خانواده

نکات خوشمزه شدن ته چین مرغ مجلسی بدون فر

ته چین مرغ مجلسی بدون فر، از جمله غذاهایی است که در تمام مهمیمانی های ایرانی بر سر سفره قرار دارد. ما در این مقاله می خواهیم تمام فوت و فن خوشمزه شدن این ته چین را آموزش بدهیم.

به گزارش تلنگر؛ ته چین مرغ مجلسی بدون فر غذای محبوب بین تمام ایرانی ها است. کم تر کسی  پیدا می شود که ته چین را دوست نداشته باشد. معمولا ته چین را در فر هم هم می گذارند که ما برای راحتی کار شما طرز تهیه ته چین مجلسی بدون فر را داریم.

ته چین مرغ مجلسی بدون فر

ته چین مرغ به دلیل بافت و ساختاری که دارد کمی نیاز به دقت و تجربه در آشپزی دارد. شما اگر تا به حال برنج درست کرده باشید باید بدانید که ته چین نیز نیازمند قلق خاصی برای درست کردن است.

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ

برنج ایرانی ۳ پیمانه
سینه مرغ ۱ عدد کامل
ماست چکیده ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد متوسط
زرده تخم مرغ ۲ عدد
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
زرشک ۱۰۰ گرم
پودر قند ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
دارچین و خلال پسته به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی بدون فر

برای تهیه این ته چین مرغ مجلسی بدون فر حتما تمام مراحل را به خوبی و با دقت انجام بدهید.

مرحله اول:

برای تهیه ته چین مرغ مجلسی ابتدا گوشت مرغ را به همراه دو لیوان آب، مقداری زردچوبه، دارچین و یک عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسطقرار می دهیم تا کوشت مرغ آبپز شود. سپس برنج ر به همراه نمک خیس می کنیم بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت کافی است.

مرحله دوم:

بعد از اینکه مرغ کملا پخت آن را ریش ریش می کنیم. سپس با کمی پیاز تفت می دهیم و  ادویه به آن ها می زنیم تا طعم دار شوند. مرغ و ادویه ها را به خوبی تفت می دهیم تا به خورد هم بروند.

مرحله سوم:

در این مرحله زرشک ها را که از ۲۰ دقیقه قبل خیسانده ایم، آبکشی می کنیم، سپس به همراه پودر قند و مقداری کره یا روغن مایع در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا رنگ زرشک های درخشان شودف سپس زرشک را کنار می گذاریم.

مرحله چهارم:

در این مرحله از پخت ته چین مرغ مجلسی بدون فر، شما برنجی که خیس کرده بودید را آبکش می کنید و آب را می گذارید بجوشد. سپس برنج را به آن اضافه می کنید و اجازه می دهید تا نرم شود. برنج نباید خیلی نرم شود کمی زنه برنج را آبکش کنید.

مرحله پنجم:

زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شدند ولی مغزشان سفت بود و زیر دندان گیر داشت باید برنج را آبکشی کنیم. پس از اینکه برنج را آبکش کردیم انرا کنار می گذاریم. در ادامه زرده های تخم مرغ را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله ششم:

در این مرحله زرده های تخم مرغ را مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شوند، سپس ماست چکیده را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند. و در ادامه برنج را به آن اضافه می کنیم و همه را مخلوط کرده تا یکدست شود.

مرحله هفتم:

در این مرحله نصف مخلوط رنج را کف قابلمه می ریزیم و با پست قاشق به خوبی فشرده می کنیم، سپس مرغ تفت داده شده را به همراه زرشک روی برنج می ریزیم. در ادامه باقیماند مخلوط برنج را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم:

حالا مجددا برنج را با پشت قاشق فشرده می کنیم تا ته چین پس از پخت از هم با نشود. در ادامه کره را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و به صورت پخش روی برنج قرار می دهیم. حالا قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

این مرحله آخر است که شما باید اجازه بدهید برنجتان حدود ۴۵ دقیقه به آرامی دم بکشد. و در انتها از خلال پسته و بادام استفاده کنید.

نکات مهم برای خوشمزه شدن ته چین مرغ مجلسی بدون فر

در این بخش نکات را می گوییم تا اگر به مشکل خوردید علت و راه چاره آن را بدانید.

  • شما بهتر است که از برنج ایرانی مرغوب استفاده کنید تا طعم و عطر فوق الهاده ای داشته باشد.
  • اگر برنج شما ایرانی نباشد به مدت زمان بیشترب نیز دارید تا نرم شود. خیلی زود برنج را آبکش نکنید.
  • زعفرون و گلاب در این بخش مهم هستند که چرا زعفرون خوب به شما رنگ زرد و دلخواه را می دهدو با گلاب عطری فوق العاده پیدا خواهد کرد.
  • مهم است که شما از چه قابلمه ای استفاده می کنید. برای اینکه ته چین شما نچسبد باید از قابلمه نسوز و چدن استفقاده کنید و حواستان به شعله اجاق گاز باشد.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x