اخبار خودرو

رونمایی از کیا K5 2024 پیش از پایان پاییز

رونمایی رسمی از کیا K5 2024 توسط شرکت کوشا خودرو در محل نمایش نمایشگاه این شرکت انجام شد در ادامه با مشخصات فنی این سدان جدید با سایت تلنگر همراه باشید.

به گزارش تلنگر؛ پس از تحویل سلتوس و سونت به متقاضیان، اکنون نوبت به کیا K5 2024 رسیده است که توسط کوشا خودرو در اولین قدم رونمایی شد. رونمای رسمی شرکت کیا در نمایشگاه با برگزاری مراسمی در محل شوروم مرکزی همین شرکت کیا K5 را رونمایی کرد. این خودرو که با کد اتاق DL3 نامی آشنا تر در بازار خودرو است در واقع کیا K5 نسل پنجم اپتیما به حساب می آید که در بازارهای جهانی به‌جای اپتیما به K5 تغییر نام داده. این نسل از اپتیما برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ در کره جنوبی معرفی شد و کیا با حذف نام اپتیما، سدان متوسط جدید خود را K5 نامید.

معرفی کیا K5 2024

معرفی کیا K5 2024

کیا K5 دارای سبک و جوهری است که آن را از سایر سدان های خانوادگی متوسط ​​متمایز می کند. به لطف سیستم تعلیق عالی و کابینی بی‌صدا، رانندگی با آن بسیار آسان است و در سفرهای طولانی‌تر راحت است. K5 همچنین ویژگی های زیادی را برای پول و گارانتی طولانی ارائه می دهد.

مشخصات فنی کیا K5

موتور کیا k5 2024

در کیا K5 2024 منتظر مجموعه‌ای متمایز با ویژگی‌های عملکردی مناسب و فضای داخلی راننده محور باشید. برای کسانی ساخته شده است که بیشترین انتظار را دارند و چیزی کمتر از آن را نمی‌پذیرند.

  • موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و ۳۱۱ پوند فوت از گشتاور
  • ۰-۶۰ مایل در ساعت در کمتر از ۵.۷ ثانیه
  • گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
  • سیستم تعلیق تنظیم شده ورزشی
  • رینگ های آلیاژی ۱۹ اینچی، روکش دستگاه مشکی براق
  • اگزوز چهار نوک دوگانه
  • سانروف پانوراما
  • گرمکن صندلی های جلو GT Sport

بررسی بدنه کیا K5 2024

طراحی بدنه کیا K5 2024

استایل بیرونی در کلاس سدان های سنتی کسل کننده برجسته است. این رقیب مزدا ۶ برای حضور است، هرچند که فاکتور تهاجمی اسپورت را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. این یکی از آن ماشین‌هایی است که می‌توانید برای چند ثانیه قبل از سوار شدن آن را تحسین کنید. البته انتظارات نسبتاً کمی برای عملکرد و سرگرمی در کلاس سدان‌های خانوادگی می‌رود، اما K5 به اندازه کافی خود را نشان می‌دهد. آیا سرگرم کننده است؟ نه در این تریم، اما کیا K5 2024 مطمئنا پتانسیل بالایی دارد.

کابین کیا K5 کوشا خودرو

2024 K5

درون کابین مانند بدنه طراحی جدید و زیبایی دیده می شود. داشبورد تا حدودی حالت راننده‌محور دارد و تریم داخلی خودرو از نوع پارچه ای با رنگ کرم و مشکی است، اما از آن جا که نسخه فول این خودرو به ایران نمی آید پس امکانات زیادی را در آن شاهد نیستیم.

سیستم استاندارد دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی است که استفاده از آن آسان است، اگرچه تاخیر کمی در پاسخگویی دارد. دکمه های میانبر فیزیکی این سیستم به صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی ارتقا یافته که دارای دکمه های لمسی خازنی است ترجیح داده می شود که مکان یابی آنها بدون نگاه کردن دشوار است. اتصال بی سیم Apple CarPlay و Android Auto با صفحه نمایش ۸ اینچی استاندارد است.

البته نه در صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، یک پد شارژ بی سیم موجود است که دارای یک فن خنک کننده و یک بخش فنری هوشمند است که تلفن شما را در جای خود نگه می دارد. کیا K5 2024 در مجموع دارای چهار پورت شارژ USB بود.

کمک های راننده پیشرفته و عالی هیچ آلارم کاذب را برگرداندند. کروز کنترل اختیاری هوشمند کروز کنترل تطبیقی ​​موجود را با کاهش سرعت کیا K5 هنگام نزدیک شدن به یک پیچ در جاده بهبود می بخشد. در مجموع، این یکی از بهترین سیستم ها در این بخش است.

کابین نیز نسبتاً جادار است، مقدار فضای سر کم است و فضای پا فراوان استاندارد می‌باشد. با این حال، بزرگسالان قدبلند نباید مشکلی برای قرار گرفتن در جلو داشته باشند. دید رو به جلو به لطف ستون های سقف جلویی باریک غیرعادی عالی است. دید عقب کمی توسط یک عرشه بلند عقب فشرده می شود، اما هیچ مانع قابل توجهی ایجاد نمی کند.

2024 K5 فضای داخلی

کابین سرنشینان با وجود خط سقف فست بک K5، این خودرو هاچ بک نیست. صندوق عقب سنتی گنجایش ۱۶ فوت مکعب دارد که کمی بهتر از حد متوسط ​​است و باز شدن آن کم و پهن باعث بارگیری آسان اجسام حجیم می شود. تکیه‌گاه‌های صندلی در صندوق عقب قرار گرفته‌اند که بارگیری وسایل سخت را راحت می‌کند.

کابین سرنشینان این سدان جدید مکان‌های زیادی برای نگهداری وسایل شخصی شما از جمله یک پد شارژ، یک سینی تلفن لاستیکی دیگر و جای یک سطل بازو مرکزی بزرگ دارد. نصب یک صندلی بزرگ برای نوزاد نباید مشکلی ایجاد کند و دسترسی به لنگرها آسان است.

قیمت کیا K5 2024کوشا خودرو از سدان جدید خود رونمایی کرد

شرکت کوشا خودرو هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه K5 به بازار نتشر نکرده است. با این حال با توجه به قیمت جهانی این خودرو، انتظار می رود K5 با قیمت حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شود. در نهایت تلید و عرضه این خودرو به تعداد محدود منجر به ایجاد رقمی بسیار بالا برای این خودرو می‌شود.

سخن پایانی

پس از آن که مجوز واردات خودرو در ایران صادر شد، شرکت کوشا خودرو نیز فعالیت خود را به عنوان نمایندگی جدید کیا در ایران به طور رسمی اعلام کرد. این شرکت در ابتدا محصولاتی نظیر کیا سلتوس، سونت و سراتو را معرفی کرد. سپس هفته گذشته که مراسمی در شوروم مرکزی این شرکت در کیلومتر ۴ جاده مخصوص برگزار کرد، کیا K5 2024 را به عنوان محصول وارداتی جدید خود معرفی کرد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x