تولید و تجارت

۵ علت جرقه زدن مایکروویو

مایکروفر یکی از لوازم خانگی پرکاربرد است  که توسط آن می توانید به سرعت غذا را گرم کنید یا یخ مواد غذایی را ذوب کنید.  مایکروویو ihd مدرن می‌توانند بسیار بیشتر از گرم کردن غذا کار انجام دهند، بسیاری از مدل‌ها مجهز به گریل و سایر ویژگی‌های اضافی هستند. استفاده از این دستگاه ها آسان است، اما قوانین خاصی در استفاده و مراقبت باید رعایت شود.  جرقه زدن مایکروویو ممکن است نشانه ای از نقص یا استفاده نادرست از دستگاه باشد.

دلایل جرقه زدن مایکروویو چیست؟

اگر جرقه در مایکروویو مشاهده شود، می تواند یک منظره بسیار ناراحت کننده باشد. با این حال، اولین کاری که باید در این شرایط انجام دهید این است که وحشت نکنید.  اگر بتوانید علت آن را پیدا کنید، معمولاً رفع این مشکل نسبتاً آسان است.  جرقه در مایکروویو معمولاً در اثر برخورد امواج مایکروویو به یک جسم فلزی در داخل دستگاه ایجاد می شود.  فلزات، الکتریسیته را با تعداد زیادی الکترون هدایت می کنند که آزادانه در اطراف حرکت می کنند.
مایکروویو، توسط چربی ها و قندهای موجود در غذاها جذب می شود. اگر فلز در دستگاه قرار داده شود، امواج مایکروویو باعث حرکت الکترون ها در اطراف و ایجاد جرقه و گرما می شود.  جرقه ها به سادگی توسط مجموعه ای از ذرات باردار ایجاد می شوند که یک میدان الکتریکی متمرکز در لبه یک جسم فلزی ایجاد می کنند.  شایع ترین علل جرقه در مایکروویو را در نظر بگیرید. اگر مایکروویو شما جرقه می زند، دلیل آن ممکن است به شرح زیر باشد:

۱ . قرار دادن فلز در مایکروویو

قرار دادن فنجان یا بشقاب با قاشق فلزی در مایکروویو اشتباه است. اجسام فلزی نباید در این دستگاه ها قرار داده شوند.  مهم است که هرگاه جرقه در داخل دستگاه مشاهده شد، آن را متوقف کرده و دو شاخه را از پریز برق خارج کنید .  این کار از آسیب بیشتر جلوگیری می کند و به جلوگیری از آتش سوزی کمک می کند.
در بیشتر موارد، جرقه زدن مایکروویو، احتمالاً به این دلیل که به طور تصادفی یک قاشق، چنگال یا ظرف فلزی را در مایکروویو رها کرده اید ایجاد می شود . به محض اینکه جرقه ها شروع شدند، باید در اسرع وقت جسم فلزی را از داخل دستگاه خارج کنید. این کار از آسیب هایی مانند سوراخ هایی در کیس جلوگیری می کند. با این حال، توصیه می شود قبل از استفاده مجدد، مایکروویو را بررسی کنید.

 ۲ . پوشش شکسته موجبر مایکروویو

در موارد نادر، اگر مایکروویو به طور مکرر استفاده شود یا تحت فشار مکانیکی قرار گیرد، ممکن است پوشش موجبر که به امواج اجازه عبور از غذا را می دهد، شل شود. همچنین اگر غذای شما داخل مایکروویو سرریز شود، ممکن است چیزی زیر این پوشش گیر کند و داخل مایکروویو شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، جرقه ها تشکیل می شوند. دستگاه باید توسط یک تکنسین تعمیر و بررسی شود تا بتواند دستگاه را دوباره راه اندازی کند و در عین حال خانه شما را ایمن نگه دارد.

 ۳ . خرابی دیود

دیود جزء جدایی ناپذیر دستگاه است و برای تعویض سیگنال های مایکروویو استفاده می شود. به دلیل استفاده مکرر از آنها، گاهی اوقات فرسوده می شوند. این باعث ایجاد جرقه و گاهی اوقات اتصال کوتاه می شود. این خرابی با صدای وزوز بلند همراه خواهد بود. اگر دیود خراب شود، مایکروویو غذا را گرم نمی کند و صدا ایجاد نمی کند. این نقص با علائم بصری و بوی سوختگی مشخص خواهد شد.

 ۴ . غذاهای خاصی در دستگاه قرار داده شده است

برخی از موادغذایی مانند سبزیجات خام را نباید در مایکروویو پخت. زیرا حاوی مقدار زیادی آهن هستند. برای طبخ این غذاها در مایکروویو از ظرف مناسب پر از آب استفاده کنید و سپس درب آن را ببندید. با این کار ماده غذایی به طور یکنواخت پخته می شود.

 ۵ . صفحه میکا آسیب دیده یا فرسوده شده است

اگر بعد از تمیز کردن صفحه میکا هنوز جرقه در مایکروویو مشاهده می شود ، باید بررسی کنید که آیا آسیب دیده است یا خیر .
ترک ها، سوراخ ها یا نواحی سوخته می توانند باعث ایجاد جرقه های دائمی شوند. در این صورت توصیه می شود صفحه میکا را تعویض کنید. برای این کار حتما از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید .

چنانچه با مشکل جرقه زدن مایکروویو مواجه شده اید لازم است برای عیب یابی و تعمیر دستگاه از تعمیرکاران مجار کمک بگیرید .
برای درخواست تعمیرکار مایکروویو در کرج ، با تابان سرویس تماس بگیرید. ۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x