بهره ببرید. از طرفی دیگر شما می‌توانید از سنگ الماس در انواع زیورآلات خود استفاده کنید.

جواهرات مناسب رنگ پوست خنثی

اگر شما دارای رنگ پوست طبیعی و خنثی هستید، هیچ محدوده‌ای در انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست رنگ طلا و زیورآلات ندارید. در صورت استفاده از انواع رنگ‌ها می‌توانید به زیباترین شکل ممکن بدرخشید. تنها کافی است که در این حالت طلا را با لباس و استایل خود ست کنید.

جواهرات مناسب رنگ پوست سبزه

شاید تعجب کنید اما اگر رنگ پوست سبزه دارید، دست شما در انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست طلا و جواهر باز است و به‌راحتی می‌توانید هر رنگ طلا و جواهراتی که دوست دارید را خریداری کنید. چون پوست شما کمی تناژ گرم نیز دارد، طلای زرد به شما جلوه‌ی بسیاری می‌دهد و طلای سفید هم به‌خاطر تضادی که با تیرگی رنگ پوستتان به‌وجود می‌آورد، چشمگیر به‌نظر می‌رسد. می‌توانید از ترکیب طلای سفید و زرد استفاده کنید که بهترین گزینه است، اما یادتان باشد به‌سراغ نگین‌های تیره نروید چون پوست شما را کدر نشان می‌دهد.

جواهرات مناسب رنگ پوست گندمی

طلا و جواهرات مناسب برای پوست گندمی، طلای زرد است؛ چرا که پوست شما گرمی زیادی دارد و طلای زرد با آن به‌خوبی تطبیق پیدا می‌کند. همچنین طلای رزگلد هم می‌تواند برای کسانی که پوست گندمی دارند انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست مناسبی باشد. طلای رزگلد علاوه‌بر رنگ طلایی آن، رنگ صورتی دارد که با پوست گندمی به‌خوبی هم‌نشین می‌شود و به آن حال‌وهوای نشاط و تازگی می‌بخشد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x