اخبار خودرو

بررسی خودرو ریسپکت 2 + مشخصات ظاهری، داخلی و موتور

پس از معرفی خودرو ریسپکت 2 در سایت گروه بهمن موتور با مشخصات و امکانات آن را این سدان جدید آماده شد تا روانه بازار شود. در ادامه به بررسی کامل این خودرو خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ خودرو ریسپکت تیپ ۲ در واقع همان کوین ژوآندو (cowin xuandu) بازار چین است در واقع این شدان بروز رسانی شده ریسپکت داخل بازار کنونی است. این خودرو توسط شرکت چینی COWIN Auto که زیرمجموعه کمپانی چری می‌باش. این خودرو در سال ۲۰۲۱ روی پلت‌فرم چری آریزو ۷ معرفی و به بازار عرضه شد. جالب است بدانید که شرکت کوین از زیرمجموعه‌های چری به حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۴ با هدف تولید خودروهای اقتصادی و درعین‌حال جوان‌پسند تأسیس شد و محصولات آن از نظر فنی و حتی طراحی، جنبه‌های اشتراک زیادی با خودروهای چری دارند.

معرفی خودرو  ریسپکت ۲ (Respect 2)

ریسپکت 2

بهمن موتور در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خودرو را با نام رسپکت پرایم به صورت مونتاژ به بازار ایران عرضه کرد و هم اکنون که در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ هستیم نسخه به روزشده‌ای از آن تحت عنوان رسپکت ۲ معرفی شده است و در دی ماه ۱۴۰۲ نیز فروش آن با قیمت قطعی ۱ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

خودرو ریسپکت ۲ در بخش مشخصات فنی و ظاهری هیچ تفاوتی با رسپکت پرایم ندارد و تنها در ۳ مورد اصلی تغییرات مثبتی حاصل شده است که این ۳ مورد عبارتند از:

۱- طراحی دسته دنده الکتریکی رسپکت ۲ بهمن موتور با ظاهری بسیار مدرن‌تر

۲- کلاستر (جلو آمپر) به صورت تمام دیجیتال به همراه نمایش دمای جعبه دنده و دمای آبصفر تا صد رسپکت تیپ ۲

۳- کلیدهای ESP (سیستم کنترل پایداری) و حالتهای (Mode) رانندگی در کنار لیور دنده قرار گرفته اند.

مشخصات و امکانات خودرو ریسپکت ۲کابین راننده ریسپکت 2

امکانات و آپشن ها کلاستر (جلو آمپر) به صورت تمام دیجیتال به همراه نمایش دمای جعبه دنده و دمای آب-۶ عدد اسپیکر-مولتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث / دارای سیستم GPS-درگاه USB دو عدد جلو و یک عدد عقب – روکش چرمی-گرمکن صندلی سرنشین و راننده- صندلی راننده با تنظیم ۶ جهت-صندلی سرنشین با تنظیم دستی در ۴ جهت – LED-چراغ های روشنایی در روز- روشن شدن خودکار چراغ ها- روشنایی مشایعت تا درب منزل – نمایش فشار باد تایر- دوربین ۳۶۰ درجه-دوربین دید عقب- سنسور عقب-استارت دکمه ای-کروز کنترل-ورود بدون کلید- ترمز پارک برقی-توقف خودکار قبل از شروع به حرکت(اتوهلد)-کنترل حرکت خودرو در سر بالایی HAC ) – آینه های جانبی برقی تاشو گرمکن دار-آینه داخلی ضد تابش نور

بررسی مشخصلات فنی خودرو ریسپکت ۲

نوع خودرو ریسپکت ۲
رنگ سفید – مشکی
تریم مشکی
قیمت نهایی (تومان) ۱.۰۸۴.۰۰۰.۰۰۰
سود انصراف (سالیانه) ۱۷.۵%
جریمه تاخیر (ماهانه) ۲.۵%
مدل ۱۴۰۲
زمان تحویل هفته سوم بهمن ۱۴۰۲

در بخش فنی رسپکت ۲ از همان پیشرانه رسپکت پرایم بهره میبرد که ۱.۵ لیتری توربو شارژر می‌باشد و قادر به تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است و این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT نسل جدید چری به چرخهای جلو منتقل میکند.

موتور ریسپکت تیپ ۲موتور بررسی خودرو ریسپکت 2 + مشخصات ظاهری، داخلی و موتور

در ریسپکت ۲ هم همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی شاهد یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو هستیم که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) راهی محور جلو این سدان کامپکت می‌کند. پیشرانه ریسپکت دقیقاً با پیشرانه خودروهایی مثل چری آریزو ۵ TEو چری آریزو ۶  یکسان است و حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. البته این پیشرانه در چری آریزو ۵ TE و آریزو ۶، حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار را تولید می‌کند که دلیل آن‌، تفاوت‌های نرم‌افزاری است.

سیستم تعلیق خودرو ریسپکت ۲ همانند رسپکت جزو سیستم تعلیق‌های تقریباً نرم در میان هم رتبه های خود به حساب می آید و حتی سرنشینان عقب نیز چندان در مسافرتها و دست اندازهای جاده‌ای اذیت نخواهند شد.

ذکر این مورد حائز اهمیت است که دیگر نسخه پرایم و اولیه رسپکت مونتاژ نخواهد شد و در حال حاضر رسپکت ۲ (نیو) تنها محصول تولیدی رسپکت روی خطوط تولید بهمن موتور خواهد بود.

امکانات ریسپکت بهمن موتور صندوق عقب رسپکت تیپ ۲

نمای ظاهری خودرو ریسپکت 2

سیستم صوتی ۶ اسپیکر، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، ورودی USB، دارای GPS – رینگ ۱۷ اینچی، اتوهلد، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، سانروف، ورود بدون کلید، دکمه استارت، حالت رانندگی اسپرت یا اقتصادی، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، شارژ وایرلس، سنسور نور، سنسور باران، آینه های جانبی تاشو خودکار، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرمکن صندلی های جلو

تجهیزات ایمنی خودرو ریسپکت ۲

ترمز و پایداری ABS – EBD – BA – ESP – TCS – HAC – کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای، در مجموع ۶ کیسه هوا

قیمت خودرو ریسپکت ۲

قیمت خودرو ریسپکت  تیپ ۲ بهمن موتور هنوز به‌صورت دقیق مشخص نشده است اما برخی منابع از قیمت کم‌تر از ۸۰۰ میلیونی آن صحبت می‌کنند که یعنی این خودرو بیش از صد میلیون تومان ارزان‌تر از آریزو ۶ قیمت‌گذاری شده است

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x