سینما و تئاتر

علی شادمان چگونه برای نقش رهی اردکانی انتخاب شد+ بیوگرافی علی شادمان

علی شادمان بازیگر جوان سینما و تلویزیون که کار خود را از همان کودکی آغاز کرد. او در آثار موفقی ایفای نقش کرده است که ازآن‌ها سرزمین مادری است. این سریال اکنون پس از 10 سال توقیف پخش روی آنتن شبکه 3 سیما رفته است. در ادامه مقاله به بیوگرافی علی شادمان نیز خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ بیوگرافی علی شادمان جزو چر بارترین کارنامه‌های کاری در سنین جوانی است. او از  بازیگرانی‌ است که از کودکی، حضور در مقابل دوربین را تجربه کرده است. این بازیگر جوان اولین بار با بازی در نقش یک کودک بیمار در سن ده سالگی درفیلم سینمایی میم مثل مادر به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور جلوی دورببین رفت. دو سال پس از آن و در اواخر سال ۸۷، در ۱۲ سالگی برای نقش رهی اردکانی انتخاب شد و جلوی دوربین سریال سرزمین کهن که این روزها با نام سرزمین مادری آن را میشناسیم، رفت.

در بیوگرافی علی شادمان تا به امروز که ۲۷ ساله شده، چندین اثر مهم مانند سریال «دیواربه‌دیوار» و فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» بازی کرده است ولی به خاطر طولانی شدن مراحل ساخت و پخش سرزمین مادری، تنها چهار قسمت این مجموعه را در قاب تلویزیون دیده است. شادمان در سرزمین مادری بازیگر نقش کودکی رهی شخصیت اصلی داستان است و در فاز اول سریال، در اکثر سکانس‌ها جلی دوربین رفت. هنگامی که برای این نقش جلوی دوربین رفت تا زمانی که فاز دوم ان برداشت شود ۹ سال وقفه زمانی بود. و اگر قرار بود فاز دوم سریال، در این زمان تصویربرداری شود، علی شاددمان کاملاً مناسب بازی در سنین جوانی رهی اردکانی شده بود.

بیوگرافی علی شادمان

بیوگرافی علی شادمان

علی شادمان بازیگر ایرانی اهل ایلام می‌باشد که در تاریخ ۴ آدز ۱۳۷۵ چشم به جهان گشود. در بیوگرافی علی شادمان و زندگی خانوادگی اش او فرزند بزرگ یک خانواده ۴ نفره است و تنها یک خواهر کوچک‌تر به اسم آرینا دارد. او تحصیلات خودش را در مقطع لیسانس در رشته کارگردانی به پایان رساند.

خانواده علی شادمان

علی شادمان در 9 سالگی در نقش رهی اردکانی

علی شادمان در خانواده‌ای با درجات علمی بالا بزرگ شده است. مسعود شادمان، پدر علی شادمان دارای دکترای تاریخ و استاد دانشگاه است و بتول رشنوادی، مادر وی نیز معلم علوم است.

ازدواج علی شادمان

تصویر علی شادمان

در بیوگرافی علی شادمان ازدواجی ثبت نشده است و خودش تا کنون هیچ اخباری مبنی بر ازدواج یا نامزدی خود منتشر نکرده است.

علاقمندی های علی شادمان

علی شادمان که از کودکی بازیگری را تجربه نمود، از سال ها پیش مستقل بوده و زیاد اهل بیرون رفتن از خانه نیست، او بیشتر زمانش را صرف مطالعه ، ورزش در باشگاه و دیدن فیلم می کند، به عکاسی علاقمند بوده و به شکل حرفه ای اینکار را انجام می دهد.

آغاز کار هنری در بیوگرافی علی شادمان

علی شادمان یکی از استعدادهای جوان بازیگر در سینمای کشورمان است که کار خود را از کودکی در سینما آغاز کرد، او سال ۱۳۸۵  در ۱۰ سالگی با فیلم «میم مثل مادر» جلوی دوربین رفت. رسول ملاقی پور به دلیل توانایی علی شادمان در نواختن ویولن، او را انتخاب کرده و مسیر جدیدی را برایش گشود. این هنرمند پس از بازی در میم مثل مادر در فیلم صد سال به این سال ها ایفای نقش نمود که اکران نشده است.

علی شادمان در میم مثل مادر

فیلم میم مثل مادر به کارگردانی رسول ملاقی پور است که به عنوان نماینده ایران در هشتادمین دوره جوایز اسکاردر سال ۲۰۰۷ انتخاب شد.

علی شادمان در میم مثل مادرگ

علی شادمان در این فیلم نقش کودکی را بازی می کند که دچار مشکلات تنفسی و معلولیت است اما مهارت زیادی در نواختن ویولن دارد. این فیلم سرآغازی برای ورود علی شادمان به دنیای بازیگری شد.

بیوگرافی علی شادمان؛ درخشش در تلویزیون

رهی اردکانی با بازی علی شادمان

علی شادمان در سومین تجربه خود در سریال سرزمین کهن بازی کرد و از  ۱۳ تا ۱۵ سالگی جلوی دوربین سرزمین مادری رفت. علی شادمان در همان زمان  به علت توقف پخش این سریال و دیده نشدنش به شهرت نرسید اما در سال ۱۳۹۴ با بازی در نقش کیوان پارسا کنار مهراوه شریفی نیا در سریال «کیمیا» توانست توانایی بازیگری اش را نشان دهد و نظر مخاطبین را به خود جذب کند.

در بیوگرافی علی شادمان و کارنامه حرفه‌ای او سریال‌های محکومین، ماه و پلنگ و دیوار به دیوار ۱ و ۲ از دیگر کارهای علی شادمان در تلویزیون است.

از بازیگری تا کارگردانی علی شادمان

بیوگرافی علی شادمان در سریال یاغی

تحصیلات علی شادمان در رشته کارگردانی تا مقطع لیسانس می‌باشد. او با اینکه در دانشگاه در رشته کارگردانی تحصیل کرده است اما بازیگری را بیشتر از کارگردانی دوست دارد و دغدغه اصلی اش بازیگری است. بر اساس گفته های خودش کارگردانی خوانده است که در حکم چشم سومی برای نظاره و تقویت حرفه بازیگری‌اش باشد.

بازی علی شادمان در تئاتر

علی شادمان بازی در تئاتر را نیز تجربه کرده است، او بازی در تئاتر را یک تجربه خاص و جذاب دانسته و سعی می کند هر سال با یک اثر نمایشی ایده آل روی صحنه برود.

بیوگرافی علی شادمان در یاغی

علی شادمان در سریال یاغی

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. علی شادمان در سریال یاغی که ژانر خانوادگی و اجتماعی داشت، یک درام پر فراز و نشیب را در نقش یک قهرمان بازی می‌کند. بیوگرافی علی شادمان در سریال یاغی نقش جاوید (نقش اصلی سریال) را بر عهده دارد که جوانی از محله‌های پایین شهر تهران و بی شناسنامه بوده و شخصیتی نه چندان سیاه و بد و البته نه زیاد سفید و بی گناه دارد و برای اینکه بتواند زندگی خوب و آبرومندانه‌ای را شروع کند در تلاش برای تهیه شناسنامه ای برای خود است.

جاوید در این سریال به دختری به نام ابرا (الیکا ناصری) علاقه داشته و قصد ازدواج با او را دارد. اما ادامه داستان چندان به مزاق این دو خوش نمی‌آید. بازیگرانی چون پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، مه‌لقا باقری و الیکا ناصری در این سریال نمایش خانگی نقش ایفا کرده اند.

بیوگرافی علی شادمان  در مردن در آب مطهر

مردن در آب مطهر فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی است که در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجرحضور داشت. خلاصه داستان این فیلم  روایت‌گر چند جوان مهاجر افغان را روایت می کند که قصد رفتن به اروپا به شکل غیرقانونی را دارند.

علی شادمان در این فیلم نقش سهراب را به خوبی ایفا کرد و به همراه ندا جبرائیلی با زبان افغان صحبت کرده و بسیار خوش درخشیدند. او برای بازی در این فیلم ، نامزد جشنواره فجر برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

بیوگرافی علی شادمان در سریال کیمیا

علی شادمان در سریال کیمیا در نقش کیوان پارسا

سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار که در طول ۳ فصل پخش شد؛ زندگی دختری به نام کیمیا با بازی مهراوه شریفی نیا را از زمان پیش از انقلاب تا جنگ و دهه نود را به تصویر می کشد. سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار دومین کار تلویزیونی علی شادمان است که توانایی او را بیش از قبل نشان داد. او در این سریال نقش برادر کیمیا را بازی کرد که در جنگ اسیر شد و بعد از آزادسازی خرمشهر در حالی به وطن بازگشت که پای خود را از دست داده بود.

مهراوه شریفی‌ نیا، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، پوریا پورسرخ، سید مهرداد ضیایی، مهدی پاکدل، علی شادمان، رضا کیانیان، کاظم هژیرآزاد ، رضا توکلی واز بازیگران کیمیا هستند.

بیوگرافی علی شادمان در می خواهم زنده بمانم

سریال می خواهم زنده بمانم سریالی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و به تهیه‌کنندگی محمد شایسته است که داستان آن در سال ۱۳۶۸ کمی پس از پایان جنگ عراق و ایران و قبل از ادغام کمیته، شهربانی و ژاندارمری در نیروی انتظامی، رخ می‌دهد. حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی، مهران احمدی و آزاده صمدی از بازیگران این سریال هستند.

علی شادمان در این سریال نقش کاوه پسرعموی هما با بازی سحر دولتشاهی را برعهده دارد که به دلایلی مواد مخدر بسیاری را در ماشین عموی خود جاسازی کرده و اتفاقات داستان را رقم میزند.

کارنامه حرفه‌ای علی شادمان

معرفی فیلم های سینمایی علی شادمان از کودکی تا کنون به شرح زیر می‌باشد.

فیلم های سینمایی علی شادمان

  • شنای پروانه:محمد کارت، ۱۳۹۸
  • مردن در آب مطهر:نوید محمودی، ۱۳۹۸
  • مهمانخانه ماه نو:تاکفومی تسوتسویی، ۱۳۹۷
  • جان‌دار:حسین دوماری، ۱۳۹۷
  • ما همه با هم هستیم:کمال تبریزی، ۱۳۹۷
  • شین:میثم کزازی ، ۱۳۹۷
  • ویلایی‌ها:منیر قیدی، ۱۳۹۵
  • اروند:پوریا آذربایجانی، ۱۳۹۴
  • یتیم‌خانه ایران:ابوالقاسم طالبی، ۱۳۹۴
  • ساکن طبقه وسط:شهاب حسینی، ۱۳۹٣
  • رؤیای سینما:علی شاه‌حاتمی، ۱۳۹۰
  • کلانتری غیرانتفاعی:یداله صمدی، ۱۳۸۷
  • زمانی برای دوست‌داشتن:ابراهیم فروزش، ۱۳۸۶
  • صد سال به این سال‌ها:سامان مقدم، ۱۳۸۶
  • میم مثل مادر:رسول ملاقلی‌پور، ۱۳۸۵

سریال های تلویزیونی علی شادمان

  • دیوار به دیوار ۲:سامان مقدم، ۱۳۹۷
  • دیوار به دیوار ۱ :۱۳۹۶
  • محکومین:سیدجمال سیدحاتمی، ۱۳۹۶
  • ماه و پلنگ:احمد امینی، ۱۳۹۵
  • کیمیا:جواد افشار، ۱۳۹۴
  • سرزمین مادری:کمال تبریزی، ۱۳۹۲

بیوگرافی علی شادمان در نمایش خانگی

  • یاغی:محمد کارت، ۱۴۰۱
  • می‌خواهم زنده بمانم:شهرام شاه حسینی، ۱۳۹۹

علی شادمان در تئاتر

  • قصر موروثی خاندان فرانکنشتاین: آتیلا پسیانی، ۱۳۹۸
  • بداهه :آروند دشت آرای ، ۱۳۹۸
  • شاه ماهی:رضا بهاروند (تقدیر ۳۸امین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر) ، ۱۳۹۸
  • زهرماری :علی احمدی ، ۱۳۹۷
  • طناب :نصیر ملکی جو ، ۱۳۹۷
  • سماعی زاده : رضا بهاروند ،۱۳۹۶
  • زبان تمشک‌های وحشی:شیوا مسعودی ، ۱۳۹۶
  • نمایش نامه خوانی حشره : آیدا کیخایی ،۱۳۹۵
  • مردگان بی کفن و دفن:منوچهر هادی، ۱۳۹۴
  • خشم اژدها:علی احمدی ، ۱۳۹۴

جوایز و افتخارات علی شادمان

جوایز علی شادمان

بهترین بازیگر کودک برای فیلم میم مثل مادر در سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سال ۱۳۸۶

جایزه ویژه جشنواره سینه‌کید هلند برای فیلم زمانی برای دوست داشتن در سال ۱۳۸۷

پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان برای فیلم زمانی برای دوست داشتن در بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۸۷

پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان برای فیلم رؤیای سینما در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۰

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم مردن در آب مطهردر سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۸

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x