خانواده

طرز تهیه شیر بادام خانگی؛ بهترین روش درمان سرفه

شیر بادام یکی از شیرهای گیاهی خوشمزه و در عین حال پر خاصیت است. ممکن است شما هم در کودکی شیر بادام مصرف کرده باشید. اکثر مادرها این نوشیدنی گرم پاییزی را برای کودکان خود درست می‌کنند. شما نیز در ادامه می‌توانید با آموزش تهیه شیر بادام خانگی با ما همراه باشید.

به گزارش تلنگر؛ شیر بادام از مخلوط کردن بادام با آب و گرفتن عصاره این مخلوط تهیه می‌شود. این طرز تهیه شیر بادام پرکاربردترین و بهترین روش درست کردن آن است. البته بعضی افراد برای تهیه شیر بادام خانگی  با اضافه کردن آب به کره بادام نوشیدنی لذیذ تری درست می‌کنند. نوشیدنی شیر بادام دارای طعم دلپذیری است و بافت کرمی رنگی مانند شیر گاو دارد. به همین دلیل کسانی که گیاه‌خوار هستند یا به بعضی از مواد موجود در شیرهای لبنی آلرژی دارند، از این نوشیدنی استقبال زیادی می‌کنند.

تهیه شیر بادام خانگی یک کار بسیار ساده است اما احتیاج به زمان دارد، اما در این مدت زمان احتیاجی نیست شما کاری انجام دهید. تنها باید از شب قبل بادام ها را در آب بخیسانید. اگر تصمیم دارید شیر بادام آماده خریداری کنید، انتخاب مدل‌هایی که دارای شکر نباشند بهتر و برای سلامتی مفیدتر است. برخی از برندهای شیر بادام موجود در بازار با ویتامین‌ ها، مواد معدنی و پروتئین های مختلف غنی شده‌اند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به خوردن لبنیات حساسیت دارید، بهتر است شیر بادام‌های غنی شده با کلسیم را برای نوشیدن انتخاب کنید.

مواد لازم برای تهیه شیر بادام خانگیبادام پوست کنده

شیر بادام را معمولا گیاه خواران و یا افرادی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند مصرف می‌کنند. این نوشیدنی غنی از مواد معدنی بسیا ساده و راحت تهیه می‌شود.اگر می‌خواهید طرز تهیه شیر بادام خانگی را یاد بگیرید در ادامه با این مقاله ا تلنگر همراه شوید.

بادام خام پوست کنده شده یک پیمانه (۵۰ عدد)
آب ۴ پیمانه
عسل طبیعی (اختیاری) ۲ – ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیر بادام خانگیچهار پیمانه آب در یک پیمانه بادام

مرحله اول

برای تهیه شیر بادام خانگی ابتدا بادام را از یک شب قبل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و تا روی بادام ها آب می گیریم و اجازه می دهیم خیس بخورند. پس از اینکه بادام ها به خوبی خیس خوردند پوست انها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا بادام ها را به همراه ۴ قاشق غذاخوری آب گرم داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و چند پالس می زنیم تا بادام ها به طور کامل پودر شوند. پس از اینکه بادام ها کاملا پودر شدند ۲ لیوان سر خالی آب به مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مجددا مخلوط کن یا میکسر را روشن می کنیم و حدود ۲ دقیقه دیگر بادام ها را میکس می کنیم تا شیر بادام اماده شود. حالا عسل را اضافه می کنیم و چند پالس می زنیم تا شیر بادام به طور طبیعی شیرین شود.

مرحله چهارم

البته شیرینی شیر بادام کاملا سلیقه ای می باشد و اگر دوست دارید این نوشیدنی طبیعی را با طعم شیرینی تر میل نمایید می توانید ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری بیشتر عسل اضافه کنید. در پایان باید شیر بادام را صاف کنیم.

مرحله پنجم

حالا شیر بادام را داخل تنظیف یا یک پارچه نخی می ریزیم و فشار می دهیم تا شیر بادام خارج شود. پس از اینکه شیر بادام را صاف کردیم، خمیر باقی مانده را روی یک سینی می ریزیم تا خشک شود، سپس آسیاب کرده و به عنوان آرد بادام استفاده می کنیم.

مواد لازم تهیه شیر بادام برای سرفه

مواد لازم برای تهیه شیربادام مفید درمان سرفه همانند قبل است.

طرفند تهیه شیر بادام خانگی برای درمان سرفهآب بادام را بگیرید

یکی از خواص بی‌نظیر شیربادام، درمان سرفه و خشکی گلو است. اگر شما هم دچار این عارضه هستید، پیشنهاد می‌کنیم روزانه این نوشیدنی را مصرف کنید تا خاصیت جادویی آن را ببینید. در این بخش طرز تهیه شیر بادام مفید برای سرفه را شرح می‌دهیم.

مغز بادام‌ را در ظرفی قرار داده و روی آن‌ها آب بریزید. اگر می‌خواهید نوشیدنی شما شیرین‌تر شود، بادام‌ها را قبل از انجام این مرحله به مدت چند ساعت در آب خیسانده؛ سپس آب آن‌ها را دور ریخته و مجدد با آب تازه خیس کنید. برای شناخت تاثیر خیساندن روی بادام می‌توانید مقالات قبلی را مطالعه کنید.

اجازه دهید بادام‌ها حداقل ۸ و حداکثر ۱۲ ساعت در آب بمانند. این کار باعث نرم شدن بادام‌ها و بهبود فرآیند آسیاب ‌کردنشان می‌شود. بعد از سپری شدن زمان لازم، بادام‌ها را از آب خارج کنید و آن‌ها را به همراه ۴ پیمانه آب در یک میکسر بریزید. میکسر را روشن کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تا زمانی که تمام مواد مخلوط و شبیه شیر شوند، هم بزنید.

اگر می‌خواهید شیر بادام شیرین‌تر شود، کمی عسل طبیعی به آن اضافه کرده و دوباره مخلوط کن را روشن کنید. خواص شیر بادام با عسل بیشتر می‌شود. شیر بادام را از میکسر خارج کرده و آن را در یک شیشه تمیز بریزید. برای درمان سرفه هر روز یک یا دو قاشق غذاخوری از این نوشیدنی را بخورید.

بهترین زمان مصرف شیر بادام

این نوشیدنی سرشار از ویتامین E، پتاسیم، منیزیم و سایر مواد مغذی ضروری است. برای طعم بیشتر می‌توانید مقداری هل و زعفران را نیز به مخلوط خود اضافه کنید. پیشنهاد می‌شود برای مفید و سالم‌تر بودن، به نوشیدنی خود شکر اضافه نکنید یا از شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل عسل استفاده کنید.

صبح‌ها و شب‌ها بهترین زمان مصرف شیر بادام است، اما وعده صبح زمان بهتری است است. اگر در فصل بهار، تابستان یا پاییز شیر بادام می‌خورید که تفاوت چندانی بین صبح و شب نیست. اما اگر قصد مصرف آن را در فصل زمستان دارید، بهتر است آن را صبح‌ها میل کنید تا انرژی‌تان چندین برابر شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x