اخبار خودرو

علت بد استارت خوردن ماشین

علت بد استارت خوردن ماشین : بعد از یک روز کاری طولانی، سوار ماشینتان می شوید و آماده رفتن به خانه هستید. سوئیچ خود را می چرخانید ولی ماشین استارت نمی خورد. دوباره تلاش می کنید تا بتوانید ماشین خود را روشن کنید. هیچ چیز بدتر از بد استارت خوردن ماشین پس از یک روز طولانی نمی تواند شما را آزار دهد.

همچنین یکی از شایع ترین مشکلات روشن نشدن خودرو در هوای سرد می باشد. برای رفع این مشکل نیز میتوانید مطلب : علت روشن نشدن خودرو در هوای سرد را بخوانید.

دلایل زیادی وجود دارد که ماشین شما استارت نمی خورد. قبل از درخواست کمک از تعمیر کار خودرو، مواردی وجود دارد که می توانید خودتان، آن ها را بررسی کنید. برای شروع، مطمئن شوید که فرمان قفل نیست. اگر این طور است، می ‌توانید این مشکل رایج را با حرکت دادن فرمان از یک طرف به سمت دیگر و در حین چرخاندن کلید در استارت، برطرف کنید. اگر این مقاله را بخوانید، می ‌توانید علت بد استارت خوردن ماشین را پیدا کنید.

علت بد استارت خوردن ماشین عبارتند از:

  1. تمام شدن بنزین
  2. باطری خراب
  3. خرابی دینام
  4. استارت معیوب
  5. معیوب بودن شمع
  6. خرابی پمپ سوخت
  7. مسدود شدن فیلتر هوا
  8. گرفتگی فیلتر بنزین
  9. قفل شدن فرمان
  10. پارگی تسمه تایم
  11. گرفتگی انژکتورهای سوخت
  12. سوئیچ جرقه زن معیوب
  13. مشکلات برق یا سیم کشی

تمام شدن بنزین

گاهی اوقات، ساده ترین دلیل بد استارت خوردن ماشین، تمام شدن بنزین است. اگر ماشین شما روشن نمی شود، اولین چیزی که چک می کنید نشان گر بنزین شما است. داشبورد وسایل نقلیه مدرن تعداد دقیق مایل‌ هایی که داریم تا زمانی که بنزین تمام شود را نمایش داده و به صورت لحظه به لحظه به‌ روز می ‌کند.

علت بد استارت خوردن ماشین

باطری خراب

گاهی اوقات مشکل پیچیده تر از آن چیزی نیست که در ابتدا فکر می کنید. احتمالا باتری خراب دلیل بد استارت خوردن خودرو است. باتری خودرو مسئول احتراق موتور ماشین است. گاهی اوقات باتری ماشین کاملاً از بین نمی رود. در عوض، به آرامی خراب شده و نمی تواند شارژ شود، تا زمانی که در نهایت بد ترین زمان ممکن را برای روشن نکردن خودرو انتخاب کند.

علت بد استارت خوردن ماشین

خرابی دینام

۲ درصد از خودرو ها به دلیل خرابی دینام، بد استارت خورده و روشن نمی شوند. دینام، ژنراتوری است که وظیفه توزیع برق به خودرو و شارژ مجدد باتری را بر عهده دارد. اگر ماشین شما روشن نمی شود، اما باتری شما خوب است، به احتمال زیاد دینام شما خراب شده است. خرابی دینام شامل مشکلات تسمه محرک دینام و سیم کشی می باشد. دینام ماشین برق مورد نیاز برای راه اندازی چراغ ها، رادیو و گرمایش را تامین می کند و باتری ماشین را نیز شارژ می کند.

استارت معیوب

استارت خراب یکی دیگر از دلایل رایج بد استارت خوردن ماشین است. استارت یک موتور الکتریکی است که به باتری متصل است. وظیفه آن این است که موتور یعنی پیستون ها، میل لنگ و غیره را به حرکت درآورید. استارت معیوب معمولاً با صدای کلیک تشخیص داده می شود و می تواند وسیله نقلیه شما را در حالت غیر قابل استفاده قرار دهد. تنها مسائل مربوط به استارت می تواند مربوط به دندانه های دنده راننده یا فلایویل باشد.

معیوب بودن شمع

یکی دیگر از علت های خوب استارت نخوردن ماشین، معیوب بودن شمع می باشد. این مورد امروزه در موارد نادری رخ می دهد. شمع یکی از قطعات با دوام خودرو بوده و نیازی به تعویض آن به صورت پشت سر هم نمی باشد. در صورت خراب شدن شمع های خودرو می توانید با کمک یک تعمیر کار ماهر خودرو آن را تعویض کنید.

خرابی پمپ سوخت

دلیل دیگری که ممکن است بنزین به موتور نرسد، خرابی پمپ سوخت است. اگر پمپ بنزین خودروی شما خراب شود، بنزین نمی تواند از باک به موتور جریان یابد و به سادگی نمی تواند به تنهایی کار کند. ما به سادگی توصیه می کنیم که پمپ سوخت را تعویض کنید.

مسدود شدن فیلتر هوا

مانند انسان ها، یک خودرو برای عملکرد بهینه نیاز به نفس کشیدن دارد. با گذشت زمان، فیلتر هوای ماشین شما چربی، گرد و غبار جاده و بسیاری از انواع دیگر گل و لای را جمع می کند تا خودروی شما از هوای فیلتر شده و تمیز لذت ببرد.

با این حال، این تجمع زباله می تواند وسیله نقلیه شما را از ورود مقدار مورد نیاز هوا محدود کند. بدون هوای کافی، گاز مشتعل نمی شود و فرآیند احتراق داخلی ناقص می ماند. تنها کاری که برای حل این مشکل باید انجام دهید این است که یک فیلتر هوای جدید تهیه کنید که تقریباً در هر فروشگاه لوازم خودرو به راحتی در دسترس است.

گرفتگی فیلتر بنزین

فیلتر بنزین اطمینان حاصل می کند که هر گونه مواد خارجی به محفظه احتراق راه پیدا نمی کند. مواد خارجی مانند گرد و غبار و زباله های جاده در حال انباشته شدن هستند و در نهایت مانع از ورود سوخت به موتور می شوند. برای اطمینان از این که این وضعیت رخ نمی دهد، باید فیلترهای بنزین خود را بعد از هر ۲۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ مایل تعویض کنید. در صورتی که ماشین شما از روی خاک یا شن عبور می کند لازم است آن را زود تر تعویض نمایید.

قفل شدن فرمان

گاهی اوقات، قفل شدن فرمان دلیل خوب استارت نخوردن ماشین است. بسیاری از خودرو ها به دلیل ویژگی ضد سرقت، به محض برداشتن سوئیچ، فرمان را قفل می کنند. در هنگام پارک، اگر فرمان در موقعیت قفل باشد، چرخ در آن موقعیت باقی می ماند. بنابراین، در حین چرخاندن کلید، چرخ را کمی به سمت راست یا چپ تکان دهید تا بتوانید کلید خود را بچرخانید و ماشین را به حرکت در آورید.

گرفتگی انژکتورهای سوخت

اگر ماشین شما خوب استارت نمی خورد، ممکن است خود انژکتور های سوخت مسدود شده باشند. اگر هر زباله ای در نوک انژکتور های سوخت پیدا شود، می تواند مسیر یا فشار سوخت تزریق شده به موتور را به طور کامل تغییر دهد. هر گونه اختلالی مانند این می تواند مخلوط هوا و سوخت را تغییر داده و از اشتعال آن جلوگیری کند.

سوئیچ جرقه زن معیوب

یکی دیگر از دلایل استارت نخوردن ماشین، سوئیچ جرقه زدن معیوب است. باتری خودرو را تست کنید. در صورتی که چراغ های جلو روشن می شود و باتری به درستی کار می کند، اما خودروی شما هنوز روشن نمی‌ شود، ممکن است مشکل سوئیچ جرقه زنی داشته باشید. از دیگر نشانه‌ های خراب بودن سوئیچ می ‌توان به مشکل در چرخاندن کلید در سوئیچ یا مشکل در قرار دادن کلید در سوئیچ اشاره کرد. برای این که ماشین شما به درستی روشن شود، باید سوئیچ استارت را تعویض کنید.

مشکلات برق یا سیم کشی

تقریباً ۵ درصد از اتومبیل‌های بدون استارت که به مکانیکی های خودرو مراجعه کرده اند، مشکل الکتریکی یا مشکلی در سیم‌کشی برق داشتند. از جمله مشکلات برق خودرو می تواند مربوط به جعبه فیوز، کابل ‌های باتری یا واحد کنترل بدنه باشد. به یاد داشته باشید که اگر مدتی است که از ماشین خود استفاده نکرده اید، جوندگان می توانند زیر کاپوت ماشین شما لانه کنند و سیم کشی آن را بجوند.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x