خانواده

طرز تهیه ترشی کیوی لذیذ و پرطرفدار به همراه فوت و فن آن

فصل پاییز، فصل میوه های خوشمزه و ترش مانند کیوی است. این میوه به صورت چاشنی در غالب ترشی کیوی نیز مصرف شود. در ادامه با ما برای تهیه ترشی کیوی ترش و خوشمزه همراه باشید تا یکی از بهترین طعم های زندگی تان را تجربه کنید.

به گزارش تلنگر؛ طرز تهیه ترشی کیوی از ساده ترین ترشی های پاییزه می‌باشد که هم مواد اولیه کمی دارد هم زحمت کمی می‌کشید. با کیوی می تونیم خوردنی های خوشمزه ای مثل ترشی ،مربا، شیرینی و دسر  تهیه  کنیم که هر کدومشون خیلی خوشمزه و دوست داشتنی هستن. در ادامه با ما برای تهیه ترشی کیوی ترش و خوشمزه همراه باشید تا یکی از بهترین طعم های زندگی تان را تجربه کنید.

اگر بخواهیم به خواص کیوی کوچکی اشاره کنیم؛ باید گفت که کیوی یکی از بهترین ماده‌های طبیعی و عالی برای مراقبت از پوست و مو است. همچنین کیوی سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد. کیوی در هضم غذا مانند یک پروبیوتیک عمل می کند و همچنین بسیار برای افراد دیابتی مفید است. کیوی،این میوه خوشمزه استوایی، سرشار از مواد مغذی، مانند، ویتامین ث به میزان ۱۵۴ درصد در هر ۱۰۰ گرم، ویتامین آ، ویتامین ب ۶، کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سلامتی بسیار مفید هستند.

ترشی کیوی در واقع یک ترشی زمستانه است و با اومدن کیوی به بازار در فصل های سرد سال می تونیم به راحتی این ترشی رو درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی کیوی

کیوی ۱ کیلوگرم
شکر ۲ ق غذا خوری
نمک دو ق غذا خوری
سیاه دانه ۲ قاشق غذا خوری
رنده پوست لیمو ترش ۱ ق غذا خوری
سرکه به میزان لازم

مراحل تهیه ترشی کیویترشی کیوی با سرکه سیب

طرز تهیه ترشی کیوی پیچیدگی و دردسر خاصی نداره و به راحتی و در کمترین زمان می شه ترشی خوشمزه ای درست کرد.

مرحله اول

در مرحله اول از طرز تهیه ترشی کیوی خانگی ساده و فوری میوه کیوی را شسته و آن را به صورت ورق ورق برش بزنید. شما می‌توانید در روش آماده کردن ترشی کیوی به جای ورق کردن و درست کردن ترشی کیوی حلقه‌ای آن‌ها را درسته در سرکه بیندازید. کیوی را پوست شسته و پوست بگیرید سپس حلقه ای برش زده یا برای زیبایی قالب بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه ترشی کیوی، کیوی خرد شده را درون ظرف ترشی بریزید. سپس پودر گشنیز، سیاه‌ دانه، نمک و فلفل و پوست لیمو ترش رنده شده را بر روی کیوی‌ها بپاشید. شکر، سیاه دانه ، نمک و پوست لیمو رنده شده را با کیوی مخلوط کنید. لیموترش را بشویید و پوست سبز آن را رنده کنید دقت کنید پوست سفید رنده نشود زیرا باعث تلخی می شود.

مرحله سوم

در مرحله آخر از طرز تهیه ترشی کیوی، درب شیشه را محکم ببندید و آن را تا زمان آماده شدن ترشی این میوه خوشمزه در جای خنک قرار دهید. پس از گذشت چهار تا پنج روز، ترشی کیوی آماده سرو است. سرکه را نیز به مخلوط اضافه کنید. حالا سرکه را هم به مواد داخل شیشه اضافه کنید و محتویات شیشه رو خوب هم بزنید تا میوه کیوی با مواد به خوبی ترکیب شوند.

مرحله چهارم

ظرف شیشه ای مخصوص ترشی را بشویید و استریل کنید .مواد ترشی کیوی را در ظرف بریزید و درب آن را محکم ببندید. ظرف ترشی را در جای خنک قرار دهید. ترشی کیوی ۳ الی ۴ روز پس از آنکه در شیشه ریخته شد، آماده مصرف است.

ترشی کیوی را به صورت ترشی کیوی حلقه‌ای و ترشی لیته کیوی می‌توانید در خانه به سادگی تهیه کنید.

طرز تهیه ترشی کیوی و پرتقالطرز تهیه ترشی کیوی و پرتقال

در طرز تهیه ترشی کیوی و پرتقال باید ابتدا میوه‌ها را بشویید. سپس پوست خارجی و پوست نازک روی پرتقال را جدا کنید و پرتقال را خرد کنید. حال پوست کیوی را هم جدا کنید و آن را خرد کنید. کیوی و پرتقال خرد شده را همراه با مقداری نمک و فلفل و سرکه در شیشه بریزید و برای چند روز در یخچال قرار دهید تا ترشی شما آماده شود و کاملاً جا بیفتد.

طرز تهیه ترشی کیوی لیته

برای تهیه ترشی لیته کیوی می‌توانید از ترکیب میوه‌های مختلف در کنار کیوی استفاده کنید. برای این کار باید سیب، گلابی، پرتقال، قیسی و کیوی را به صورت ریز خرد کنید. سپس ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌ها را اضافه کنید و همه مواد را همراه با سرکه داخل شیشه بریزید تا ترشی لیته کیوی شما آماده شود. ترشی را برای ۱۰ روز در یخچال قرار دهید تا کاملاً آماده شود.

نکات طلایی در طرز تهیه ترشی کیویطرز تهیه ترشی کیوی

  • شما می‌توانید ترکیب ترشی کیوی را با میوه‌های دیگر نیز امتحان کنید، مانند سیب
  • چند عدد فلفل تند خشک یا تازه داخل ظرف ترشی، طعم تند و فلفلی به شما می‌دهد.
  • برای تهیه ترشی کیوی لیته، باید کیوی‌ها را پس از پوست گرفتن ساطوری کنید. این لیته خوشمزه را می توان با انواع غذاها نوش جان کرد.
  • سرکه مورد نیاز برای تهیه ترشی کیوی سرکه سفید است.
  • برای تهیه ترشی کیوی و سیب باید از مقدار برابر سیب و کیوی خرد شده همراه با نمک و سرکه استفاده کنید. برای این کار کیوی و سیب را در اندازه کوچک خرد کنید و داخل شیشه بریزید. سپس شیشه را سرکه پر کنید و کمی نمک و فلفل به آن بزنید و اجازه دهید ترشی برای ۱ هفته در دمای اتاق جای بیفتد.
  • برای طرز تهیه ترشی کیوی حلقه‌ای باید از کیوی‌های سفت و کمی نرسیده استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه ترشی کیوی و موز باید از موز و کیوی کمی سفت‌تر در ترشی استفاده کنید.

سوالات متداول

در طرز تهیه ترشی کیوی حلقه‌ای از چه نوع کیوی استفاده می‌شود؟

برای درست کردن ترشی کیوی حلقه‌ای باید از کیوی سفت و کمی نارس استفاده کنید تا کیوی بافت خود را در ترشی از دست ندهد.

بهترین ادویه برای معطر شدن ترشی لیته کیوی چیست؟

برای خوش عطر و طعم شدن ترشی لیته کیوی می‌توانید از مقداری تخم گشنیز استفاده کنید.

یک کیوی چقدر کالری دارد؟

۱۰۰ گرم کیوی فقط ۵۵ کالری دارد و مزه متمایز آن ممکن مورد علاقه افراد زیادی باشد. کیوی، حاوی فیبر حل شدنی نیز هست که باعث کاهش گرسنگی، میشود و احساس سیری را افزایش می دهد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x