محیط زیست
موضوعات داغ

این 3 گیاه محبوب ترین گیاهان آپارتمانی 2024 شدند + نحوه نگهداری و معرفی

هروزه گیاهان آپارتمانی لوکس طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. از این رو هر سال یک جدول برای گیاهان پرفروش و پرطرفدار اعلام می‌شود. ما نیز به همین علت محبوب ترین گیاهان آپارتمانی 2024 را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش تلنگر؛ پیش از شروع سال ۲۰۲۴ کمپانی معروف Easyplant که متخصص در زمینه گل و گیاه است. برای سال جدید میلادی ۳ گیاه توسط این کمپانی اعلام شده است که در میان تمامی گیاهان آپارتمانی؛ محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ۲۰۲۴ انتخاب شدند. این سه گیاه را حتی می‌توان با دوام ترین گیاه آپارتمانی معرفی کرد. البته این کمپانی پیش بینی می‌کند که در صدر این جدول دراسنا جانت کریگ قرار بگیرد.در ادامه به معرفی و آموزش نحوه نگهداری پرفروش ترین گلهای آپارتمانی خواهیم پرداخت.

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ۲۰۲۴

کمپانی گل و گیاه Easyplant به تازگی پیش بینی خود را از گیاه آپارتمانی برتر سال ۲۰۲۴ منتشر کرده است و در این پیش بینی « دراسنا جانت کریگ » را به عنوان محبوب‌ترین گیاه آپارتمانی سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است.

ملاک انتخاب محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ۲۰۲۴

گیاهان پرطرفدار سال جدید

به گفته کارشناسان این کمپانی سازگاری این گیاه با نور خورشید، مطابقت آن با بسیاری از سبک های دکوراسیون داخلی و نگهداری نسبتا آسان این گیاه تنها سه مورد از دلایلی است که دراسنا جانت کریگ را به محبوب ترین گیاه آپارتمانی سال ۲۰۲۴ تبدیل می کند.

از آنجا که پیش بینی ها حاکی از آن است که دراسنا جانت کریگ تنها گیاه محبوب سال ۲۰۲۴ نخواهد بود؛ از نظر یکی از کارشناسان این کمپانی تأثیرات فنگ شویی به قلمرو گیاهان آپارتمانی نیز راه یافته است و گیاهان جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرده اند. خوش یمن بودن گل ها از دید فنگ شویی بر انتخاب محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ۲۰۲۴ تاثیر گذار بود. اکنون نیز بسیاری از افراد حتی آنهایی که در طراحی داخلی منازل خود از فنگ شویی استفاده نمی کنند نیز به سمت گیاهان خوش شانسی مانند گیاه درخت پول گرایش پیدا کرده اند.

نوع جانت کریگ یا دراسنا کامپکت دارای برگهای سبز تیره است که طول آنها معمولاً به حدود ۲۲ سانتی متر می رسد. این دراسنا طرفداران زیادی دارد و برای نگهداری در داخل منزل بسیار مناسب است.

دراسنا جانت کریگ که با نام دراسنا کامپکت نیز شناخته می شود، از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ۲۰۲۴گیاهی با برگ هایی به رنگ سبز تیره است که مقاومت بالایی دارد و خود را با هر شرایط آب وهوایی سازگار می کند. این گیاه  بومی مناطق جنوب شرقی آفریقا بوده و از خانواده مارچوبه‌ها می باشد.

نام گذاری این گیاه به دراسنا کامپکت به دلیل برگ های بسیار متراکم آن است و این روزها در طراحی داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این گیاه زیبا، قابلیت تصفیه هوای آن است که به گفته ناسا، دراسنا جانت کریگ قادر است با از بین بردن تری‌کُلُرواتیلن موجود در هوا به پاکسازی هوای منزل، محل کار، فروشگاه و اداره کمک کند.

نحوه مراقبت و نگهداری از دراسنا جانت کریگ

دراسنا جانت کریگ

دراسنا جانت کریگ روزانه به حداقل ۴ تا ۸ ساعت نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. زمانی که حدود ۱/۳ تا ۱/۲ خاک خشک شد (حدود ۱۰ تا ۱۴ روز یک بار) نیاز به آبیاری دارد. این گیاه به فلوراید و سایر نمک های موجود در آب لوله حساس است، بنابراین توصیه می شود از آب مقطر برای آبیاری آن استفاده کنید. دمای مناسب برای نگهداری از این گیاه بین ۶۰ تا ۸۵ درجه فارنهایت است و برای رشد به رطوبت متوسط نیاز دارد.

آبیاری دراسنا جانت کریگ

این گیاه اگر در آب پرورش داده شود باید در آب غوطه ور باشد و در هر دو هفته یک مرتبه آب آن عوض شود. بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید. دمای مناسب برای رشد بهتر این نوع از گیاه دراسنا درحدود ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد. دمای زیر ۱۰ درجه باعث آسیب به گیاه می شود.

مقدار رشد دراسنا جانت کریگ

دراسنا جانت کریگ معمولا ۶ تا ۸ فوت رشد می کند و حتی در شرایط ایده آل ممکن است طول آن به ۱۵ فوت نیز برسد. حداکثر میزان گسترش این گیاه نیز حدود ۳ فوت می باشد. دراسنا جانت کریگ سرعت رشد پایینی دارد. اما در شرایط ایده آل می تواند حدود ۱ تا ۲ فوت در سال رشد کند و بیش از ده سال طول می کشد تا به بلوغ برسد.

کمپانی ۱-۸۰۰-Flowers یکی دیگر از شرکت هایی که به پیش بینی گیاه آپارتمانی محبوب سال ۲۰۲۴ پرداخته است. به گفته این شرکت گل صد تومانی و فیلودندرون دو گیاه آپارتمانی محبوب در سال ۲۰۲۴ خواهند بود. علت اصلی انتخاب این دو گیاه، این است که هر دو آنها «نماد عشق» هستند. گل صد تومانی نماد عشق، اشتیاق، افتخار و احترام است و گزینه ای عالی برای مناسبت ها و جشن های محسوب می شود. از طرفی برگ‌های درشت و زیبای فیلودندرون نماد عشق به طبیعت و رشد و پیشرفت هستند و به عنوان یک هدیه عالی برای عاشقان طبیعت به حساب می آید.

نحوه مراقبت و نگهداری از گل صد تومانی

نگهداری از گل صد تومنیPeony

نام اصلی این گیاه (فاوانیا یا عود الصلیب) و در زبان انگلیسی با نام Paeonia) شناخته می‌شود. گل صدتومانی در انواع سفید، صورتی، قرمز، مرجانی، خرمایی و زرد دیده می شود. گل صد تومنی جزو محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ۲۰۲۴ در برابر سرما مقاوم است، در آب و هوای نیمه خشک و خنک بخوبی رشد می کند و برای گل دهی حتما باید مدتی در دمای کمتر از ۷ درجه سانتی گراد رشد کند. این گل به پنج ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارد.

آبیاری گل صد تومانی

گیاه صد تومانی نیاز به آبیاری متوسط دارد و آبیاری بیش از اندازه و ماندن آب در پای ریشه گیاه، باعث فاسد شدن ریشه‌ها خواهد شد. بهترین زمان برای آبیاری این گیاه، زمانی است که در فاصله بین دو آبیاری سطح خاک خشک شده باشد. گل صد تومانی نیاز به آبیاری متوسط دارد و آبیاری بیش از حد موجب پوسیده شدن آن خواهد شد.  استفاده از کود کمپوست و کود مایع قبل از گلدهی موجب افزایش رشد گیاه خواهد شد.

مقدار رشد گل صد تومانی

گل صد تومانی در شرایط ایده آل تا ۵ اینچ قد و ۵ اینچ عرض رشد می کند.

نحوه مراقبت و نگهداری از فیلودندرون

نحوه مراقبت و نگهداری از فیلودندرون

فیلودندرون‌ ها از خانواده بزرگ آراسیا  است و برای محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ۲۰۲۴ انتخاب شده است. تاکنون از گیاه فیلودندرون بیش از ۴۸۹ گونه مختلف از آنها شناخته شده است. این نوع گیاه عموما در دو نوع رونده و غیر رونده دسته بندی می شوند. این نوع از فیلودندرون برگ‌هایی به رنگ سبز تیره و به شکل قلب و رشدی به سمت بالا دارند. فیلودندرون سبز را بیشتر در گلدان‌های آویزی نگه می‌دارند.

برگ‌های فیلودندرون‌ های غیر رونده خیلی بزرگ هستند و رنگ آن‌ها نیز سبز می‌باشد. این نوع از فیلودندرون برگ‌هایی به رنگ سبز تیره و به شکل قلب و رشدی به سمت بالا دارند. فیلودندرون سبز را بیشتر در گلدان‌های آویزی نگه می‌دارند. راهم کردن شرایطی همانند جنگل‌های جنوبی آمریکا برای انواع فیلودندرون حس خوشایندی را فراهم می‌کند و گیاه با رشد بسیار خوبی مواجه خواهد شد.

به همین دلیل برای رسیدگی و نگهداری گیاه فیلودندرون کافیست شرایط نور و دما را به خوبی فراهم کرد تا رشد گیاه با اختلال روبرو نگردد. فیلودندرون‌ برای رشد به خاک مرطوب نیاز دارد. در نگهداری فیلودندرون سبز، دمایی که در آن بهترین بازدهی و رشد مناسب را دارد بازه‌ی ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

آبیاری فیلودندرون

مرطوب بودن خاک نیاز الزامی در نگهداری گیاه فیلودندرون می‌باشد. اما در آبیاری این گل گرمسیری نباید زیاد از حد افراط کرد و یا آب کم در اختیارش گذاشت. چرا که در هر دو حالت برگ‌های گیاه شروع به پژمرده شدن می‌کند و باید آن را کنترل نمود. کافیست به خاک گلدان یا باغچه توجه شود و در صورت خشک شدن خاک اقدام به آبیاری نمود. برگ‌های گل فیلودندرون در زمان بی آبی شروع به قهوه‌ای شدن می‌کند و باید خوب آبیاری شود. در مقابل اگر غوطه ور در آب بماند سبب پوسیدگی ریشه خواهد شد.

میزان رشد فیلودندرون

این گیاهان به آرامی رشد می کند. اما با رسیدگی مداوم می‌‌توانید رشد آن را سرعت بخشید. فیلودندرون  محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ۲۰۲۴ است، رونده می‌باشد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x